המשרד להגנת הסביבה יוצא בקמפיין להעלאת המודעות לתקנות הבנייה הירוקה

הקמפיין שיעלה בכל אמצעי התקשורת יכיר לציבור את הדרישות המחייבות את הקבלנים ואת היתרונות לבעלי הבתים – כולל חיסכון של אלפי שקלים בשנה בחשמל, במים ובהוצאות שוטפות ● התקנות נכנסות לתוקף בשתי פעימות וחלות על כל בקשה להיתר בנייה להקמת מבנה חדש

שיתוף הכתבה
בנייה ירוקה (שאטרסטוק)בנייה ירוקה (שאטרסטוק)

המשרד להגנת הסביבה יוצא היום (23/05) בקמפיין הסברה להעלאת המודעות של רוכשי הדירות לתקנות הבנייה הירוקה. הקמפיין שהופק באמצעות לשכת הפרסום הממשלתית (לפ"מ),יעלה בתחנות הרדיו, במדיה החברתית ובדיגיטל, וכן באמצעי מדיה ייעודיים בחברה הערבית ובחברה החרדית.

מטרת הקמפיין היא לעורר בקרב הציבור מודעות לדרישות המחייבות קבלנים לבנייה ירוקה כמו גם בקרב גורמים מרכזיים בענף הבנייה.

הקמפיין יחדד את היתרונות הרבים הגלומים בהן לבעלי הבתים ולסביבה. בנייה ירוקה המבוצעת על פי התקנות תביא לחיסכון רב בצריכת אנרגיה, להפחתת התלות במערכות בזבזניות, לחיזוק מרכיבי החוסן של המרחב הבנוי ולשמירה טובה יותר על בריאות הדיירים. כמו כן, בנייה ירוקה מפחיתה את ההשפעות השליליות שיש לפעולות הבנייה על הסביבה.

תקנות הבנייה הירוקה קיבלו תוקף של תקנות מחייבות החל בחודש מרץ 2022. החלת התקנות בכל בנייה חדשה היא צעד נוסף ומשמעותי, לצד שורה של צעדים נוספים, בהיערכות מדינת ישראל למשבר האקלים. משבר האקלים משפיע על האדם והסביבה בכמה היבטים, בין השאר, שינויי מזג אוויר תכופים, התארכות ימי שיא בקיץ ובחורף, מערכות גשם חזקות ופתאומיות אשר יגדילו את התלות במקורות אנרגיה ועוד.

בנייה ירוקה מבטיחה שיפור בחוסן של מבנים לשינוי האקלים. כמו כן, בנייה ירוקה יכולה לחסוך עד אלפי שקלים בחשמל, מים ובהוצאות שוטפות. מבדיקות וממחקרים שנעשו עולה שבנייה ירוקה מקטינה את התלות בצריכת אנרגיה ובמערכות מיזוג ומשיגה חיסכון משמעותי וארוך טווח בהיקפים של 20%-40% בעלויות התפעול של מבנים בקרב משקי הבית והמגזר העסקי.

המשרד להגנת הסביבה פעל להחלת תקנות הבנייה הירוקה למחייבות בחוק, ואלו אומצו בידי המועצה הארצית לתכנון ובנייה וצפויות להוביל למהפכה שתשפיע על ענף הבנייה ועל תושבי מדינת ישראל.

לאור התקנות, ענף הבנייה בישראל יעבור בשנים הבאות לבנייה ירוקה ואיכותית בכל אזורי הארץ באופן אחיד ובלא תלות בתוכנית כזו או אחרת. עד היום כבר הושלמה בנייתן של אלפי דירות בבנייה ירוקה ושל מאות אלפי מ"ר של שטחי משרדים, מסחר וציבור.

מטרת התקן הישראלי לבנייה ירוקה להפחית את הפגיעה בסביבה, לתכנן ולבנות מרחב בריא למשתמש המעודד חיסכון במשאבים, לרבות צריכת חשמל ומים, להרחיב את מִחזור הפסולת ולשפר את תנאי המחיה בבניין.

לפי נתוני 2021 של המשרד להגנת הסביבה, כ-15,400 יחידות דיור בבניינים ירוקים קיימות בישראל וכ-15,000 יחידות דיור של בניינים ירוקים נמצאות בשלבי בנייה (450 מבנים).

הצפי הוא לצמיחה ניכרת במבנים הירוקים בעקבות כניסתה לתוקף של התקנה לבנייה ירוקה – עלייה של כ-120% בפעימה הראשונה וכ-180% בפעימה השנייה.

התקנות נכנסות לתוקף בשתי פעימות וחלות על כל בקשה לקבלת היתר בנייה להקמת מבנה חדש. הפעימה הראשונה חלה על בקשות בנייה בהיקפים גדולים ותחייב מבנים רבי קומות למגורים (29 מטר גובה ומעלה),בנייה מסחרית מהיקף של 5,000 מ"ר ובנייה ציבורית מהיקף של 1,000 מ"ר להיבנות בבנייה ירוקה.

 

בפעימה השנייה שתחל בספטמבר 2023, תתרחב החובה לכל בנייה רוויה למגורים (בניין הכולל 6 יח"ד ומעלה) ולכל בנייה מסחרית מ-1,000 מ"ר. שתי הפעימות יאפשרו לשוק הנדל"ן ולתעשיית הבנייה להטמיע את דרישות הבנייה הירוקה בהדרגה.

השרה להגנת הסביבה תמר זנדברג, מסרה: "התקנות החדשות הן צעד נוסף בהתמודדות ובהיערכות המרחב הבנוי לקראת שינויי האקלים, ובמקביל הן עתידות להוביל לחיסכון משמעותי למשק הבית שיכול להגיע לאלפי שקלים בשנה. התחייבותה של ישראל לבנייה ירוקה, בריאה וחסכונית תשפר את איכות החיים של כולנו ותקדם את ענף הבנייה לשמירה על הסביבה ולחיזוק החוסן ובריאות הציבור".

 


כל יום בשעה 17:00- חמש הכתבות החשובות ביותר בתחום הנדל"ן מכל האתרים אצלכם בנייד!
לחצו כאן להצטרפות לתקציר המנהלים של מרכז הנדל"ן!

תגובות

הוספת תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.message }}
{{ comment.writer }}{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.writer }}{{ reply.date_parsed }}
הראה עוד
תגיות:תמר זנדברגבנייה ירוקההמשרד להגנת הסביבה
הכתבות הנצפות ביותר

 
מחפש...