משרד השיכון בכנסת: "אין לנו מה לומר על משבר השכירות"

הנוכחים בדיון של ועדת החוקה על משבר השכירות הופתעו לשמוע מנציג משרד השיכון כי למשרדו אין כל אמירה בנושא. יו"ר הוועדה ח"כ קריב דורש מהמשרד להבהיר את מדיניותו ותוכניותיו לשוק השכירות, וממשרד המשפטים להעמיד כלים משפטיים לשוכרים

שיתוף הכתבה
יו"ר ועדת חוקה, ח"כ גלעד קריב מתוך הדיון המיוחד (נועם מושקוביץ/דוברות הכנסת) יו"ר ועדת חוקה, ח"כ גלעד קריב מתוך הדיון המיוחד (נועם מושקוביץ/דוברות הכנסת)

יו"ר ועדת החוקה של הכנסת ח"כ גלעד קריב (העבודה) דורש ממשרד הבינוי והשיכון להבהיר את מדיניותו ותכניותיו לשוק השכירות וממשרד המשפטים להעמיד כלים משפטיים לשוכרים: "טוב שמתעוררת מחאה ואני מאמין שהיא תחייב את כל המפלגות להציג בפני ציבור הבוחרים והבוחרות סדר יום מגובש בתחום הדיור בכלל ובתחום ההשכרה בפרט", אמר. הדברים נאמרו בדיון מיוחד שנערך אתמול (ג') בוועדה על משבר השכירות בישראל בהשתתפות אנשי מקצוע מגופים ממשלתיים ועירוניים, פעילים חברתיים מובילי "מחאת מחירי השכירות" וחברי כנסת החברים בוועדה. 

עידן יוסף ימין, עורך תוכן במאקו וממובילי המחאה: "חייתי 13 שנה בשכירות בת"א וכלכלתי עצמי במלצרות עד שנכנסתי לפני 8 שנים לתקשורת. בכל מדינה מערבית אחרת אדם בגילי במעמדי יכול לחיות בלי להשתנק. בכל זאת מצאתי עצמי מתגלגל בגיל 34 רווק בלי ילדים ומחפש שנה וחצי דירה. ראיתי כל מיני גוזמאות ולא מצאתי קורת גג שנה וחצי. בעלת הדירה הראשונה שלי לא החזירה לי את כספי הפיקדון בסך 2500 ₪ פשוט כי היא יכלה לעשות זאת. איך הגיוני שאדם מחפש דירה שנה, חותם על חוזה ולאחר שנה מעלים לו שכ"ד. קורת גג היא לא רק ביזנס אלא זכות בסיסית. הצפת השוק בדירות חדר שניים ושלושה אלו מילים גסות. השלמתי עם העובדה שלא אוכל לרכוש דירה במדינה אבל לא אשלים עם כך שלא אוכל לשכור".

בפניה של היו"ר קריב לנציג משרד הבינוי והשיכון עו"ד אילן רויזמן לאחר ששמע לבקשתו את הנוכחים בדיון שאל הח"כ: "אני רוצה להבין האם הגעתם לדיון עם התייחסות של המשרד למתרחש בשוק השכירות, זאת כותרת הדיון. יש אמירה מסודרת של המשרד?". ותשובתו של רויזמן הייתה "בשלב הזה לא". 

התשובה הדהימה את קריב שהשיב: "אתם יודעים מהכותרת על מה הדיון ואתה אומר שלמשרד הבינוי והשיכון אין מה לומר לנו? אין מדיניות של המשרד שאתם רוצים להציג לנו? התשובה שיש תכניות לבנות דיור בר השגה, שאלת ההסדרה, הרגולציה, האכיפה, הפרשנות לנושא התיווך, הצגת איזשהם פתרונות להתמודדות?" הפציר קריב ונעל את התייחסותו לעניין עם האמירה ש"בשבוע הבא ייקבע דיון ותציגו את תכניות המשרד. אם אין לכם כאלו, תתייצבו מול הציבור ותאמרו זאת. זה רגע מאוד מביש למשרד השיכון".

עוד אמר קריב: "כל מי שמישיר עיניו למציאות, יודע שתיקוני החקיקה שהכנסת אישרה ב-2017 לא השיגו את מטרתם. ניתן היום בדיעבד לראות בהם כמעט תיקונים קוסמטיים. ביחס להצ"ח הפרטיות שהונחו על שולחן הכנסת, המרכיב הדומיננטי שהתייחס לצורך להסדיר את סוגית המחיר נעלם לחלוטין בהצ"ח הממשלתית לצד מרכיבים חשובים נוספים. אין ספק שהתערבות שלטון בתנאי שוק חופשי היא לא דבר מובן מאליו אבל אם ישנה סיטואציה שמן הראוי שהמחוקק והממשלה יתנו דעתם היא משבר הדיור במדינה שלא עתיד להיפתר באבחת חרב. הוא רשום על שמן של ממשלות ישראל בשני העשורים האחרונים". 

 


כל יום בשעה 17:00- חמש הכתבות החשובות ביותר בתחום הנדל"ן מכל האתרים אצלכם בנייד!
לחצו כאן להצטרפות לתקציר המנהלים של מרכז הנדל"ן!

תגובות

הוספת תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.message }}
{{ comment.writer }}{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.writer }}{{ reply.date_parsed }}
הראה עוד
תגיות:משרד הבינוי והשיכוןמשרד המשפטיםגלעד קריבועדת חוקהדיון מיוחד
הכתבות הנצפות ביותר

 
מחפש...