אילון ביטוח וארנו נדל"ן מבקשות למנות כונס לקבוצת הבנייה בכר

החברה, שלאחרונה הגישה בקשה לפשיטת רגל ולשיקום, חייבת להן מעל 41 מיליון שקל על פרויקט בהרצליה. אילון וארנו ביקשו לממש את השעבודים וכן למנות את ישראל שלו לכונס

שיתוף הכתבה
אתר בנייה (שאטרסטוק)אתר בנייה (שאטרסטוק)

אילון ביטוח וארנו נדל"ן מבקשות למנות כונס ולממש את השעבודים לקבוצת הבנייה בכר, בבעלות ליאור בכר. הקבוצה הודיעה לאחרונה על בקשה לחדלות פירעון ולשיקום. מדובר בקבוצה עם מעל 400 יח"ד באזור המרכז, בעיקר בהרצליה, ת"א ורמת השרון הפעילה מאז 2011.

נכון למועד הגשת הבקשה, יש לחברה 6 פרוקטים בשלבי ביצוע שונים. לחברה חוב של כ-310 מיליון שקלים לנושים,  בעוד עודפי החברה נאמדים ב-81 מיליון שקלים. מתוך החובות 21 מיליון שקל לחברת וולת'סטון נדל"ן, הטוענת שהחוב מתחלק לשניים: 13 מיליון שקל לחברת טריא פי2פי ו-10 מיליון שקל לארנו קפיטל.

חברת הביטוח אייילון טענה בבקשה שהגישה בשבוע שעבר כי קבוצת בכר חייבת לה 41 מיליון שקל בגין אשראי, ערבויות מכר וערבויות ביצוע, על הפרויקט של בכר ברחוב שמואל הנגיד בהרצליה. לדעת אילון, כדי להשלים את הפרויקט יש להעמיד אשראי בעשרות מיליוני שקלים. אילון ביקשה בשבוע שעבר למנות את עו"ד ישראל שלו לכונס מטעמה לפרויקט של בכר בהצליה (שלפי בקשת החברות הושלמו רק 23% ממנו - לעומת השלמה כמעט מלאה של יתר הפרויקטים). הבקשה הוגשה יחד עם ארנו נדל"ן וארנו ניהול נדל"ן, שהעמידו גם הן ערבויות לפרויקט. לדבריהן, מדובר בפרויקט שבו יש 89 בעלים קודמים ו-23 רוכשים של דירות חדשות. הפרויקט בשמואל הנגיד הופסק, לטענת התובעות  ולכן הן קוראות לממש את השעבודים. נושים נוספים של בכר הם בנק הפועלים, בנק ירושלים, הפניקס,  בנק מזרחי, דיסקונט ועוד. 

לטענת בכר, עצירת הפעילות  או שהייה שלה תגרום נזק לרוכשים, לגורמי המימון ולאיחורים וכן לחוסר יכולת לממש ערבות בסך 188 מיליון שקל וכן  ערבות ביצוע בסך 8 מיליון שקל.

בכר, העוסקת  בשנים האחרונות בעיקר בתמ"א 38, טוענת כי בעקבות משבר הקורונה הגיעה לקשיים כלכליים ולא עמדה בתזרים המתוכנן. כמו כן היא טוענת שהסיבה לחובות היא הפסדים מצטברים בתחום הביצוע, ריבית גבוהה בשוק החוץ-בנקאי, עלייה ניכרת במחירי התשומות, פשיטות רגל של קבלני משנה, טעויות בתמחור העלויות ועוד.


כל יום בשעה 17:00- חמש הכתבות החשובות ביותר בתחום הנדל"ן מכל האתרים אצלכם בנייד!
לחצו כאן להצטרפות לתקציר המנהלים של מרכז הנדל"ן!

תגובות

הוספת תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.message }}
{{ comment.writer }}{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.writer }}{{ reply.date_parsed }}
הראה עוד
תגיות:קבוצת בכרארנו נדל"ןליאור בכראילון ביטוח
הכתבות הנצפות ביותר

 
מחפש...