אלקטרה מגלה את אמריקה: רכשה שתי חברות בניו יורק ב-155 מיליון שקל

מקימה את Electra USA ורוכשת שתי חברות קבלניות הפועלות בתחום עבודות החשמל בעיר ניו יורק • לחברות צבר הזמנות מצרפי של 1.2 מיליארד שקל והן רווחיות

שיתוף הכתבה
(קרדיט Depositphotos)(קרדיט Depositphotos)

קבוצת אלקטרה , בניהולו של איתמר דויטשר, נכנסת לשוק האמריקאי. החברה מקימה את Electra USA, חברה-בת בבעלותה המלאה, ורוכשת שליטה בשתי חברות קבלניות בארה"ב בהשקעה ראשונית של כ-155 מיליון שקל. שתי החברות הנרכשות פועלות בתחום עבודות החשמל בעיר ניו יורק.

אלקטרה חתמה על הסכמים מחייבים לרכישת 51% מהון המניות של חברת Hellman Electric ו-51% מהון המניות של חברת Gilston Electrical. שתיהן מעסיקות יחד כ-470 עובדים, הן בעלות צבר הזמנות מצרפי של למעלה מ-1.2 מיליארד שקל, והינן רווחיות. 

החברה רואה ברכישה אבן דרך חשובה בפיתוח פעילותה העסקית והרחבתה לחו"ל. "הרכישה תהווה מנוע צמיחה אסטרטגי לפעילות הקבוצה ותאפשר לאלקטרה להמשיך ולהגדיל את ההכנסות והרווחים לשנים הבאות", מסרו בחברה. הפעילות האלקטרו-מכאנית בארה"ב מצטרפת לפעילויות הקיימות בישראל, אירופה ואפריקה.

חברת Gilston Electrical נוסדה בשנת 1926, ופועלת בניו יורק בשלוש חטיבות: עבודות חשמל גדולות כולל תשתיות והתקנות בתחנות רכבת, מתקני טיהור שפכים ועוד; חטיבת בתי חולים הכוללת עבודות שירות במספר בתי חולים; חטיבת בנייני מגורים ציבוריים הכוללת תחזוקה ושיפוץ של מבני מגורים ציבוריים.

חברת Hellman Electric נוסדה בשנת 1930 ופועלת בניו יורק גם כן בשלוש חטיבות: קבלנות חשמל לבנייה כבדה בתחומי התחבורה, תאורה, ביטחון ובטיחות ומערכות בקרה; חטיבת דאטאקום הכוללת תכנון, התקנה ותחזוקה של תשתיות העברת נתונים; וחטיבת פנים הכוללת שיפוצים ועבודות משלימות לבתי חולים, בתי ספר, מכללות ועוד.

לדברי איתמר דויטשר, מנכ"ל אלקטרה, "לאחר תקופה ארוכה ולימוד מעמיק של שוק קבלנות הביצוע בניו-יורק, זיהינו כאן פוטנציאל עסקי משמעותי עבור קבוצת אלקטרה , אשר תואם את הידע והניסיון הרבים שנצברו באלקטרה במשך עשרות שנים. אנו רוכשים כיום שתי חברות ותיקות, בעלות מוניטין והיכרות רבה עם השוק המקומי, וצופים כי רכישתן תתרום תרומה חיובית משמעותית לאלקטרה כבר במהלך 2019. רכישות אלה תואמות את אסטרטגיית ההתרחבות הגלובלית של אלקטרה, ומתווספת לפעילויות הצומחות בפולין ובמדינות נוספות באירופה". 

במועד השלמת העסקאות תשלם אלקטרה סך כולל של כ-41 מיליון דולר במזומן בגין המניות בשתי החברות. העסקאות כוללת גם אופציות רכישה/מכירה הדדיות למניות החברה הנותרות בידי המוכרים הניתנות למימוש מתום 5 שנים ממועד השלמת העסקאות, שכפופה להסכמתם של צדדים שלישיים.

קבוצת אלקטרה בע"מ פועלת כיום, באמצעות החברות הבנות שבבעלותה, בחמישה מגזרי פעילות: פרויקטים למבנים ותשתיות בישראל; פרויקטים למבנים ותשתיות בחו"ל; שירות ואחזקה; פיתוח והקמה של נדל"ן בייזום, ומגזר הזכיינות.


כל יום בשעה 17:00- חמש הכתבות החשובות ביותר בתחום הנדל"ן מכל האתרים אצלכם בנייד!
לחצו כאן להצטרפות לתקציר המנהלים של מרכז הנדל"ן!

תגובות

הוספת תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.message }}
{{ comment.writer }}{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.writer }}{{ reply.date_parsed }}
הראה עוד
תגיות:אלקטרהאיתמר דויטשרElectra USAHellman ElectricGilston Electrical
הכתבות הנצפות ביותר

 
מחפש...