שיכון ובינוי: גברים מרוויחים יותר, נשים מקבלות מעט יותר פיצויים

בשתי קטגוריות  הפער בשכר הוא  פער לטובת הגברים, 6% ברוטו ו-13% ברוטו לטובת הגברים, ו-5% ו-11% בהתאמה כולל הפקדת המעסיק; בקטגוריה השלישית מוצג פער של 3% לטובת הנשים; עם זאת בנושא הפיצויים יש עדיפות קלה לנשים

שיתוף הכתבה
גרף (שאטרסטוק)גרף (שאטרסטוק)

בדוח של  שיכון ובינוי , דרך מטה חברת אחזקות בענף התשתיות, נדל"ן ואנרגיה, פורסם דוח פומבי לפערי השכר, כחלק מתיקון לחוק שכר שווה.

בפתח הדברים כתבה החברה שהיא מקדמת שוויון בין גברים לנשים וציינה כי  החברה מקדמת שוויון  בתהליך של גיוס העובדים, בקבלת ההחלטות לגבי התגמול, והיא בוחנת אך ורק את הניסיון המקצועי, את היכולות ואת האישיות של המועמד או המועמדת.

החברה חילקה את העובדים לקטגוריות, כך שכל קטגוריה מציינת תפקיד ומעמד זהה. עם זאת עדיין יש פערים בשכר וכן בקטגוריות שבהן יש הרבה יותר גברים מנשים.

למשל בקטגוריה הראשונה נכללה רק אישה אחת וכל השאר גברים. ומאחר שחשיפת מידע לגבי קטגוריה זו תאפשר את זיהוי העובדת הרלוונטית,  בשיכון ובינוי העדיפו להגן על הפרטיות של אותה עובדת ולא לפרסם את הנתונים לגביה.

כמו כן  לא נכללו עובדים בעלי מוגבלויות הן בשל היקף המשרה והן בשל השכר הנמוך יותר המוצע לעובדים אלו על פי חוק. כמו כן נמצא כי כל העובדים במשרה מלאה, ובוצע נרמול עבור עובדים שהחלו לעבוד באמצע השנה.

בשתי קטגוריות   הפער בשכר הוא  פער לטובת הגברים, 6% ברוטו ו-13% ברוטות לטובת הגברים, ו-5% ו-11%  בהתאמה כולל הפקדת המעסיק. בשיכון ובינוי מציינים כי הקטגוריה שבה הפער הגדול יותר היא קטגוריה שבה רוב המועסקים הם גברים המחזיקים ברכב צמוד, המשמש תוספת למשכורת. בקטגוריה השלישית מוצג פער של 3% לטובת הנשים.

עם זאת בסוגיית השכר הקובע לפיצויים, יש עדיפות קלה לנשים. בקטגוריה אחת 1% לטובת הנשים, בקטגוריה נוספת פער של 2% לטובת הנשים, ואילו בקטגוריה שבה בעיקר גברים אין פער בפיצוויים בין נשים לגברים

כמו כן  שיכון ובינוי פרסמה את אחוז העובדים ששכרם החודשי נמוך מהשכר החודשי הממוצע בקטגוריה שאליה הם משתייכים. בקטגוריה שבה יותר גברים עם רכב צמוד שיעור הנשים ששכרן נמוך מהממוצע הוא 53% לעומת 55% אצל הגברים, בקטגוריה אחת  אין הבדל  ו-50% מהגברים כמו 50% מהנשים מרוויחים פחות מהממוצע. בקטגוריה אחרונה פער מהותי יותר שבו 75% מרוויחות לעומת 67%מהגברים


כל יום בשעה 17:00- חמש הכתבות החשובות ביותר בתחום הנדל"ן מכל האתרים אצלכם בנייד!
לחצו כאן להצטרפות לתקציר המנהלים של מרכז הנדל"ן!

תגובות

הוספת תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.message }}
{{ comment.writer }}{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.writer }}{{ reply.date_parsed }}
הראה עוד
תגיות:שיכון ובינויפערי שכרמטה חברת אחזקות בענף התשתיות
הכתבות הנצפות ביותר

 
מחפש...