בעלי ב.ס.ר: "היזמים כאן צריכים תרבות עסקית. לא ייתכן שיזם כבר יחתים את רוב הדיירים, ויזם מתחרה יציע שני מטרים יותר"

את הדברים אמר נחשון קיויתי בשיח פתוח שנערך אתמול ביוזמת מרכז הנדל"ן במלון הילטון ת"א. עוד טען נגד תקן 21 שבו תמורת היזמים אינה מובטחת. על כך השיב מנהל הרשות להתחדשות עירונית: "נביא את התמורות למקום שפוי"

שיתוף הכתבה

הבעלים של ב.ס.ר  נחשון קיויתי אמר אתמול בשיח פתוח ביוזמת הנדל"ן  כי "לא יכול להיות שיזם כבר עשה כנס דיירים והחתים את התושבים ויזם מתחרה יבטיח לדייר עוד שני מטר, וזה נמשך חודשים על גבי חודשים. אתם צריכים להעביר את המסר לכל האחרים. יזם שיש לו הסכמים, לא להציע יותר. עושים את זה המון והרבה".

הוא  דיבר גם על התמורות בתקן 21 של השמאי הממשלתי. "גם לגבי התמורות צריך לעשות קץ: למה אתם לא יכולים לקבל החלטה איקס מטרים מרובעים, ולאשר?  הייתי בפרויקט לה גווארדיה, התמורות 74 מטר תוספת. אתם מבינים לאן זה מגיע?"

לכך התייחס אלעזר במברגר, מנכ"ל  הרשות להתחדשות עירונית : "הוצאנו מסמך מדיניות שיביא את התמורות למקום יותר שפוי".

עוד עלתה הטענה באירוע כי "הרעות החולות הן שאין מגבלה לתמורה. יבוא היזם האופטימי או החובבני. מה קורה בסיטואציה? אתה רוצה לתת ויזם רוצה לתת עוד 35 מ"ר. כמה המחירים יכולים לעלות. ניצחת אותי במכרז. אבל קורה מצב שבו אנחנו לא יכולים לממש. יש הרבה תוכניות".

על כך השיבה עינת גנון, סמנכ"לית הרשות: "לעניין התמורות אני לא חושבת שאתם רוצים שנקבע את התמורות בחקיקה, אבל בחלט יש מדיניות תמורות של הרשות הממשלתית, תוספת של 12 מטרים. יש מדיניות מקומית. היום לרוב הרשויות יש מדיניות. עשינו כברת דרך מהותית, נחשון נתן דוגמה של תמורות מופרזות וזה קורה בת"א, אבל היום גם בת"א זה לא יקרה. אצלנו במדיניות החרגנו".

"לשמחתי אחרי המון דיונים עם השמאי הממשלתי הצלחנו לשכנע. הורדנו את האפשרות של אפס תמורות לדיירים. עדיין נשאר לנו לשכנע בקשר לרווח המינימלי".

עוד ציינה כי השמאים החדשים הונחו לחשוף את המדיניות של התקן ו"אנחנו עובדים על ערכאת השגה".  נציין שבכנס מרכז הנדל"ן שנערך לפני כחודש טען השמאי הממשלתי אוהד עיני כי התקן הקודם לא היה משקף ותוכניות לא יצאו לפועל.  


כל יום בשעה 17:00- חמש הכתבות החשובות ביותר בתחום הנדל"ן מכל האתרים אצלכם בנייד!
לחצו כאן להצטרפות לתקציר המנהלים של מרכז הנדל"ן!

תגובות

הוספת תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.message }}
{{ comment.writer }}{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.writer }}{{ reply.date_parsed }}
הראה עוד
תגיות:תקן 21עינת גנוןאלעזר במברגרנחשון קיויתימגדלי בסר
הכתבות הנצפות ביותר

 
מחפש...