קבוצת אלמוג תבצע פינוי בינוי בטירת הכרמל: 92 יח"ד יהרסו, 550 יח"ד חדשות יקומו במקום

הקבוצה נבחרה להקים את הפרוייקט בשבוע שעבר לאחר שבחודשיים האחרונים ערכו הדיירים מכרז בין יזמים;  כיום קיימים במתחם בנייני שיכונים ישנים בני 4 קומות על עמודים אשר נבנו בשנות ה-70

שיתוף הכתבה
אמיר הלר, משנה למנכ"ל קבוצת אלמוג (קרדיט: איציק שוקל) אמיר הלר, משנה למנכ"ל קבוצת אלמוג (קרדיט: איציק שוקל)

קבוצת אלמוג תקדם פרויקט פינוי בינוי בטירת הכרמל במסגרתו יהרסו 92 יח"ד ויקומו 550 יח"ד חדשות. הקבוצה נבחרה להקים את הפרוייקט בשבוע שעבר לאחר שבחודשיים האחרונים ערכו הדיירים מכרז בין יזמים המעוניינים לבצע את הפרויקט. כיום קיימים במתחם בנייני שיכונים ישנים בני 4 קומות על עמודים אשר נבנו בשנות ה-70, במסגרת פתרונות הדיור שניתנו לעולים בעלייה הגדולה באותה עת. 

הפרויקט יכלול 6 בניינים בשכונת "שז"ר דקר": מספרים 2, 4, 6 ו-10 ברחוב י"א הספורטאים ובניינים מספר 16 ו-18 ברחוב אצ"ל. המתחם משתרע על שטח של כ-7.3 דונם וממוקם בחלק הצפון מערבי של טירת הכרמל.

הדיירים יזכו לבניינים שעומדים בתקן רעידות אדמה ולדירות חדשות, מעודכנות וגדולות יותר ב-25 מ"ר, עם מרפסת שמש בגודל של 12 מ"ר, מחסן בגודל 6 מ"ר לכל דירה, וכן חניה תת קרקעית. באי כוח הדיירים הם עוה"ד עידן לוי ואדיר צבי, ובא כוח החברה הוא עוה"ד רון ברנט.

טירת הכרמל ממוקמת דרומית לחיפה, על מורדות הר הכרמל, בסמוך לכביש החוף (2),כביש 4 ומנהרות הכרמל. בעתיד צפויה מערכת המטרונית להגיע אף היא לטירת הכרמל ולאפשר לתושביה נגישות גבוהה יותר לאזור חיפה והקריות.

תוכנית המתאר הכוללנית לעיר, שהופקדה ב-2021, כוללת תוספת של כ-11,000 יחידות דיור ומתייחסת ליעד אוכלוסייה של 69,000 איש, כלומר, פי שלושה מהקיים כעת. התוכנית כוללת חיזוק של המרכז העירוני הקיים בלב העיר הוותיקה והגדרת שימושים מעורבים לאורך הרחובות הראשיים, כאשר בחזית הקדמית במפלס הרחוב ימוקמו שימושי מסחר, ובקומות העליונות מגורים ותעסוקה. רוב הבנייה החדשה המיועדת תיעשה בדרך של התחדשות עירונית , עם 6,000 יחידות דיור.

עוד יפותחו שני אזורים חדשים למגורים: מתחם תע"ש ליד כביש 4 ואזור נוסף במורדות הכרמל. בעיר מקודמים כיום מספר פרויקטים של התחדשות עירונית לצד פרויקטים של בנייה חדשה ועתידות להיבנות שכונות חדשות וכן עתיד להיסלל חיבור דרומי של העיר לכביש 4. 

לדברי אמיר הלר, המשנה למנכ"ל בקבוצת אלמוג: "אנו מודים לדיירים על הבחירה בנו. החברה בנתה בשנים האחרונות 400 יח"ד באזור חיפה ובונה בו מאות יח"ד נוספות ומאמינה מאוד בעתידו, וכן פועלת בתחום ההתחדשות העירונית עם פרויקטים רחבי היקף בשורה של ערים מרכזיות. עבור הדיירים מדובר בצעד משנה חיים עם משמעויות כלכליות ובטיחותיות שאין שני להן, ואנו שמחים להיות אלה שיוציאו אותו לפועל".

  


 


כל יום בשעה 17:00- חמש הכתבות החשובות ביותר בתחום הנדל"ן מכל האתרים אצלכם בנייד!
לחצו כאן להצטרפות לתקציר המנהלים של מרכז הנדל"ן!

תגובות

הוספת תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.message }}
{{ comment.writer }}{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.writer }}{{ reply.date_parsed }}
הראה עוד
תגיות:התחדשות עירוניתטירת הכרמלקבוצת אלמוגאמיר הלרפינוי בינוי מכרז דיירים
הכתבות הנצפות ביותר

 
מחפש...