אושרו הטבות המס לעידוד בניית פרויקטים להשכרה ארוכת טווח

הרשות להשקעות ולפיתוח התעשייה והכלכלה, אישרה את המהלך אשר עבר בחוק ההסדרים האחרון ומטרתו לעודד יזמים להגדיל את היצע פרויקטי המגורים להשכרה ארוכת טווח של 15 שנים לפחות

שיתוף הכתבה
שכירות קרדיט :Depositphotosשכירות קרדיט :Depositphotos

הרשות להשקעות ולפיתוח התעשייה והכלכלה אישרה היום (ב') את המסלול החדש שעבר בחוק ההסדרים האחרון וכולל הטבות מס לחברות ויחידים שיקימו פרויקטי מגורים להשכרה ארוכת טווח. זאת במקרים שבהם שני שלישים מכלל הדירות בבניין או 10 דירות לפחות (הגבוה מביניהם) יעמדו להשכרה לתקופה של 15 שנים לכל הפחות. הדיירים בפרויקטים אלו יזכו לחוזי שכירות לתקופה מצטברת של 10 שנים לכל הפחות, תוך הגבלה על עדכון שכר הדירה ודאות לגובה התשלום לאורך כל תקופת החוזה.

המסלול בנוי כך שככל שהבעלים יעמידו את נכסם לתקופת השכרה ארוכה יותר - כך הטבות המס יהיו משמעותיות יותר בהתאם למודל הבא:
ב-5 השנים הראשונות תזכה החברה המשכירה למס חברות מופחת בשיעור של 11%, במקום שיעור של 23% כיום (שיעור מופחת של 29% עבור יחידים). לאחר 5 שנים ועד 10 שנים למס חברות מופחת בשיעור של 9% (27.5% עבור יחידים). אחרי 10 שנים ועד 15 שנה לשיעור של 7% (25.5% עבור יחידים). מי שתמשיך להשכיר את הבניין לעד 20 שנה ומעלה תזכה למס חברות מופחת בשיעור של 5% בלבד (24% עבור יחידים).

המסלול החדש מאפשר למכור את הפרויקטים בשלמותם למי שימשיך להשכיר את הפרויקט בהתאם לתנאים הקבועים בחוק וכדומה למדינות רבות ב-OECD. כך המסלול מעודד שוק משני לפרויקטים להשכרה ארוכת טווח ומגדיל את הכדאיות הכלכלית לפרויקטים אלו. בנוסף, במסגרת הרפורמה קיים מסלול ייחודי לפריפריה וליישובי המיעוטים שיעודד פרויקטים גם ביישובים אלו.

מאז אושר המסלול החדש במסגרת חוק ההסדרים ישנה התעניינות רבה מיזמים, וצפוי כי בשנים הקרובות יעודד בנייה של עשרות אלפי דירה להשכרה ארוכת טווח בכל רחבי הארץ. המסלול מצטרף למאמצי הממשלה לעידוד פרויקטים להשכרה ארוכת טווח הכוללים בנייה של למעלה מעשרת אלפים יחידות דיור להשכרה ששווקו במכרזים של החברה הממשלתית דירה להשכיר בשנים האחרונות, ומוערך כי ימשוך פרויקטים רבים גם בבניה בקרקע פרטית ובהתחדשות עירונית.

שר האוצר, אביגדור ליברמן: "מדובר בבשורה אמיתית שתאפשר לשוכרים ודאות וביטחון לשכור דירה לטווח ארוך, כמו בעולם. המהלך שיוצא לדרך היום יהפוך את השכירות ארוכת-הטווח בישראל לכדאית ליזמים תוך מתן הטבות מס לצד הגנה על השוכרים.  
ברצוני להודות לדרגים המקצועיים במשרדי האוצר והכלכלה בקידום המהלך, נמשיך להוביל צעדים נוספים להתמודדות בתחום הדיור״.


כל יום בשעה 17:00- חמש הכתבות החשובות ביותר בתחום הנדל"ן מכל האתרים אצלכם בנייד!
לחצו כאן להצטרפות לתקציר המנהלים של מרכז הנדל"ן!

תגובות

הוספת תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.message }}
{{ comment.writer }}{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.writer }}{{ reply.date_parsed }}
הראה עוד
תגיות:משרד האוצרמשרד הכלכלהחוק ההסדריםהשכרה ארוכת טווחהטבות מסאביגדור ליברמןהרשות להשקעות ולפיתוח התעשייה והכלכלה
הכתבות הנצפות ביותר

 
מחפש...