משרד הבינוי והשיכון מזהיר – לא לרכוש דירות מחברת סינגצ'ר ספיר בע"מ

החברה נקנסה ברבע מיליון שקל בשל גביית כספים מרוכש דירה, ללא שסיפקה בטוחה להבטחת הכספים כנדרש לחוק

שיתוף הכתבה
אתר בנייה (שאטרסטוק) אתר בנייה (שאטרסטוק)

משרד הבינוי והשיכון מזהיר את הציבור מפני התקשרות עם חברת סינגצ'ר ספיר בע"מ בפרויקט "אחוזת ספיר" שבמושב שובה. בהמשך למידע שהתקבל בינואר 2022 ביחידת חוק המכר במשרד הבינוי והשיכון, הוטל היום קנס בסך רבע מיליון שקל על חברת סיגנצ'ר ספיר בע"מ, בשל גביית כספים מרוכש דירה, ללא שסיפקה לרוכש בטוחה להבטחת הכספים כנדרש לחוק.

במסגרת ההליך המנהלי אשר נוהל נמצא כי החברה שיווקה פרויקט בשם "אחוזת ספיר" במושב שובה כאשר ההתקשרות מול הרוכשים נעשתה בדרך של חוזה מכר וגביית כספים בנאמנות לחשבונו של עורך הדין של החברה, דבר אשר נוגד את הוראות החוק. כמו כן, בהמשך הדרך בוצע רישום משכון ברשם המשכונות לטובת הרוכשים – רישום אשר אינו עומד בהוראות החוק כך שאינו רלוונטי להגנה על כספם.
כמו כן, נמצא כי החברה פעלה למכר הדירות וגבייה של סכומים משמעותיים, טרם קבלת היתר בנייה. העיצום הכספי הוטל במלואו, ובטווח הזמן הקרוב ייפתח הליך מנהלי לבחינת כלל ההתקשרויות של החברה.
יצוין כי בהתאם להוראות חוק המכר, אם החברה לא תתקן את הפרת החוק – כלומר, כל עוד לא תחזיר את הכספים לרוכש או תספק לו בטוחה כחוק להבטחת הכספים ששולמו –  העיצום הכספי יצבור ריבית של 2% ליום. בנוסף, החוק מטיל אחריות אישית על נושאי משרה בחברות אשר נמצא כי הפרו את הוראות החוק.
משרד הבינוי והשיכון מבקש להזהיר את הציבור מפני רכישת דירות מחברת סינגצ'ר ספיר בע"מ וספציפית בפרויקט "אחוזת ספיר". רוכשי דירות אשר התקשרו עם חברה זו מתבקשים לפנות לאגף להגנה על רוכשי דירות במשרד הבינוי והשיכון לצורך התייעצות והעברת מידע. 
המשרד מבהיר כי העברת כספים למוכר דירה יש לבצע אך ורק כאשר מתקבלת בטוחה מתאימה להבטחת הכספים. פירוט לעניין זה ניתן למצוא באתר משרד הבינוי והשיכון .


כל יום בשעה 17:00- חמש הכתבות החשובות ביותר בתחום הנדל"ן מכל האתרים אצלכם בנייד!
לחצו כאן להצטרפות לתקציר המנהלים של מרכז הנדל"ן!

תגובות

הוספת תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.message }}
{{ comment.writer }}{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.writer }}{{ reply.date_parsed }}
הראה עוד
תגיות:משרד הבינוי והשיכוןסינגצ'ראחוזת ספירמושב שובה
הכתבות הנצפות ביותר

 
מחפש...