פינוי בינוי ברובע א' באשדוד: 30 דירות יפונו, 310 ייבנו

הוועדה המחוזית דרום הפקידה את התוכנית במסגרתה ייבנו שני מגדלים בני 20 ו־30 קומות. מתוך כלל יחידות הדיור, כ-120 יוקצו עבור דירות קטנות

שיתוף הכתבה
הדמיה של רובע א' באשדוד (קרדיט: גיל מיניסטר אדריכלים) הדמיה של רובע א' באשדוד (קרדיט: גיל מיניסטר אדריכלים)

הוועדה המחוזית לתכנון ובניה דרום, בראשות עודד פלוס, אישרה להפקדה תוכנית להתחדשות עירונית במרכז רובע א' באשדוד. התוכנית כוללת הקמת כ-310 יחידות דיור שיוקמו בבינוי מרקמי בשילוב שני מגדלי מגורים בגובה 20 ו-30 קומות. מתוך כלל יחידות הדיור, כ-120 יוקצו עבור דירות קטנות. התוכנית נערכה על ידי על ידי משרד גיל מינסטר אדריכלים.

התוכנית מציעה חידוש ושיפוץ של המרכז המסחרי הראשון ברובע א', הרובע הראשון של העיר, ופינוי-בינוי מבני מסחר ומגורים בחלקו הדרומי של המתחם. התוכנית הוכנה והוגשה בהתאם להמלצות תוכנית האב לרובע שזיהתה את חידוש המרכז כפרויקט מניע להתחדשות של כלל הרובע. בנוסף ליחידות הדיור, יוקם מבנה למשרדים וכן מבנה לצורכי ציבור הכולל מעונות יום, גני ילדים ומרכז קהילתי. במפלס רחובות המסחר והראשונים מתוכננת חזית מסחרית. 

הדמיה של כיכר עירונית לאורך רחוב המסחר ברובע א גיל מיניסטר אדריכלים הדמיה של כיכר עירונית לאורך רחוב המסחר ברובע א גיל מיניסטר אדריכלים

כיום קיימות במתחם 30 יחידות דיור בשני מבני שיכון במצב תחזוקתי ירוד, שיפונו לטובת הפרויקט החדש. התוכנית, שהוגשה על ידי עיריית אשדוד בשיתוף עם חברת רבייב פרויקטים, הינה על שטח כולל של כ-30 דונם והיא ממוקמת בשטח מרכז רובע א' ההיסטורי ושטח נוסף מדרום לו בין הרחובות הראשונים, רוגוזין ושבי ציון. 

נוסף על כך, התוכנית שמה דגש על המרחב הציבורי ומציעה הסדרה של רחוב המסחר כרחוב חדש בין רחוב רוגוזין לרחוב הראשונים וחיבור המרכז המסחרי עם הציר הירוק שמדרום למתחם דרך כיכר עירונית חדשה הנוספת למערך השטחים הציבוריים הפתוחים במרכז, באמצעות מערך של מעברים להולכי רגל.  התוכנית כוללת גם הקמת חניון תת-קרקעי רב מפלסי (כ-5 מפלסים) הכולל גם חניון ציבורי שיחליף את החניון הקיים במפלס רחוב המסחר, וחניון חדש נוסף. 

מתכנן מחוז דרום במינהל התכנון, תומר גוטהלף: "מדובר בתוכנית במקום בו התחילה אשדוד, עם ערכים היסטוריים עירוניים חשובים שיזכה בזכות תכנית זו לשיפוץ מאסיבי, להחייאתו, ולהתחדשות בסביבתו, תוך התאמה לצורכי התושבים". 


כל יום בשעה 17:00- חמש הכתבות החשובות ביותר בתחום הנדל"ן מכל האתרים אצלכם בנייד!
לחצו כאן להצטרפות לתקציר המנהלים של מרכז הנדל"ן!

תגובות

הוספת תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.message }}
{{ comment.writer }}{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.writer }}{{ reply.date_parsed }}
הראה עוד
תגיות:התחדשות עירוניתתומר גוטהלףרובע א' באשדודאשדודעודד פלוס
הכתבות הנצפות ביותר

 
מחפש...