רון חולדאי הודיע על קביעת אזורי היטלי השבחה שונים במסגרת פינוי בינוי בעיר

בכך העיר מצטרפת לערים נוספות שכבר הכריזו על מימוש האופציה שניתנה בחוק ההסדרים, לפני המועד האחרון 1 במאי 2022 • ההחלטה נועדה למנוע מצב שהיטל ההשבחה יהיה אחיד בכל העיר – 25% כברירת מחדל

שיתוף הכתבה
רון חולדאי ראש העיר תל אביב-יפו (יח"צ) העיר תל אביב (שאטרסטוק)רון חולדאי ראש העיר תל אביב-יפו (יח"צ) העיר תל אביב (שאטרסטוק)

רון חולדאי ראש העיר תל אביב-יפו הודיע על כוונתו לקבוע אזורים שונים בתחום הרשות בנוגע לשיעורי היטלי ההשבחה שיחול בכל אחד מהם בתוכניות פינוי בינוי . זאת בהתאם לתקנה החדשה שעברה במסגרת חוק ההסדרים יחד עם תקציב המדינה האחרון.  לפי תיקון 133 לחוק הבנייה 'שיעור ההיטל בתוכנית פינוי בינוי', החל מהמועד הקובע, הוא רבע ההשבחה כברירת מחדל.

כחלק מהתיקון, רשות מקומית רשאית, עד למועד הקובע, לחלק את כל השטח שבתחומה לאזורים שגבולותיהם ייקבעו בהחלטה, ולקבוע כי תחול באזור מסוים חובת תשלום היטל בתוכנית פינוי ובינוי ששיעורו מחצית או רבע ההשבחה או שלא תחול בו חובת תשלום היטל כאמור, והכול בהתחשב, בין היתר, בשיקולים הנוגעים לערכי הקרקע, לצפיפות יחידות הדיור הקיימת והצפויה ולצורכי הפיתוח באותו אזור וכן שיקולים נוספים שיפורטו בהחלטה; קבעה רשות מקומית כאמור, תחול קביעתה לגבי כל תוכנית פינוי ובינוי שהוגשה למוסד תכנון החל במועד קביעתה ועד תום חמש שנים מהמועד הקובע".  

המועד המדובר לאחר מעבר חוק ההסדרים הינו 1 במאי, 2022. כחלק מהתהליך ואחד מהסעיפים לתיקון מציין שעל רשות מקומית, המעוניינת לקבוע אזורים להיטלי מס שונים להוציא הודעה כחודש ימים לפני קבלת ההחלטה.  השבוע הודיעו כמה ראשי רשויות במרכז הארץ על הכוונה לחלק את עריהן לאזורים כאמור. בין העיריות המצטרפות ניתן למנות: כפר סבא, רמת השרון, גבעת שמואל, בית שמש וקריית גת.  ובשבוע שעבר, פרסמנו על ההחלטה של עיריית אשדוד לקחת חלק בתוכנית ולקבוע אזורים בתחומה. 

נוסח ההודעה של הערים זהה ומתייחס לאותם תנאים של הסעיף בחוק. "הרשות המקומית תקבע במסגרת ההחלטה כאמור, לגבי כל אחד מהאזורים, אם יחול היטל בתוכנית פינוי ובינוי בשיעור מחצית ההשבחה או רבע ההשבחה, או תקבע שלא תחול באזור חובת תשלום היטל בתוכנית פינוי ובינוי, וזאת בהתחשב, בין השאר, בשיקולים הנוגעים לערכי הקרקע, לצפיפות יחידות הדיור הקיימת והצפויה ולצורכי הפיתוח בכל אחד מהאזורים, וכן בשיקולים נוספים, אם יהיו, שיפורטו בהחלטה; שיעורי ההיטל שייקבעו לאזורים השונים יחולו לגבי כל תוכנית פינוי ובינוי שתוגש למוסד התכנון מיום קבלת ההחלטה כאמור עד ליום ה 1 במאי, 2027.    

נציין, כי בדומה לעיריית אשדוד, העיריות המצטרפות ציינו בהודעתן שההיטלים האזוריים יחולו רטרואקטיבית – גם על תוכניות שהוגשו לפני 'יום הקביעה' שיוצא בתאריך 1 במאי: "שיעורים אלה יחולו גם על תוכנית פינוי ובינוי שאושרה לפני יום ל' בניסן התשפ"ב (1 במאי 2022) או אשר הוגשה לפני יום הקביעה, אלא אם כן הרשות המקומית תקבע בהחלטה שלעיל, כי במקרקעין למגורים בתחום תוכנית פינוי ובינוי שאושרה לפני יום י"ד בכסלו התשפ"ב (18 בנובמבר 2021),תחול חובת תשלום היטל בתוכנית פינוי ובינוי ששיעורו, מחצית או רבע ההשבחה, ובלבד ששיעור ההיטל שייקבע כאמור לא יפחת משיעור ההיטל שנקבע לאזור שבתחומו חלה התוכנית; האמור בפסקה זו יחול רק אם לא ניתן צו לפי סעיף 19(ב)(2 )לתוספת לגבי המתחם שחלה בו תוכנית הפינוי והבינוי וטרם מומשו הזכויות במקרקעין שעליהן חלה תוכנית הפינוי והבינוי או שלא שולם היטל ההשבחה בשל תוכנית זו".     
 


כל יום בשעה 17:00- חמש הכתבות החשובות ביותר בתחום הנדל"ן מכל האתרים אצלכם בנייד!
לחצו כאן להצטרפות לתקציר המנהלים של מרכז הנדל"ן!

תגובות

הוספת תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.message }}
{{ comment.writer }}{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.writer }}{{ reply.date_parsed }}
הראה עוד
תגיות:היטל השבחהרון חולדאיעיריית תל אביב-יפו
הכתבות הנצפות ביותר

 
מחפש...