יזם הבניין שכמעט קרס בר"ג ניהל בשנה החולפת מאבק לקבלת הטבות מס

לאחר שלפני כשנה דחתה המדינה את בקשת קים לוסטיגמן להכרזה על הפרויקט כמתחם פינוי בינוי במסלול מיסוי, עתרה החברה למחוזי, שדחה את העתירה במרץ. החברה: "ההליך המשפטי לא עיכב את קידום הפרויקט כלל"

שיתוף הכתבה
הבניין ברחוב סמדר 5. צילום: דוברות עיריית ר"גהבניין ברחוב סמדר 5. צילום: דוברות עיריית ר"ג

בעוד שמצבו ההנדסי של הבניין ברחוב סמדר ברמת גן הולך ומידרדר, ניהלה בשנה האחרונה החברה היזמית שעמה התקשרו הדיירים על מנת לקדם את הפרויקט לפני למעלה מעשור, חברת קים לוסטיגמן ייזום ובניה, מאבק משפטי לקבלת הטבות מס במסגרת הפרויקט.

לפני כשנה דחתה הוועדה המייעצת להתחדשות עירונית את בקשת קים לוסטיגמן להכריז על המתחם שכלל את בניינים 3 ו-5 ברחוב סמדר כמתחם פינוי בינוי במסלול מיסוי, בקשה שלו היתה מתקבלת היתה עשויה להיות שווה כסף רב עבור היזמית. בעקבות זאת עתרה החברה לבית המשפט המחוזי בתל אביב בשבתו כבית משפט לעניינים מנהליים נגד המדינה. לפני ארבעה חודשים דחה השופט עמית קובי ורדי את העתירה והותיר את החלטת הוועדה המייעצת שלא להכריז על המתחם כמתחם פינוי בינוי במסלול מיסוי.

מחלוקת על מספר יחידות הדיור במתחם

בשבוע שעבר פונה כזכור אחד משני הבניינים במתחם בבהילות לאחר שנמצא כי הוא עומד לקרוס, ויומיים לאחר מכן נהרס באופן יזום. כפי שפורסם, לפני כשנה כבר זכה הפרויקט שאותו ביקשה קים לוסטיגמן לקדם בהיתר בניה בתנאים לקידום הפרויקט, והיתה חסרה את האישורים האחרונים שיאפשרו לה להתחיל לבצעו בפועל. לא ניתן לדעת האם ועד כמה השפיע המאבק המשפטי שניהלה החברה על מהירות קידומו של הפרויקט. עם זאת לוחות הזמנים מעלים כי התראת ה"מבנה המסוכן" שהוציאה עיריית רמת גן במהלך נובמבר 2021 לבניין בסמדר 5 יצאה במהלכו של ההליך המשפטי שניהלה החברה נגד המדינה. כפי שפורסם, התיקונים שנדרשו על ידי העירייה לשם חיזוק מצבו ההנדסי לא בוצעו.

המחלוקת בין היזמית והוועדה המייעצת נסובה על השאלה האם עומד המתחם ברחוב סמדר בקריטריון מספר הדירות המינימלי הנדרש על מנת להכריז עליו כמתחם פינוי בינוי במסלול מיסוי אשר עומד על 24 דירות. על פי העובדות המתוארות בפסק הדין, ושלגביהן לא היתה מחלוקת, במתחם ברחוב סמדר 3-5 יש 18 יחידות דיור, 2 חנויות, גן ילדים וספריה עירונית, כך שבסך הכל היו בו 22 יחידות.

אולם לטענת היזמית במסגרת העתירה, בפועל הגיע מספר היחידות במתחם ל-24 דירות וזה בשני אופנים שונים. הראשון – הכללתו של הבניין בסמדר 7 במסגרת "הקו הכחול" של התב"ע. ומאחר שבמבנה פועלים שני גני ילדים, הרי שמדובר ב-24 יחידות בסך הכל. עוד טענה החברה כי יחידת הספרייה העירונית לא צריכה להיחשב כיחידה אחת כי אם כמספר יחידות, זאת הן בשל התמורה ששולמה כנגדה לעיריית רמת גן שהנה פי 6 לעומת יחידות דיור רגילות, והן משום שהספריה מחולקת למספר אגפים.

השופט עמית קובי ורדי דחה כאמור את העתירה. לבי הכללת גני הילדים במניין מספר היחידות קבע השופט כי "אני מקבל את עמדת המשיבה שהיחידות שבאות במניין 24 היחידות לצורך פינוי בינוי הן יחידות סחירות בלבד", כתב. "המחוקק נתן הטבות מס ליזמים, כאשר הטבות מס אלו ניתנות למי שמשלם מס והכוונה לדיירים בעלי נכס שייעודו למגורים או ליעוד אחר, כמו עסק, שמשולם עבורם מס". גם את טענת היזמית כי יש להחשיב את הספרייה העירונית כמספר יחידות דחה בית המשפט. בעקבות דחיית העתירה חייב בית המשפט את העותרת לשלם סכום של 10,000 שקלים.

"ההליך המשפטי לא עיכב את קידום הפרויקט כלל"

מחברת קים לוסטיגמן ייזום ובניה נמסר: "ההליך המשפטי להכרזה על המתחם ברחוב סמדר 3,5 כמתחם פינוי בינוי במסלול מיסוי לא עיכב את קידומו של הפרויקט כלל! העתירה הוגשה במקביל להליך הוצאת היתר הבנייה לפרויקט ולא השפיעה כלל על הליך זה

"אנו נמצאים ממש בשלבים סופיים של השלמת התנאים להיתר הבנייה, כמו כן במשא ומתן מתקדם עם 3 בנקים לצורך הליווי הבנקאי ובקרוב נצא ל'פרי סייל'".


כל יום בשעה 17:00- חמש הכתבות החשובות ביותר בתחום הנדל"ן מכל האתרים אצלכם בנייד!
לחצו כאן להצטרפות לתקציר המנהלים של מרכז הנדל"ן!

תגובות

הוספת תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.message }}
{{ comment.writer }}{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.writer }}{{ reply.date_parsed }}
הראה עוד
תגיות:קים לוסטיגמן ייזום ובנייההטבות מסמבנים מסוכניםקים לוסטיגמןעמית קובי ורדי
הכתבות הנצפות ביותר

 
מחפש...