מבנה רוכשת 24 נכסים מניבים תמורת 531.6 שקל; קבוצת בלוך השלימה הריסת בניין בת"א במסגרת תמ"א 38

מנרב חתמו על הסכם מימון לפרויקט של החברה במנהטן בהיקף של 117 מיליון שקל • הושלמו העבודות לפינוי מגרשי האימונים באשדוד לקראת הקמתה של שכונה חדשה שתיבנה במסגרת הסכם הגג באשדוד

שיתוף הכתבה
מימין לשמאל - אלון שגב (סולאיר),צופית הראל (אספן גרופ) אייל דוידוביץ (מנהלת הסכם הגג אשדוד),דודו זבידה - קבוצת מבנה (תומר לוי)מימין לשמאל - אלון שגב (סולאיר),צופית הראל (אספן גרופ) אייל דוידוביץ (מנהלת הסכם הגג אשדוד),דודו זבידה - קבוצת מבנה (תומר לוי)

• קבוצת מנרב הודיעה כי היא התקשרה עם גוף מימוני לקבלת מימון לפרויקט נדל"ן יזמי למגורים במנהטן, ניו יורק - "368 Third" בהיקף של 117 מיליון דולר: "החברה מודיעה בזאת כי ביום 15.2.2022, התקשר תאגיד אמריקאי בבעלות מלאה של החברה המחזיק את מלוא הזכויות בפרויקט נדל"ן יזמי למגורים במנהטן, ניו יורק - "368 Third" בהסכם מימון עם גוף פיננסי על הלוואה בסך של כ- 100 מיליון דולר ארה"ב לתקופה  של שנה (תקופה הניתנת להארכה בשנה נוספת בכפוף לתנאים מסוימים), 

ההלוואה החליפה במלואה את הלוואת הבניה הקיימת בגובה של כ- 117 מיליון דולר ארה"ב אשר הגיע מועד פרעונה, וכן אפשרה לפרוע תחילה את הלוואת המזנין הקיימת בגובה של 27 מיליון דולר ארה"ב באמצעות תקבולים שהתקבלו ממכירת יח"ד בפרויקט שנמסרו (נכון למועד זה כ- 44 מיליון דולר ארה"ב, בגין 29 יח"ד שנמסרו מתוך 48 יח"ד שנמכרו עד כה, שיתרתן צפויה להימסר במהלך התקופה הקרובה)".

• סולאיר אנרגיות מתחדשות, בהנהלתו של אלון שגב מדווחת על חיבור אליזסראן, הפרויקט הראשון של החברה, לרשת הולכת החשמל בספרד. מדובר בפרויקט ייחודי, תחנת כוח בהספק של כ-50 מגה-וואט, המשתרעת על פני כ- 1,000 דונם של קרקע מורכבת ביותר, בחבל ארגון שבספרד. ההכנסות מהפרויקט צפויות לעמוד על כ-36 מיליון אירו.

אליזסראן (סולאיר)

תחנת הכוח הסולארית כוללת קו מתח עליון באורך של כ-8 ק"מ ותחנת השנאה לרשת ההולכה. אליזסראן הוא הפרויקט הראשון שמתחבר לרשת החשמל הספרדית מתוך צבר פרויקטים של כ- 1,362 מגה-וואט הקיימים בספרד, מתוכם כ-1 ג'יגה-וואט צפויים להתחבר עד סוף שנת 2023. מהדיווח עולה כי, הכנסות מהפרויקט צפויות לעמוד על כ-19 מיליון ש"ח לשנה, לתקופה של 30 שנה. כאמור, עלות הקמת הפרויקט עמדה על כ-36 מיליון אירו. סולאיר התקשרה עם חברה מובילה למכירת 70% מהספקת החשמל לתקופה של 10 שנים במחיר של כ-34 אירו למגה וואט שעה ולגבי יתרת החשמל בוחנת חלופות גידור לטווח בינוני על מנת לקבע מחירים גבוהים מהצפוי בשוק האנרגיה הספרדי. 

• בעקבות הודעת התאחדות הקבלנים בוני הארץ כי ביום ראשון הקרוב יתקיים דיון מיוחד של וועדת העבודה והרווחה של הכנסת בנושא הרחבת ההסכם הקיבוצי בין ההסתדרות הכללית לבין המעסיקים, הגיבו בלשכת הקבלנים בחריפות על הדיון: "צו ההרחבה של ההסכם הקיבוצי, יגרום לכך שבפועל התאחדות הקבלנים (בוני הארץ) תהפוך למונופול מוחלט בכל ענף הבנייה ולא תהיה לה כל תחרות במשק. 

רוני מזרחי נשיא לשכת הקבלנים (עזרא לוי)

כל הקבלנים, כולל מאות אלפי עובדים בענף, ייאלצו גם לשלם שלא לצורך סכומים מוגדלים עבור היותם חלק מההסכם הקיבוצי המורחב וגרוע מכך - התאחדות הקבלנים, הנשלטת כידוע על ידי קבוצה מצומצמת של חברות ענק, תוכל בנקל לנווט את מדיניות הממשלה ורמ"י בנושא שוק הדיור, מה שעלול לגרום לנסיקה משמעותית עוד יותר במחירי הקרקע, שמשמעותה, כמובן, התייקרות כפולה ומכופלת של מחירי הדיור "צו ההרחבה של ההסכם הקיבוצי, יגרום לכך שבפועל התאחדות הקבלנים (בוני הארץ) תהפוך למונופול מוחלט בכל ענף הבנייה ולא תהיה לה כל תחרות במשק". 

• נושא מחזור פסולת הבנייה עלה השבוע לדיון בכנסת. בעקבות הדיון  מסר סגן נשיא התאחדות הקבלנים בוני הארץ, צביקה דוד: "פתרון מלא לטיפול בכל הפסולת שמייצר ענף הבנייה והתשתיות מחייב שיתוף פעולה של המדינה עם המגזר העסקי – הקבלנים והתעשיינים . הליך הסדרה של התחום בחקיקה כפי שהוצע על ידי הממשלה הוא חובה. הסדרה כזו תחסוך למשק מיליארדי שקלים בשנה. הממשלה מסרה כי תכין חוק חדש עד סוף השנה הקלנדרית. זו טעות. חוק שמירת הניקיון שעבר בקריאה ראשונה בכנסת ושהשלמת חקיקתו נמנעה לאור המשבר הפוליטי בשתי הכנסות הקודמות, הוא פתרון מצוין ויש לדחוק עכשיו להשלמת חקיקתו. אנחנו קוראים לממשלה לקדם אותו מיד".

•  אספן גרופ מציפה ערך בנכסיה: החברה מעדכנת על אינדיקציות לעלייה בשווי ההוגן המצרפי של נדל"ן להשקעה ורכוש קבוע בהיקף כולל משוער בסך של 210-240 מיליון שקל (לפי מס) – מתוכו כ-50 מיליון שקל יירשם מול קרן הון והיתר יירשם כרווחי שערוך בגין הרבעון הרביעי של שנת 2021, כאשר חלק החברה ברווחי השיערוך הינו בטווח של 125-145 מיליון שקל (לפני מס) (כ-25 מיליון שקל מתוכו בקרן הון).

צופית הראל, מנכ"לית אספן גרופ (אספן גרופ)

צופית הראל, מנכ"לית אספן גרופ : "אנחנו מעדכנים היום על אינדיקציות לעלייה משמעותית בשווי ההוגן של נדל"ן החברה, פועל יוצא של איכות נכסינו והסביבה העסקית התומכת. אספן ממוקדת כיום בפעילות של נדל"ן מניב ומלונאות בהולנד ובישראל, מחזיקה פורטפוליו נכסים מגוון ואיכותי ופועלת כל העת להרחבה והשבחה של הפורטפוליו במטרה להציף ערך לטובת בעלי המניות".

• קבוצת מבנה הודיעה על הסכם רכישה של 24 נכסים מניבים שתרכוש מגופים שונים בישראל בתמורה ל־531.6 שקל. סך דמי השכירות מהמבנים צפוי להסתיים בכ- 26 מילון שקל לשנה. בהודעת החברה לבורסה לניירות ערך נכתב: "החברה התקשרה עם בנק מזרחי טפחות בע"מ, נציבים נכסים וציוד בע"מ, בנק איגוד לישראל בע"מ ואגודים בע"מ בהסכמים לרכישת מלוא זכויות המוכרות ב-24 נכסי מקרקעין מניבים ברחבי ישראל בעלי יעודים שונים, ביניהם משרדים ומסחר, וביניהם: בניין ההנהלה של בנק איגוד לישראל בע"מ ברחוב אחוזת בית בתל אביב-יפו, בניין משרדים ברחוב לינקולן בתל אביב-יפו, סניף תל אביב ראשי של בנק איגוד ברחוב אחד העם בתל-אביב יפו, ומספר נכסים ב"מתחם הבורסה" ברמת גן.

• לאחרונה הושלמו העבודות לפינוי מגרשי האימונים באשדוד לקראת הקמתה של שכונה חדשה שתיבנה במסגרת הסכם הגג באשדוד. היום (ד') נמסר המגרש הראשון במתחם המיועד לפרויקט "בית בשדרה" לידי היזם רמי צרפתי. ראש מינהלת הסכם הגג באשדוד, אייל דוידוביץ' ומנהל התכנון בחברה, בר ישח, נפגשו בשטח וחתמו על מסמכי מסירת הקרקע.

מנהל התכנון בחברה - בר ישח וראש מנהלת הסכם הגג בעיר אייל דוידוביץ' (מנהלת הסכם הגג)

בפרויקט של רמי צרפתי מחברת רגבים ייבנו כ- 282 יחידות דיור, מחציתן מיועדות לדירות במחיר מופחת לזכאי משרד השיכון. היזם עדכן את נציגי המנהלת כי בכוונתו להשלים את הגשת היתר הבניה עד סוף החודש. נציגי העירייה איחלו ליזם בהצלחה וציינו כי מנהלת הסכם הגג באשדוד תעזור ותסייע בכל דבר שנדרש לקדום דיור לצעירי אשדוד.  

• קבוצת ברוש, בבעלותם של ניר בורש ואילת גונן ברוש, הגיעה לשלב הריסת הבניין הוותיק ברחוב בלוך 36, שפונה מדייריו בחודשים האחרונים, שכלל 4 קומות עם 8 יח"ד שבהן גרו 8 משפחות. במקום הבניין שנהרס החברה תבנה החברה פרויקט בוטיק ייחודי שיכלול 7 קומות עם 16 יח"ד בהן דירות 3,4,5 חדרים, דירות גן פנטהאוזים.

אילת גונן ברוש, ניר ברוש, עידן נח, אורעד יצחקי (מגמא פוטו)

הבניין הינו הראשון מתוך שני בניינים שהחברה יוזמת ומשווקת ברחוב הנחשק בלוך 34-36 תל אביב.  מהקבוצה נמסר: "קבוצת ברוש מכבדת את ההיסטוריה של הבניין הישן ומוקירה לו תודה מצד אחד, ויוצאת לדרך חדשה עם הריסתו של המבנה, במקומו תבנה פרויקט חדש תוך חידוש הסביבה, מצד שני, ברוש תבצע את הפרויקט בבלוך 36 במסגרת הפעילות המשותפת עם 'עזרה ובצרון', שתוכנן לפי תוכנית הרובעים. הפרויקט בתכנון משרד MY Architects, בראשותם של האדריכלים מרק טופילסקי ויואש ינקוביץ". 


כל יום בשעה 17:00- חמש הכתבות החשובות ביותר בתחום הנדל"ן מכל האתרים אצלכם בנייד!
לחצו כאן להצטרפות לתקציר המנהלים של מרכז הנדל"ן!

תגובות

הוספת תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.message }}
{{ comment.writer }}{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.writer }}{{ reply.date_parsed }}
הראה עוד
תגיות:קבוצת מבנהדודו זבידהאספן גרופלשכת הקבלניםקבוצת מנרבהתאחדות בוני הארץאייל דוידוביץ'צופית הראלאלון שגבבר ישחמנהלת הסכם הגג אשדודקבוצת ברושסולאיר
הכתבות הנצפות ביותר

 
מחפש...