בירת הדיור להשכרה של ישראל? על מגמת דיור להשכרה ארוכת טווח בלוד

"אנחנו מאמינים בגישה שלנו והיא חשובה לנו". מספרת אדריכלית העיר, גל גבריאל בראיון על הדיור להשכרה בעיר; 900 יח"ד כבר שווקו בהצלחה ואלפי דירות נוספות בדרך

שיתוף הכתבה
גל גבריאל, אדריכלית העיר לוד על רקע העירגל גבריאל, אדריכלית העיר לוד על רקע העיר

הסכם הגג של העיר עם המדינה אשר כלל קליטת שטחים משני ישובים סמוכים והפיכתם לשתי שכונות חדשות, תהליכי תכנון של העיר ופיתוחה ביוזמת החברה הממשלתית ' דירה להשכיר ', הקמת והארכת פעילות 'חוק הותמ"ל' ותושייה של קברניטי העיר בכלל ובתחום הבינוי בפרט, כל אלה, הפכו את לוד לעיר שנמצאת בדרך להיות 'בירת השכירות של ישראל'.  "אנחנו מאוד נהנים מהמוצר הזה ושמחים לראות אותו מתפתח" מספרת אדריכלית העיר, גל גבריאל בראיון על הסטטוס החדש של לוד.  

"עד היום שיווקנו 900 יח"ד להשכרה באזורים הותמ"ליים בעיר, בשכונת נופי בן שמן ובשכונת הרובע הבינלאומי. יהיו עוד דירות רבות להשכרה, זאת רק ההתחלה. יש דירות להשכרה הנמצאות בשיווק בימים אלו ויש שיווקים עתידיים גם כן. אנחנו כבר רואים את הפירות הראשוניים של תוכניות הדיור להשכרה בצורת ההירתמות והאופן שבו יזמים ניגשים לתוכניות הללו. יחד עם דירה להשכיר ניתן למנות את שיכון ובינוי , חברת אשטרום , אזורים ועוד חברות נדל"ן אשר מפתחות את הגישה שלהן למוצר הזה. המנגנון שפיתחנו מאפשר לנו להיכנס לתהליכי רישוי במהירות לאחר קבלת התב"ע וזה מסייע בעבודה עם היזמים". 

מדובר במוצר חדש למדי בארץ? בעולם פרויקטים כאלה יותר נפוצים. 

"זה מוצר בהתהוות ולוד מקדמת אותו ומובילה בתחום. הרעיון הוא שהנכס נשאר של היזם והוא ממשיך להחזיק בנכס ולנהל אותו לאורך תקופה של לפחות 15 שנה כאשר הוא מבטיח שרוב הדירות יהיו להשכרה לטווח של 5 שנים לפחות. לכל חברה יש את המודל שלה אבל השיח עם העיר פתוח. גם אנחנו עברנו תהליך כדי להגיע למקום בו אנו היום מבחינת ההבנה והאמון שיש לנו ברעיון הזה של דיור להשכרה לטווח ארוך. 

גם כשאנחנו מתכננים בתחום אחר שבו אנו משקיעים רבות, תחום ההתחדשות העירונית, אנחנו יודעים שכ-20% מהדירות הן בדרך כלל דירות קטנות ולפעמים אף יותר ובכך אנו מנצלים אותן להשכרה כחלק מהתחדשות עירונית מהסיבה שאנחנו מזהים מקום אסטרטגי ונכון וראוי שיהיו במקומות הללו מבנים מנוהלים ומתוחזקים ובדרך הזו אנחנו גם מקדמים את תמהיל עירוב השימושים". 

איך לוד הגיעה להוביל את התחום הזה?  

"קודם כל לוד היא עיר מתקדמת ומובילה בתחומים רבים של בינוי משום שאנחנו מאוד פרוגרסיביים ומתקדמים. יש לנו יכולות להתעמק בכל הניתוחים שצריך, לשלב את הדברים הללו ביחד ולא פחות חשוב - אנחנו מאמינים בגישה שלנו והיא חשובה לנו. כל איש מקצוע מגיע מרקע אחר וניסיון אישי מסוים. אני באופן אישי גרתי בבניין דירות להשכרה בארה"ב שכלל 500 יח"ד, אני מכירה את הנושא הזה ממקור ראשון ולכן אני מאוד מאמינה בו ויכולה להסביר לראש העיר למשל, למה מדובר במוצר טוב". 

למה בעצם מדובר במוצר טוב? מה מושך אנשים לדיור שכזה?  

"אנחנו רוצים למשוך קהל של אנשים צעירים שנמצאים בתחילת דרכם בקריירה ובחיי המשפחה. אנחנו מנסים לייצר מתחמים ושכונות מגורים ולייצר הזדמנויות לזוגות צעירים ומשפחות צעירות בעזרת תמהיל שכונתי ואף כחלק ממבנה המגורים הכולל שירותים קהילתיים כמו גני ילדים, גינה קהילתית, מעונות יום, כיתות חוגים וכדומה. כל מה שקהילה צריכה כדי שמצד אחד יוכלו לחיות בצורה טובה גם ללא היכולת לרכוש דירה ולקחת משכנתא ומצד שני לחיות בסביבה דינמית וקהילתית אשר תיתן מענה וסיפוק למי שמתחיל את חייו הבוגרים. זאת התפיסה העירונית שלנו של איך שצריך לנהל מתחמי מגורים ולמה כדאי ליזמים להמשיך לנהל ולפתח אותם.  

זה כאמור מוצר שאנחנו, האנשים שעובדים עליו מאוד מאמינים בו וביתרונות שלו מכל הבחינות. אנחנו גם מאמינים, שעם הזמן ואנחנו כבר התחלנו לפעול לכך בפועל, צורת הדיור הזו של השכרה לטווח ארוך תפנה גם לאנשים יותר בוגרים, משפחות יותר גדולות. דירות קטנות יותר אשר יותר נפוצות בצורת הדיור הזו מתאימות לצעירים ומשפחות קטנות, אך כבר היום יש דירות להשכרה של ארבעה חדרים ואנחנו מסתכלים קדימה על מנת שהמוצר הזה יהיה לכל הגילאים והתמהילים המשפחתיים.  


כל יום בשעה 17:00- חמש הכתבות החשובות ביותר בתחום הנדל"ן מכל האתרים אצלכם בנייד!
לחצו כאן להצטרפות לתקציר המנהלים של מרכז הנדל"ן!

תגובות

הוספת תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.message }}
{{ comment.writer }}{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.writer }}{{ reply.date_parsed }}
הראה עוד
תגיות:התחדשות עירוניתדירות קטנותעירוב שימושיםדיור להשכרההשכרה ארוכת טווחהרובע הבינלאומי בלודלודגל גבריאלתמהיל מגווןצעירים
הכתבות הנצפות ביותר

 
מחפש...