מועצת עיריית חיפה חזרה בה: היטלי השבחה יחולו ברחבי העיר

מועצת עיריית חיפה שינתה החלטתה בנושא גובה היטלי ההשבחה בפרוייקטי התחדשות עירונית בעיר באזורים השונים בה; על פי ההחלטה, בשכונת זיו, רוממה הישנה ורוממה החדשה יחול היטל בשיעור של 25% כאשר בשכונות רכס הכרמל, ההיטל יעמוד על 50% ובשאר העיר לא יהיה היטל השבחה

שיתוף הכתבה
עינת קליש רותם ראש עיריית חיפה (עיריית חיפה) עינת קליש רותם ראש עיריית חיפה (עיריית חיפה)

מועצת עיריית חיפה החליטה אתמול בערב לקבל את המלצת ראש העיר ואנשי המקצוע של מינהל ההנדסה בעניין שינוי גובה היטלי ההשבחה, אשר יוטלו כחלק מפרוייקטים של התחדשות עירונית ברחבי העיר. על פי ההחלטה, בשכונת זיו, רוממה הישנה ורוממה החדשה יחול היטל בשיעור של 25% כאשר בשכונות רכס הכרמל, ההיטל יעמוד על 50% ובשאר העיר לא יהיה היטל השבחה .

בנוסף, המועצה החליטה לאשר החרגה של שני פרוייקטי עיבוי בהן לא יחול היטל השבחה כלל לפי המלצת הגורמים המקצועיים וראש העירייה. האחת בפרוייקט מח"ל שבשכונת קריית חיים מערבית, בה החלה כבר הבנייה, והשנייה בפרוייקט מורדות הכרמל הצרפתי ושכונת שפרינצק, בו בימים הקרובים צפוי להינתן היתר בנייה. כמו כן הוחלט כי מעתה עלות המטלות הציבוריות שיידרשו מהיזם, תקוזזנה מההשבחה. בכך הפכה מועצת העיר את החלטתה מתחילת החודש, למתן פטור מהיטל השבחה במרבית שכונות העיר, למעט בשכונות רכס הכרמל.

מהנדס העיר, אריאל וטרמן התייחס לחשיבות של ההחלטה: "ההחלטה בפועל היא ליותר מ-5 שנים. תוכניות רבות שיתקבלו בחמשת השנים הללו למתחמים של התחדשות עירונית בפועל, ההשפעה תהיה גם לאחר מכן. זה לא מחייב הפקדה ולא מחייב אישור. אנחנו יודעים שהתקציבים שאנחנו מקבלים מהמדינה לא מכסים את העלות וההוצאות של המתחמים ושל הבנייה הציבורית. זאת המטרה ה מרכזית של היטלי ההשבחה.


כל יום בשעה 17:00- חמש הכתבות החשובות ביותר בתחום הנדל"ן מכל האתרים אצלכם בנייד!
לחצו כאן להצטרפות לתקציר המנהלים של מרכז הנדל"ן!

תגובות

הוספת תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.message }}
{{ comment.writer }}{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.writer }}{{ reply.date_parsed }}
הראה עוד
תגיות:חיפההיטל השבחהעינת קליש רותםחוק ההסדרים
הכתבות הנצפות ביותר

 
מחפש...