ההתחדשות העירונית מגיעה לפריפריה? אאורה מקדמת את פרויקט הפינוי בינוי הראשון בעיר טבריה

בתוכנית: 7 מגדלים בני 15 קומות שיכילו כ־672 יח"ד ברחוב בר כוכבא בעיר • החברה החלה בהחתמת הדיירים בשכונה, ופועלת לקידום ההכרזה על הבניינים כמתחם לפינוי בינוי במסלול מיסוי

שיתוף הכתבה
יעקב אטרקצ'י מנכ"ל ובעלים חברת אאורה ישראל וראש עיריית טבריה בפועל בועז יוסף (שלומי מזור)יעקב אטרקצ'י מנכ"ל ובעלים חברת אאורה ישראל וראש עיריית טבריה בפועל בועז יוסף (שלומי מזור)

חברת אאורה הודיעה לבורסה לניירות ערך בתל אביב כי היא נבחרה על ידי נציגות דיירי מתחם בר כוכבא בטבריה לביצוע פרויקט פינוי בינוי בהיקף של כ־672 יח"ד במקום 84 יח"ד קיימות. החברה ציינה כי עם בחירתה היא החלה בהחתמת בעלי הזכויות במתחם על הסכם פינוי בינוי, ובכוונת החברה לקדם תוכנית מפורטת למתחם בוועדה המקומית טבריה ובוותמ"ל ולפעול לקידום ההכרזה על המתחם כמתחם לפינוי בינוי במסלול מיסוי.

התוכנית ממוקמת ברחוב בר כוכבא 25-13 בעיר טבריה ומתפרסת על פני כ־8.5 דונם. על פי התוכנית, חברת אאורה תקים שכונת מגורים במקום עם שבעה בני 15 קומות שיכילו כ־672 יח"ד. במבנים ייבנו דירות בני 4,3 ו־5 יח"ד. כמו כן, השכונה תכלול מבנה חינוך, ומבנה לטובת הציבור ושטחים ירוקים. 

זוהי תוכנית ההתחדשות העירונית הראשונה אי־פעם שמקודמת בעיר טבריה וזאת לאחר שעירית טבריה אישרה לפני מספר חודשים את התוכנית העירונית להתחדשות עירונית, ומטרתה, בין היתר, הפיכת מרכז העיר טבריה למרכז עסקים ראשי, אינטנסיבי, פעיל ונגיש עם איכות חיים בטיחותית וטובה לתושבים.

יעקב אטרקצ'י מנכ"ל ובעלים חברת אאורה ישראל התייחס אתמול (ב') בפסגת ההתחדשות העירונית לאסטרטגיה של חברת אאורה בכניסה לתחום הפינוי בינוי בעיר טבריה בפרט ובפריפריה בכלל: "ההתחדשות עירונית היא גם ציונות וגם חזון. אם נשלח שמאי לבחון את הפרויקט הוא יגיד לך שאין רווחיות. הרחוב בטבריה לא צריך רעידת אדמה כדי ליפול. אני מסתכל על השטח הזה ואומר נבנה שם מבנים ראויים, אם נייצר מוצר ראוי עם שטחי מסחר ותעסוקה, המחיר יעלה והפרויקטים יצמחו. העתיד של ישראל הוא בפריפריה, מאוחר מדי ללכת למרכז. בעוד חמש  שנים מי שלא הלך לפריפריה יפספס".

לאחרונה התקיים כנס דיירים בהשתתפות נציגי חברת אאורה , יו"ר הועדה הממונה וראש העיר טבריה בפועל בועז יוסף, וראשת המנהלת החברתית "תתחדשו" בעיר, מוריה אברהם. יעקב אטרקצ'י, בעלים ומנכ"ל אאורה אמר בכנס: "ההבדלים בין המרכז לפריפריה גדולים ובמובנים רבים רק הולכים ומעמיקים. בשנים האחרונות אאורה  ביססה את מעמדה כחברת ההתחדשות העירונית המובילה בעיקר באזורי הביקוש במרכז הארץ וכעת מרחיבה את פעילותה גם בפריפריה. טבריה היא עיר שיושבת על השבר הסורי אפריקאי, נבנתה לפני עשרות שנים ואנחנו נרגשים להיות הראשונים שיובילו את ההתחדשות העירונית בעיר. 

נביא איכויות תכנוניות וביצועיות מתקדמות, ונראה שאפשר גם לאשר תכנון ולבצע במהירות. הודענו כי האסטרטגיה שלנו היא להוביל ולחדש את ישראל גם בפריפריה בנוסף לאזורי הביקוש במרכז הארץ. השכונה החדשה תשנה לחלוטין את פניה של העיר ותשפר את איכות הדיירים והתושבים כולם".

יו"ר הוועדה הממונה וראש עיריית טבריה בפועל בועז יוסף אמר: " התחדשות עירונית היא דבר שמתבקש, במיוחד בעיר כמו טבריה הממוקמת על קו השבר הסורי אפריקאי ובה עשרות רבות של מבנים שנבנו לפי תקן רעידות האדמה. מצב שכזה הוא סכנה ממשית לחיי אדם, בעת רעידת אדמה.

אנו מעודדים תהליך של התחדשות עירונית גם מהפן של רעידות האדמה וגם כדי לחדש את פניה של העיר בבניינים מודרניים. אנחנו שמחים שהדיירים התאחדו והלכו יחד לתהליך חשוב של התחדשות עירונית - הם ייהנו מכך וכמובן שגם העיר טבריה. עיריית טבריה תסייע לתושביה ולכל חברה שתיכנס לעיר כדי לבצע בה תהליך של התחדשות עירונית ותזרז כל הליך הנוגע אליה, על מנת להבטיח טיפול מהיר, יעיל ומקצועי. אנו מקווים שפרויקטים נוספים של התחדשות עירונית יתבצעו ביתר השכונות הישנות בעיר".

מוריה אברהמי, ראשת המנהלת החברתית 'תתחדשו' אמרה: "שמחה להודות לתושבי מתחם בר כוכבא בעיר על האמון שנתנו במנהלת החברתית "תתחדשו". הדרך המשותפת שעשו עד כה בעלי הדירות והמנהלת עם היועצים שהעמידה  המנהלת לטובת מיקסום העניינים של בעלי הדירות, הניבו את התוצאה לה ייחלנו בפעילויותינו, שיתוף בין תושבים לחברה המובילה בישראל בתחום הפינוי בינוי, חברת אאורה שנבחרה בתהליך החברתי מכרזי שהובלנו".


כל יום בשעה 17:00- חמש הכתבות החשובות ביותר בתחום הנדל"ן מכל האתרים אצלכם בנייד!
לחצו כאן להצטרפות לתקציר המנהלים של מרכז הנדל"ן!

תגובות

הוספת תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.message }}
{{ comment.writer }}{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.writer }}{{ reply.date_parsed }}
הראה עוד
תגיות:יעקב אטרקצ'יפינוי בינוי טבריהמוריה אברהמימנהלת תתחדשובועז יוסף
הכתבות הנצפות ביותר

 
מחפש...