תוכנית הדיור החדשה: סבסוד דירות בפריפריה והסכמי גג עם המושבים

השרים ליברמן, אלקין ושקד קיימו מסע"ת בה הציגו את תוכנית הדיור החדשה שנהגתה והוצגה לפני כחצי שנה. העיקרים: הגדלת מספר הדירות המוזלות ב-10,000 לשנה, הגדלת סמכויות הרשויות המקומיות ותיעוש הבניה. השאלה: האם הממשלה תשרוד כדי ליישם

שיתוף הכתבה

השרים ליברמן, אלקין ושקד קיימו מסע"ת בה הציגו את תוכנית הדיור הממשלתית החדשה, בהמשך לצעדים שנעשו לפני כחצי שנה. בין החידושים: הגדלת סבסוד הדירות בפריפריה, הגדלת סמכויות התכנון של השלטון המקומי והסכמי גג עם המועצות האזוריות.

עוד במסגרת התוכנית הציג שר הבינוי והשיכון אלקין כוונה להקים מפעלים של בינוי מודולרי המאפשרים לבנות חלקים מובנים אשר ישולבו בבינוי בשטח ולא יעשו במסגרתו. לטענתו, המהלך יקצר את תהליך הבינוי בשנה לתקופה של כ־18 חודשים. 

בנוסף, בפן הדיור המוזל, התוכנית תציע להגדיל את רכיב הדירות המוזלות ל־80% מה שיביא לתוספת של 10,000 דירות בשנה לפי דבריו של שר השיכון. השר אלקין התייחס גם לכך שהתוכנית מגדירה סבסוד של 40,000 שקלים לתוכניות דיור בפריפריה על מנת לפצות את הקבלנים על ביטול ההצמדה של הקרקע למדד התשומות לאחר שבהחלטה הקודמת בוטלה ההצמדה למדד המחיר לצרכן ועוד אחוז אחד. זאת במטרה שקבלנים אשר בונים במסגרות של תוכניות דיור לא ימנעו מלעשות זאת בפריפריה. דברים נוספים שציין השר אלקין התייחסו להסכמי גג עם מועצות אזוריות במטרה להגדיל את ההיצע ולעודד אותן לבנות ולאכלס תושבים נוספים.

השרה שקד הציגה כוונה על הכנת תוכנית אשר מטרתה לעלות את שכר אנשי המקצוע בוועדות המקומיות - מהנדסים, אדריכלים, מתכננים וכו' ובנוסף, אישור השכרת שירותים של אנשי מקצוע פרטיים שלא מן הוועדה. בנוסף, השרה ציינה שינה כוונה להעלות את התחרות בין הוועדות המקומיות והמחוזיות בעזרת מתן סמכות מקבילה לוועדות המקומיות אך סעיף זה כפוף למעבר בחקיקה ראשית. בסיכום דבריה התייחסה לכוונה לחייב רישוי עצמי במסגרת חוק ההסדרים החדש. 


כל יום בשעה 17:00- חמש הכתבות החשובות ביותר בתחום הנדל"ן מכל האתרים אצלכם בנייד!
לחצו כאן להצטרפות לתקציר המנהלים של מרכז הנדל"ן!

תגובות

הוספת תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.message }}
{{ comment.writer }}{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.writer }}{{ reply.date_parsed }}
הראה עוד
תגיות:איילת שקדאביגדור ליברמןזאב אלקיןתוכנית הדיור הממשלתיתמפעלים מודולרייםבינוי מודולריבינוי תעשייתירישוי עצמי
הכתבות הנצפות ביותר

 
מחפש...