אתמול בנק ישראל תקף, היום רמ"י מציגה את התוכנית השנתית: 77,145 שיווקים בשנת 2022

המספר כולל מכרזים של 30 יח"ד ומעלה בלבד • המספר כולל מכרזים של 30 יח"ד ומעלה בלבד • התוכנית כוללת מכרזים במסלול דיור להשכרה ואינה כוללת מכרזים שפורסמו לפני שנת 2022 • בשנה שעברה רמ"י שיווקה 63,275 יח"ד

שיתוף הכתבה
ינקי קווינט יו"ר רמ"י, קרדיט - יוסי אלטרמן גיל מגלדינקי קווינט יו"ר רמ"י, קרדיט - יוסי אלטרמן גיל מגלד

ברשות מקרקעי ישראל מציגים הבוקר את תוכנית השיווקים השנתית לשנת 2022. לפי התוכנית הרשות צפויה לשווק 77,145 דירות ברחבי הארץ בשיטת מכרז פומבי, הכולל גם שיווק במסלול דיור להשכרה ארוכת טווח. לשם השוואה בשנת 2021 רמ"י שיווקה 63,275 יח"ד (חלק מהשיווקים בוצעו באמצעות מכרזים שפורסמו לפני שנת 2021),מתוך מספר מכרזים גבוה יותר שהתפרסמו אך לא כולם נחתמו בפועל. ברמ"י מדגישים כי התוכנית שפורסמה כוללת רק מכרזים על 30 יח"ד ויותר, כמו כן, היא מציינת כי התוכנית אינה כוללת מכרזים שפורסמו  לפני שנת 2022 ועדיין לא נסגרו.

ההודעה באה ברקע קרב האשמות שהתקיים אתמול בין רמ"י לבנק ישראל. בדו"ח שהוציא בנק ישראל נכתב כי: " מחירי הדירות עלו בקצב מהיר יותר ממחירי השכירות. ההסתברות לירידת מחירי הדיור בטווח הקצר נראית נמוכה עקב עליית הביקוש, רמה יציבה של התחלות הבנייה והאטה מסוימת בסיומי הבנייה". בהמשך הדו"ח בנק ישראל מאשים כי שיטת המכרזים של רמ"י גרמה לעליית המחירים: "עליית מחירי הקרקעות במכרז רמ"י ( רשות מקרקעי ישראל ) עלולה לפעול לעליית מחירי הדיור בשנים הקרובות".  

בתגובה לדו"ח של בנק ישראל, רשות מקרקעי ישראל הוציאה הודעה חריפה נגד בנק ישראל ובו היא האשימה את הבנק כי עליית המחירים נגרמת בשל השפעות הריבית הנמוכה לה אחראית הבנק: " רשות מקרקעי ישראל מכבדת את מוסד הבנק המרכזי, בנק ישראל,  ותלמד את הדוח. על פניו עולה כי הבנק המרכזי מתעלם בדוח שפרסם  מהשפעת הריבית הנמוכה, לה אחראי הבנק, שהיא הגורם מספר אחת לעליית מחירי הדיור.

בנוסף יש לזכור כי השנה האחרונה הייתה שנת שיא בשווק יחידות דיור ברחבי הארץ,  בה שווקו  על ידי רשות מקרקעי ישראל  מעל 100,000 יח"ד. הרשות תעשה כל מאמץ כדי להגדיל את השווקים להיקפים גדולים יותר לצד צעדים נוספים שנקטה המדינה לצמצום שוק המשקיעים ולעידוד רכישה של זוגות צעירים במסגרת תכנית 'מחיר מטרה' יש לזכור כי רמ״י פועלת לפי חוק, בשיטת המכרזים הפומביים".

בחזרה להודעה שהוציאה היום רמ"י, היצע השיווקים צפוי להתחלק כך: צפון- 5,781 יח"ד, חיפה- 18,177 יח"ד, מרכז- 19,053 יח"ד, תל אביב- 5199 יח"ד (מתוכם כ 1308 במסלול דיור להשכרה ארוכת טווח),ירושלים- 13,315 יח"ד, דרום- 15,620 יח"ד.

ברשות מציינים כי "אין בפרסום תכנית השיווק כדי לחייב את פרסום המכרזים הנזכרים בתוכנית השיווק, והדבר נתון לשיקול דעתם הבלעדי של רשות מקרקעי ישראל ומשרד הבינוי והשיכון. האמור מובא לידיעה בלבד וייתכנו שינויים, לרבות ביטול או הוספה או שינוי של מתחמי שיווק ו/או שינוי שיטת השיווק ו/או דחיית מועד השיווק. התוכנית תתעדכן מעת לעת - יש לעקוב באתר רשות מקרקעי ישראל ". 

לעיון בפרטי התוכנית לחצו כאן


כל יום בשעה 17:00- חמש הכתבות החשובות ביותר בתחום הנדל"ן מכל האתרים אצלכם בנייד!
לחצו כאן להצטרפות לתקציר המנהלים של מרכז הנדל"ן!

תגובות

הוספת תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.message }}
{{ comment.writer }}{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.writer }}{{ reply.date_parsed }}
הראה עוד
תגיות:ינקי קוינטבנק ישראלרמ"י2022
הכתבות הנצפות ביותר

 
מחפש...