פסק דין: השכירו קרקעות מדינה ויחויבו בכ-430 אלף שקל

בית המשפט המחוזי בבאר שבע  דחה ערעור של בני זוג שהשכירו קרקעות מדינה לחברת השכרות הרכב אלבר. הזוג ישלם 419 אלף שקל ו-10,000 שקל הוצאות משפט

שיתוף הכתבה
קרדיט: שאטרסטוקקרדיט: שאטרסטוק

בית המשפט המחוזי בבאר שבע  דחה ערעור של בני זוג שהואשמו בהשכרת קרקע בבעלות המדינה וקבע, כי בני הזוג השכירו את הקרקע  לאלבר, חברת השכרה של ציי רכב,  ולכן הזוג יישא בתשלום של כ-400 אלף שקל למדינה בגין דמי שימוש במקרקעין.

על פי פסק הדין, בני הזוג השתמשו  כ-6 שנים במקרקעי ציבור באזור התעשייה בקריית גת לצורכי מסחר, כאשר השכירו אותם לחברת אלבר, וזו השתמשה בהם כמגרש למכירת כלי רכב, בלי שהיו לבני הזוג זכויות במקרקעין. עוד נטען כי בני הזוג פלשו ללא כל היתר למקרקעין הסמוכים למגרש שבו יש להם זכויות, והשתמשו בהם למסחר.

בית משפט השלום בב"ש קבע, כי בני הזוג התעשרו שלא כדין על חשבון רשות מקרקעי ישראל , וחייב אותם בתשלום דמי שימוש במקרקעין בסך של 419,000 שקל. זאת על יסוד הנתונים שבהסכם השכירות שנחתם בינם לבין חברת אלבר ודמי השכירות ששולמו בפועל.

בני הזוג הגישו ערעור על פסק הדין שבו השיגו לגבי השטח שהושכר, על כך שלא נשמעו עדויות וכן על החישוב והעדר השמאי. כמו כן טענו שאין לחייב את שניהם. בית המשפט המחוזי קיבל את עמדת המדינה, שיוצגה ע"י עו"ד עודד יהוד מפרקליטות מחוז דרום (אזרחי),ודחה את ערעורם. בית המשפט המחוזי (תחת השופט אריאל ואגו) קבע, כי לא נמצאה עילה להתערבות בממצאים העובדתיים של בית משפט השלום וכי הם תומכים במסקנה המשפטית שבמסגרתה חויבו הנתבעים בסכום הכספי שנקבע:

"לאחר שעיינו בהודעת הערעור על נספחיה בתשובת המשיבה בתיק... כמו גם לאחר ששמענו את טענות הצדדים בדיון היום, מצאנו שיש להורות על דחיית הערעור... לא מצאנו שיש לדחות את הממצאים העובדתיים שנקבעו במסגרת פסק הדין ושוכנענו כי הם תומכים  במסקנה המשפטית שבמסגרתה חויבו המערערים בסכום הכספי, כפי שקבע בית המשפט... לא מצאנו כי נפלה שגגה בדרך שבה חישב בית המשפט את הסכום לתשלום גם ללא שעמדה בפניו חוות דעת שמאית מטעם המשיבה, אלא על בסיס הסכם השכירות ודמי השכירות ששולמו בפועל. טענת המערערים כי לא היה מקום לחייב את המערערים יחד ולחוד אלא רק את המערערת אף היא  נדחית, וזאת משלא נטענה טענה זו בהליך קמא (הראשוני),  ולהפך בכתבי הטענות הציגו המערערים עצמם כמי שהינם בעלים ומחזיקים במשותף של הזכויות בנכס".

כאמור, בני הזוג יישאו בתשלום דמי שימוש במקרקעין בסך של 419,000 שקל. בנוסף, חייב בית המשפט המחוזי את הנתבעים בהוצאות לקופת המדינה בסך של 10,000 שקל.


כל יום בשעה 17:00- חמש הכתבות החשובות ביותר בתחום הנדל"ן מכל האתרים אצלכם בנייד!
לחצו כאן להצטרפות לתקציר המנהלים של מרכז הנדל"ן!

תגובות

הוספת תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.message }}
{{ comment.writer }}{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.writer }}{{ reply.date_parsed }}
הראה עוד
תגיות:רמ"יפסק דיןאלברעו"ד עודד יהודבית משפט המחוזי
הכתבות הנצפות ביותר

 
מחפש...