בצל המהומות בנגב - רשות מקרקעי ישראל מציעה 666 יח"ד לבניה רוויה בשכונת נחל צאן בשגב שלום

האזור עובר תנופת בנייה משמעותית בשנים האחרונות, ומתפתח במהירות

שיתוף הכתבה
מקדם את המכרז יחד עם רמ"י. יאיר מעיין, ראש הרשות לפיתוח והתיישבות הבדואים בנגב (אתר הרשות)מקדם את המכרז יחד עם רמ"י. יאיר מעיין, ראש הרשות לפיתוח והתיישבות הבדואים בנגב (אתר הרשות)

שגב שלום שוב עולה לכותרות בהקשרים נדל"ניים, לאחר שרמ"י מפרסמת מכרז חדש בסביבה בשיתוף עם הרשות לפיתוח והתיישבות בדואים בנגב. היישוב, עליו דיווחנו לאחרונה לא אחת בקשר לפרויקטים המתקדמים בו, יקבל כעת תוספת של 666 יחידות דיור לבנייה רוויה בשכונת נחל צאן. עבודות הפיתוח בפרויקט יבוצעו על ידי חברת סי פי אם, כשההרשמה תסתיים 16.02.2022 בשעה 12:00.

המועצה המקומית שגב שלום שוכנת בסמוך לבאר שבע, דרומית-מזרחית, לצד כביש 25 המוביל לדימונה. לפי הנתונים מהשנה האחרונה, מתגוררים ביישוב כ-11,500 איש, בעוד עד תחילת שנות ה-2000 התגוררו בו פחות ממחצית מכך. התחזיות לצמיחת היישוב מעריכות כי בתוך 15 שנים תכפיל עצמה האוכלוסייה פי חמישה מכמותה כעת עד לכ-50,000 תושבים. 

הצעתה של רמ"י מגיעה עקב המהומות האחרונות בנגב, ולכאורה ייתכן שמדובר בניסיונות פוליטיים על מנת להרגיע את השטח ולייצב את המצב הרגיש השורר כעת באזור מאז הנטיעות בטו' בשבט. המכרז יושב על תכנית שאושרה בשנת 2018 להקמת תכנית חדשה, וכעת עולה מחדש.

אזור המפגש בין השכונות המזרחיות של כרם שלום לבין נחל נוקדים שבסביבה הפך ל-"חצר האחורית" של השכונה, ולמוקד השלכת פסולת. כחלק מתכניות נוספות לפיתוח השכונה, בוצעו חילופי שטחים עם קק"ל על מנת לנקות את השטח ולמנוע הצטברות לכלוך, ולהפוך את הנחל למוקד תיירות ופנאי. עוד קובעת התכנית הקמת מרכז אזרחי ראשי ליישוב. המרכז יאפשר הקמה של בית המועצה לישוב, מכללה טכנולוגית, משרדי ממשלה, משרדים מרפאות, מרכז תחבורה, ומרכז מסחרי.

נזכיר כי לפני חודשים מספר פרסמנו על הקמת אזור תעשייה ותעסוקה ביישוב הבדואי שגב שלום על פני 40,000 מ"ר שטחי תעסוקה, כששטח התכנית כולו הוא 91 דונם. עוד נציין כי לפני כשבועיים אושרה להפקדה בוועדה המחוזית תכנית להקמת מרכז לוגיסטי חדש בסמיכות לבאר שבע ומול המרכז הרפואי החדש באזור. במסגרת תכנית המרלוג, יבוצע דרוג של צומת הכניסה לשגב שלום לטובת התושבים ועל מנת להעניק גישה למתחם הרפואי. 
 


כל יום בשעה 17:00- חמש הכתבות החשובות ביותר בתחום הנדל"ן מכל האתרים אצלכם בנייד!
לחצו כאן להצטרפות לתקציר המנהלים של מרכז הנדל"ן!

תגובות

הוספת תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.message }}
{{ comment.writer }}{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.writer }}{{ reply.date_parsed }}
הראה עוד
תגיות:רשות מקרקעי ישראלבאר שבעהרשות לפיתוח והתיישבות הבדואים בנגברמ"ישגב שלוםיאיר מעיין
הכתבות הנצפות ביותר

 
מחפש...