נכסים ובניין עלתה לשליטה בגב-ים; שיכון ובינוי זכתה במכרז תשתיות ענק בפנסילבניה

קבוצת איציק תשובה קיבלה היתר בנייה לפרויקט "מטרופולין Tshuva Business Center" בנתניה • קבוצת תצפית רכשה את מרכז מסחרי בשלומי • זאת, ועוד

שיתוף הכתבה
מימין לשמאל: דפנה ארלב מבעלי קבוצת אביב (יח"צ),ויקטור חביב מנכ"ל קבוצת איציק תשובה (ARTAMIR),אבי יעקובוביץ', מנכ"ל גב-ים (אלדד רפאלי),זאב גו'זף, מנכ"ל קבוצת תצפית (אולפני אתרוג),צבי צרפתי בעלים קבוצת צבי צרפתי ובניו (אתר החברה),ערן לוי בעלים ומנכ"ל אלטנוילנד (שירעד ניסים)מימין לשמאל: דפנה ארלב מבעלי קבוצת אביב (יח"צ),ויקטור חביב מנכ"ל קבוצת איציק תשובה (ARTAMIR),אבי יעקובוביץ', מנכ"ל גב-ים (אלדד רפאלי),זאב גו'זף, מנכ"ל קבוצת תצפית (אולפני אתרוג),צבי צרפתי בעלים קבוצת צבי צרפתי ובניו (אתר החברה),ערן לוי בעלים ומנכ"ל אלטנוילנד (שירעד ניסים)

• חברת שיכון ובינוי הודיעה לבורסה לניירות ערך בתל אביב כי החברה הצעת קבוצה בה שותפה חברת הבת (נבחרה כהצעה הזוכה במכרז, לתכנון, הקמה, מימון תפעול ותחזוקה של תשעה גשרים בפנסילבניה ארה"ב. הפרויקט יבוצע במתכונת של "פיתוח משותף" יחד עם המזמינה, לפיו ביצוע הפרויקט על ידי חברת הבת יהיה מותנה בהסכמה, לאחר תהליך משא ומתן עם המזמינה. על התמורה הסופית לה תהיה זכאית חברת הבת.

הפרויקט יבוצע בשני שלבים, כך שבשלב הראשון יוקמו שישה גשרים ובשלב השני עוד שלושה  היקף עלות השלב הראשון נאמד בסכום של כ- 800 מיליון דולר ארה"ב, כאשר על פי לוחות הזמנים של המזמינה מתוכננת סגירה פיננסית לשלב זה עד לסוף שנת 2022. בנוסף, היקף עלות השלב השני נאמד בסכום של כ- 1.2 עד 1.4 מיליארד דולר ארה"ב, כאשר ביצוע השלב השני צפוי להתחיל עד לשנת 2024.

שיעור אחזקותיה של חברת הבת בתאגיד אשר יתקשר עם המזמינה בחוזה הזיכיון הינו 40% בשלב הראשון וכ-20% בשלב השני באופן שיביא ל-30% בממוצע לכל הפרויקט. בנוסף חברת בת נוספת של החברה, המוחזקת במלואה על ידי החברה, תחזיק בשיעור של 50% מקבלן ההקמה של הפרויקט.

• קבוצת איציק תשובה מדווחת על קבלת היתר בנייה למתחם העסקים היוקרתי "מטרופולין Tshuva Business Center" בנתניה, אחד מפרויקטי הדגל של החברה בעיר, שישלב שטחי תעסוקה ומסחר בהיקף כולל של כ- 26,000 מ"ר בשדרות גיבורי ישראל 5 באזור התעשייה פולג. על תכנון הפרויקט אמון משרד רמי וימר אדריכלים.

הדמיית הפרויקט (3Dvision)

• חברת נכסים ובניין הודיעה לבורסה לניירות ערך בתל אביב כי בהמשך לאמור בדיווחה המיידי בדבר תוצאותיה של הצעת רכש מיוחדת שפרסמה החברה לרכישת מניות של חברת גב-ים , מעדכנת החברה, כי בוצעה סליקת המניות שנרכשו בהצעת הרכש האמורה, והחברה עלתה לשליטה בגב-ים. החברה צפויה לרשום רווח הנאמד בסך של כ-900 מיליון שקל.

• בהתאם להוראת המשרד להגנת הסביבה, החל מיום 13 למרץ 2022 אתר הפסולת של גוש דן ליד הרצליה, ייסגר. בעקבות סגירת מתחם הפסולת, קיים חשש להתייקרויות בשינוע פסולת בניין עד 30%, בעקבות כך שממערב ראשון לציון ועד מטמנת "אביבית" בחדרה לא יהיה אתר להטמנת הפסולת.

ערן סיב, יו"ר התאחדות קבלני השיפוצים (התאחדות קבלני השיפוצים)

יו"ר התאחדות קבלני השיפוצים ערן ביס שלח מכתב לשרה להגנת הסביבה תמר זנדברג ובו הוא מתריע על ההשלכות הצפויות: "המצב שייווצר בעל כורחנו הוא שכל קבלני השיפוצים ישליכו את פסולת הבניין בפחי זבל ביתיים בסמוך לאתרי שיפוצים או לחילופין בקרנות רחוב. כמו כן, מחירי פינוי פסולת בניין יזנקו ב־30% מכוון שאין אתרי שינוע מספיקים בכל גוש דן , אני קרוא לך כבוד השרה למצוא פתרונות יצירתיים למצוקת אתרי שינוע לפסולת בניין".

• קבוצת תצפית נדל"ן בהנהלתו של זאב גו'זף רכשה את המרכז המסחרי שלומי סנטר, בשלומי. מדובר במרכז מסחרי בן 3 קומות וכולל כ-6,000 מ"ר למסחר ומשרדים וכ-250 מקומות חניה. מרבית הנכס מושכר, כאשר בין השוכרים כיום ניתן למנות את רשת הסופרים מחסני השוק, קופת חולים מכבי, תחנת דלק, מספרה, חנות משקפיים, משרד תיווך, חנות חיות, סושייה, חדר כושר וחנויות נוספות. המהלך הזה נעשה במסגרת הרחבת רשת המרכזים המסחריים של הקבוצה 360T.

המרכז המסחרי שנרכש (תצפית נדל"ן)

המרכז המסחרי נמצא על כביש 899 בסמוך לבניין המועצה, ונהנה מנגישות גבוהה ומתנועת קונים ערה. מעבר לתושבי היישוב הוא משמש גם את תושבי המושבים והקיבוצים הרבים שבאזור דוגמת לימן, ראש הנקרה, חניתה, אילון ועוד.

• חברת צרפתי צבי ובניו מדווחת על מכירת 75% מהדירות בפרויקט החברה LIVE הנבנה כיום בשכונת פארק המושבה בבאר יעקב, זאת שנתיים לפני האכלוס המיועד. בפרויקט נמכרו עד כה 150 דירות מתוך מלאי כולל של 190 דירות בנות 3, 4 ו-5 חדרים. מרבית הרוכשים עד כה הם תושבי האזור – מקומיים ורוכשים מראשון לציון, נס ציונה, חולון והסביבה. פרויקט צרפתי צבי ובניו LIVE כולל שני מגדלים בני 25 קומות כל אחד, הגבוהים ביותר בשכונת פארק המושבה בבאר יעקב, ונבנה על עתודת הקרקע האחרונה בשכונה.

הדמיית התוכנית (זיתוני הדמיות אדריכליות)

•  קבוצת אביב הודיעה לבורסה לניירות ערך בתל אביב כי חברת הבת שלה מרדכי אביב מפעלי בניה התקשרה בהסכם עם תאגיד בנקאי, לפיו יעמיד המלווה לאביב מסגרות אשראי בסך כולל שלא יעלה על 507 מיליון שקל. המימון נועד לטובת פרויקט אביב נרקיסים – מחיר למשתכן בראשון  לציון שיכלול 315 יח"ד.


כל יום בשעה 17:00- חמש הכתבות החשובות ביותר בתחום הנדל"ן מכל האתרים אצלכם בנייד!
לחצו כאן להצטרפות לתקציר המנהלים של מרכז הנדל"ן!

תגובות

הוספת תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.message }}
{{ comment.writer }}{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.writer }}{{ reply.date_parsed }}
הראה עוד
תגיות:גב-ים קרקעות בע"מאבי יעקובוביץקבוצת אביבצבי צרפתיצבי צרפתי ובניודפנה הרלבאיציק תשובהערן לויאלטנוילנדויקטור חביבקבוצת תצפית נדל"ןזאב ג'וזף
הכתבות הנצפות ביותר

 
מחפש...