הצמיחה באשטרום נמשכת: ההכנסות עלו ב-12.7% לכ-1.23 מיליארד שקל ברבעון הראשון

הרווח הנקי לבעלי המניות – כ-140.3 מיליון שקל ● החברה רשמה ברבעון הראשון של 2022 עלייה של כ-172% ברווח הנקי, בהשוואה לרבעון המקביל אשתקד ● צבר העבודות של הקבוצה עלה לכ-8.3 מיליארד שקל

שיתוף הכתבה
גיל גירון מנכ"ל אשטרום ורמי נוסבאום יו"ר הקבוצה - צילום: ישראל הדריגיל גירון מנכ"ל אשטרום ורמי נוסבאום יו"ר הקבוצה - צילום: ישראל הדרי

קבוצת אשטרום , מקבוצות הבנייה הגדולות בישראל, פרסמה את התוצאות הכספיות, לרבעון הראשון של 2022. מהדוחות עולה כי הכנסות הקבוצה ברבעון הראשון צמחו בכ-12.7% לכ-1.23 מיליארד שקל, לעומת כ-1.1 מיליארד שקל ברבעון המקביל אשתקד. העלייה בהכנסות נבעה בעיקר מגידול בהכנסות במגזר יזמות נדל"ן למגורים בישראל באמצעות אשדר , ובתחום נדל"ן מניב להשקעה באמצעות אשטרום נכסים . הרווח הגולמי ברבעון עלה בכ-31.3% לכ-281.4 מיליון שקל, לעומת כ-214.4 מיליון שקל ברבעון המקביל אשתקד.

קבוצת אשטרום היא מחברות הבנייה והנדל"ן המובילות בישראל, שמניותיה נסחרות במדד ת"א-35. הקבוצה פועלת במספר מגזרי פעילות עיקריים: קבלנות בנייה ותשתיות בישראל ובחו"ל, זכיינות של פרויקטים לאומיים גדולים בתחום התשתיות והדיור, יזמות למגורים בישראל ובעולם, נדל"ן להשקעה ויזמות, תעשיות – ייצור, שיווק ומכירה של חומרי גלם לענף הבנייה, וכן יבוא ושיווק של מוצרי גמר לענף הבנייה, אנרגיה מתחדשת ועוד.

הקבוצה רשמה בדוחותיה הכספיים לרבעון הראשון של 2022 עליית ערך נדל"ן להשקעה, נטו בסך של כ-89.8 מיליון שקל, לעומת ירידת ערך נטו של כ-16 מיליון שקל, ברבעון המקביל אשתקד. עליית הערך ברבעון היא בעיקר בגין תוספת זכויות למגדל השלישי בפרויקט Lyfe בסך של כ-46 מיליון שקל, בעקבות אישור תוכנית מתאר בעיר בני ברק, וכן רווח של כ-36 מיליון שקל בלייפציג בגרמניה בגין עדכון הערכות שווי לפרויקטים, הנובע בעיקרו מהעלאת דמי השכירות.  

חלק הקבוצה ברווחי חברות כלולות הסכם ברבעון הראשון בכ-10.8 מיליון שקל, לעומת כ-496 מיליון שקל ברבעון המקביל אשתקד. יצוין, כי ברבעון המקביל אשתקד נכלל רווח של כ-500 מיליון שקל מהסכם ה-BUYBACK של הרכבת הקלה בירושלים.  

הרווח התפעולי של קבוצת אשטרום ברבעון הראשון הסתכם בכ-280.7 מיליון שקל, לעומת כ-609.6 מיליון שקל ברבעון המקביל אשתקד. רווח זה כלל כ-500 מיליון שקל, כאמור, בגין הסכם ה-BUYBACK, שבנטרולו משקף הרווח התפעולי ברבעון הראשון השנה עלייה של כ-155%.

הרווח הנקי המיוחס לבעלי המניות ברבעון הסתכם בכ-140.3 מיליון שקל, לעומת רווח נקי לבעלי המניות בסך של כ-551.6 מיליון שקל ברבעון המקביל אשתקד, שכלל רווח של כ-500 מיליון שקל בגין הסכם ה-BUYBACK של  פרויקט הרכבת הקלה בירושלים. בניטרול השפעת הסכם ה-BUYBACK, הסתכם הרווח הנקי ברבעון המקביל אשתקד בכ-51.6 מיליון שקל, כך שלאחר ניטרול זה, רשמה הקבוצה עלייה של כ-172% ברווח הנקי המיוחס לבעלי המניות לעומת הרבעון המקביל אשתקד.

נכון למועד פרסום הדוחות הכספיים, צבר העבודות של הקבוצה עומד על כ-8.3 מיליארד שקל, לעומת כ-7.9 מיליארד שקל בסוף 2021 וכ-6.5 מיליארד שקל בסוף 2020.בקופת הקבוצה והחברות הבנות שלה, על פי המאזן המאוחד, מזומנים, שווי מזומנים והשקעות לזמן קצר בהיקף של כ-1.76 מיליארד שקל. 

ההון העצמי המיוחס לבעלי המניות של הקבוצה, נכון ליום 31 במרץ 2022, עומד על כ-4 מיליארד שקל  המהווה כ-24.2% מהיקף המאזן. במאי 2022 פרסמה מעלות דוח דירוג ובו אושר דירוג של ilA/Stable לחברה ודירוג ilA לאגרות החוב. באפריל 2022 חילקה החברה דיבידנד בסך כ-200 מיליון שקל לבעלי מניותיה בגין רווחי שנת 2021.

רמי נוסבאום, יו"ר דירקטוריון קבוצת אשטרום , מסר: "אנו מסכמים את הרבעון הראשון של 2022 עם צמיחה בהכנסות ועלייה חדה ברווח מפעילות שוטפת, לצד איתנות פיננסית ונזילות גבוהה. אנו ממשיכים להשקיע משאבים משמעותיים בפיתוח כל מגזרי הפעילות של הקבוצה, לרבות תחום הדיור להשכרה ארוכת טווח ותחום האנרגיה, שיהוו חלק ממנועי הצמיחה שלנו בשנים הקרובות".


כל יום בשעה 17:00- חמש הכתבות החשובות ביותר בתחום הנדל"ן מכל האתרים אצלכם בנייד!
לחצו כאן להצטרפות לתקציר המנהלים של מרכז הנדל"ן!

תגובות

הוספת תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.message }}
{{ comment.writer }}{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.writer }}{{ reply.date_parsed }}
הראה עוד
תגיות:גיל גירוןרמי נוסבאוםאשטרום נכסיםאשטרום קבלנות
הכתבות הנצפות ביותר

 
מחפש...