השכונה בגבעת שמואל שצפויה ליהנות מעליית המחירים של השכונה הסמוכה בפתח תקווה

השבוע צפוי להיסגר מכרז  לבניית 244 דירות בשכונת רמת הדר בגבעת שמואל; רז שרייבר, מנכ"ל אינהאוס שפועלת באזור: "אם בשכונת פסגת הדר בפתח תקווה הגובלת בגבעת שמואל נמכרות דירות ארבעה חדרים בקרוב ל 3 מיליון שקלים, הרי שבגבעת שמואל, שבה רמת המחירים גבוהה יותר, המחירים יחצו בקלות את רף שלושה מיליוני השקלים"

שיתוף הכתבה
רז שרייבר, מנכ"ל אינהאוס ((דרור סיתהכל)רז שרייבר, מנכ"ל אינהאוס ((דרור סיתהכל)

בשבוע הקרוב (9 במאי) צפוי להיסגר מכרז של רמ"י בגבעת שמואל, לבניית 244 דירות, בשכונת רמת הדר שבמזרח העיר, על גבול פתח תקווה. המכרז מעניין במיוחד, כיוון שמכרז בסדר גודל כזה לבנייה חדשה לא פורסם בגבעת שמואל מזה לפחות כעשור.

מעניין לא פחות הוא המתחם, הצמוד לשטח המכרז, מצפון, שם נבנית היום בשטח פתח תקווה שכונת "פסגת הדר" (ידועה גם בשם "נווה עוז הירוקה") שבה צפויות להיבנות  כ־2,000 יח"ד.

רמת הביקוש לדירות באזור פסגת הדר גבוהה מאד ביחס להיצע, ומובילה לעליות מחירים חדות. כך למשל בפרויקט הסמוך של גרופית החל שיווק דירות 4 חדרים במחיר של 2.4 מיליון שקלים, וכיום, פחות מחצי שנה לאחר מכן, כבר עומד על 2.95 מיליון שקלים (התייקרות של 23%).

האזור כולו (פסגת הדר בפתח תקווה והמגרש במכרז) מוקף בשימושים רבים ומעורבים: בגבולה הצפון-מערבי של השכונה ממוקם אזור התעסוקה רמת סיב הכולל מאות אלפי מ"ר של שטחי תעסוקה ומסחר, ומשכן בין היתר את בנייני המטה של חברת שטראוס, חברת בזק בינלאומי וכן את מגדלי "בסר סיטי" המאכלסים שורה של חברות הייטק, ואת מתחמי הענק "יכין סנטר" ו"שופ טיים".

מצפון לשכונה ממוקמת "הקריה האקדמית פתח תקווה", שטח בן כמה מאות דונמים המיועד להקמתו של מוסד אקדמי ומגוון שירותים נלווים, בהם מתחמי מעונות, מגורי סגל ועוד. ממערב לשכונה ממוקם אחד ממתחמי הבילוי והפנאי הגדולים של האזור, קאנטרי "הולמס פלייס גבעת שמואל". מדרום, ישנו אזור תעסוקה ומסחר נוסף השייך לגבעת שמואל הכולל את קניון עופר בגבעה.

מבחינת תחבורה - השכונה ממוקמת במרחק הליכה קצר מתוואי הקו הסגול של הרכבת הקלה, ושתי תחנות קו מטרו מתוכננות לפעול בקרבתה.

אחת החברות שפעילות באזור היא חברת אינהאוס שיווק נדל"ן העוסקת בשיווקו של פרויקט " גרופית בפסגה", מנכ"ל החברה רז שרייבר מספר על המחירים הצפויים במכרז, בעקבות המחירים בשכונת פסגת הדר הסמוכה: "מדובר במכרז אשר צפויים לו ביקושים גבוהים מקרב יזמים וההשפעה על מחירי הקרקע תהיה בהתאם. כיום, בשכונת פסגת הדר בפתח תקווה הגובלת בגבעת שמואל נמכרות דירות ארבעה חדרים בקרוב ל־3 מיליון שקלים, הרי שבגבעת שמואל, שבה רמת המחירים גבוהה יותר, המחירים יחצו בקלות את רף שלושה מיליוני השקלים".

עוד אומר שרייבר כי הסיבה המרכזית לכך שבפסגת הדר הסמוכה עלו המחירים במהלך חצי השנה האחרונה בלמעלה מ-20% היא מחסור חריף בהיצע: למעשה כאשר בוחנים את האזור, ניתן לראות כי אין עוד עתודות קרקע זמינות לבנייה מיידית, לא בפתח תקווה ולא בגבעת שמואל. סיבה נוספת לביקוש הרב היא מיקומו של המתחם במרכזם של אזורי תעסוקה, מסחר, נופש והשכלה, באופן שיאפשר לתושביו העתידיים של המתחם נגישות מיטבית לרוב צורכיהם, תוך אפשרות לצמצם משמעותית את השימוש ברכב הפרטי".


כל יום בשעה 17:00- חמש הכתבות החשובות ביותר בתחום הנדל"ן מכל האתרים אצלכם בנייד!
לחצו כאן להצטרפות לתקציר המנהלים של מרכז הנדל"ן!

תגובות

הוספת תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.message }}
{{ comment.writer }}{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.writer }}{{ reply.date_parsed }}
הראה עוד
תגיות:רז שרייברגבעת שמואלאינהאוסרמת הדרפסגת הדרפתח תקווחה
הכתבות הנצפות ביותר

 
מחפש...