חדשות הנדל"ן: שכונות חדשות עם 14 אלף יח"ד, מתחם ה-1000 מתקדם

2 מכרזים למגרשי מסחר ותעסוקה במתחם במערב ראשל"צ • שיכון ובינוי תרשום רווח גדול משחשבה על מתחם איקאה בקריית אתא • סיכום שבוע בתעשיית הנדל"ן

שיתוף הכתבה
מתחם מערב ראשל"צמתחם מערב ראשל"צ

• מתחם ה-1000 בראשון לציון מתקדם: פורסמו שני מכרזים לשני מגרשים הנמצאים בחלקו הצפון מזרחי של המתחם ומיועדים לתעסוקה ומסחר. מגרש 5082 הוא בשטח של 12,040 מ"ר, שטח הבנייה במתחם לתעסוקה ומסחר (מעל הכניסה הקובעת) - 74,797 מ"ר. מס' הקומות: 20. מחיר המינימום - 93 מיליון שקל. מגרש 5061 הוא בשטח של 5,115 מ"ר, שטח הבנייה במתחם לתעסוקה ומסחר (מעל הכניסה הקובעת) - 32,980 מ"ר. מס' הקומות: 19, מחיר המינימום 48.2 מיליון שקל. במתחם ה-1000 הממוקם במערב ראשל"צ מתוכננים 1.75 מיליון מ"ר לתעסוקה ומסחר, 5,400 יחידות דיור ו-120 דונם של פארקים. עתודות הקרקע במתחם שייכות בחציין לעיריית ראשון לציון וחלקן לבעלי קרקע פרטיים.

• הוועדה המחוזית לתכנון ובנייה מרכז שבראשות שירה ברנד אישרה להפקדה תכנית לשכונת מגורים חדשה במזרח נתניה הכוללת כ-3,500 דירות חדשות, מתוכן כ-400 יחידות של דיור מוגן, ופארק רחב בשטח של כ-110 דונם. התוכנית, המתפרשת על פני 875,000 מ"ר, כוללת כ-20 מגדלי מגורים בני 20-28 קומות. ובניינים בגובה של עד 9 קומות בצמוד לשכונות הקיימות. התכנית מחולקת למתחמי משנה, כאשר כל תת מתחם יוכל לקום בנפרד ויכלול מערך תנועה ושירותי ציבור נדרשים. כן מתוכננת קריית חינוך שתכלול בית ספר תיכון ושטח לספורט, בתי ספר יסודיים ואשכולות גנים. התוכנית הינה ביוזמת רשות מקרקעי ישראל ונערכה ע"י אדר' דורון צוף ואדר' איילת הוקמן. 

שיכון ובינוי נדל"ן השלימה את מכירת זכויותיה (50%) במתחם איקאה בקניון שער הצפון בקריית אתא. החברה תרשום בגין העסקה רווח לפני מס של כ-98 מיליון שקל, גבוה מהערכותיה המוקדמות לרווח של כ-83-88 מיליון שקל שהעריכה בחודש יולי האחרון. החברה מכרה את זכויותיה לקבוצת ברונפמן פישר - בעלי איקאה ישראל, שאיתה החזיקה בבעלות משותפת בחנות לאחר שהקימה את המתחם. שיכון ובינוי תמשיך להחזיק בשאר שטחי הקניון בשותפות שווה עם קבוצת ברונפמן פישר.

•  משרד הבינוי והשיכון פרסם להפקדה את התכנית לבניית שכונת גבעות טנטור ביישוב ג'דיידה מכר, לאחר אישורה לפרסום של התכנית בותמ"ל. התכנית כוללת כ-8,000 יחידות דיור, שטחי תעסוקה ומסחר של כ-380,000 מ"ר, וכן מבני מוסדות ציבור ושטחים פתוחים ציבוריים. בנוסף, ייבנה גם פארק בחלקה הצפוני של התכנית, הגובל ביישוב הקיים. השכונה החדשה תוקם מצפון לכביש מס' 85, מדרום לשכונות הוותיקות בג'דיידה-מכר וממזרח לכביש מס' 6 העתידי. התכנית צפויה לקדם גם את היישוב הקיים בג'דיידה מכר, באמצעות שדרוג תשתיות קיימות והוספת מוסדות ציבור. הצפי לאכלוס המשמעותי הראשון בשכונה הוא לשנת 2023.

• הותמ"ל (הוועדה לקידום מתחמים מועדפים לדיור) אישרה תוכנית לבניית 2,400 יחידות דיור בעיר טירה. מדובר בתוכנית הממוקמת בדרום היישוב ומתפרסת על שטח של 780 דונם בסמיכות לעיר הקיימת. התוכנית כולל גם 32 דונם של מבני ציבור הכוללים בתי ספר יסודיים, על יסודיים, גנים, מעונות יום, שירותי קהילה ורווחה, ובסמוך להם ממוקמים שטחים ציבוריים פתוחים. עוד מוצעים בתוכנית שני מוקדים מסחריים בשטח של 11,500 מ"ר, נתיבי תחבורה ציבורית, רשת שבילים להולכי רגל ושבילי אופניים וכן עורק תנועה היקפי אשר מקשר את הישוב הקיים לכביש האזורי מס' 554. התוכנית קודמה על ידי עיריית טירה ונערכה על ידי אדריכל עמרי ילין. 

• חברת "סלע בינוי" יוצאת במבצע מכירות חדש לרכישת נכס באחד הפרויקטים בנהריה - "גן העיר נהריה" ו"בית וידנפלד", לאכלוס מיידי. החברה מציעה תנאי מימון מיוחדים - "קחו מפתח עכשיו ושלמו בעוד שנתיים", מבצע הכולל הנחות של עד חצי מיליון שקל ברכישת פנטהאוזים, מיני פנטהאוזים, ודירת גן בפרויקטים. פרויקט "גן העיר נהריה" הוא פרויקט הפינוי בינוי הגדול ביותר בצפון והוא כולל 180 דירות בחמישה בניינים בני 9 קומות. פרויקט "בית וידנפלד" כולל 49 דירות בבניין בן 10 קומות. 


כל יום בשעה 17:00- חמש הכתבות החשובות ביותר בתחום הנדל"ן מכל האתרים אצלכם בנייד!
לחצו כאן להצטרפות לתקציר המנהלים של מרכז הנדל"ן!

תגובות

הוספת תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.message }}
{{ comment.writer }}{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.writer }}{{ reply.date_parsed }}
הראה עוד
תגיות:שיכון ובינוימשרד הבינוי והשיכוןהוועדה המחוזית לתכנון ובנייה מחוז מרכזסלע בינוימתחם האלףדיור מוגןשירה ברנד
הכתבות הנצפות ביותר

 
מחפש...