חדשות הנדל"ן: הוארך תוקף פעילותה של הוועדה לתכנון חריש; פרשקובסקי קיבלה אישור על רכישת "פרי פלייס"

מליאת הכנסת אישרה את הארכת תוקף פעילותה של הוועדה לחריש ב-27 חודשים • בית המשפט העניק תוקף לרכישת הפרויקט של אלדד פרי ז"ל ברחובות • צים בהרי רכשה קומה שלמה בבסר סיטי בפתח תקווה

שיתוף הכתבה
חיים פייגלין ויובל רוזיו (L-studio)חיים פייגלין ויובל רוזיו (L-studio)

• מליאת הכנסת אישרה אתמול (חמישי) בקריאה שנייה ושלישית את הצעת החוק המאריכה את תוקף פעילותה של הוועדה המיוחדת לתכנון העיר חריש. במסגרת ההחלטה, אושרה הוראת שעה לתקופה של 27 חודשים שתאפשר את המשך פעולתה של הוועדה. בתקופה זו יכהנו בה שני חברים נוספים – אחד מרשות מקומית גובלת ואחד מרשות מקומית סמוכה. כמו כן ימונה משקיף מרשות סמוכה אחרת. הוועדה המיוחדת, המשלבת סמכויות של ועדה מקומית ומחוזית גם יחד, פועלת זה כ-13 שנה לקידומה של העיר חריש. את קידום הליך החקיקה בכנסת הובילו משרד הפנים ומשרד הבינוי והשיכון, בהובלת השרים איילת שקד וזאב אלקין.

• הוועדה המחוזית לתכנון ובנייה צפון אישרה למתן תוקף תוכנית לרובע מגורים חדש במועצה המקומית כפר כנא שבצפון. התוכנית, ביוזמת רשות מקרקעי ישראל והמועצה המקומית כפר כנא, ממוקמת בחלק הצפוני מזרחי של היישוב, מצפון לנוף הגליל ומדרום לבקעת טורעאן ולכביש 77. על שטח כולל של 660 דונם, שמרביתו קרקעות מדינה, יוקמו 2,235 יחידות דיור במבנים בני 6-4 קומות. מתוך כלל יחידות הדיור, כ-380 יוקצו עבור דירות קטנות. נוסף על יחידות הדיור, התוכנית כוללת כ-130,000 מ"ר עבור מבני ציבור, כ-4,200 מ"ר עבור מבני מסחר, וכ-115 דונם של שטחים ציבוריים פתוחים, בהם פארק ציבורי רחב היקף של 44 דונם.

• חברת פרשקובסקי מעדכנת, בהמשך לזכייה של חברה נכדה בפרויקט "פרי פלייס" ברחובות, תמורת כ-371 מיליון שקל במסגרת הליך חדלות הפירעון של חברת פרי נדל"ן של איש העסקים אלדד פרי ז"ל, כי בית המשפט אישר את מכר המקרקעין, וכי התקיימו התנאים המתלים לרכישת המקרקעין האמורים. "יצוין כי למיטב ידיעת החברה, בהתאם לתב"ע החלה על המקרקעין ניתן להקים על המקרקעין פרויקט שיכלול כ-750 דירות למעונות סטודנטים בשטח פלדלת של כ-38 מ"ר", כך בהודעת פרשקובסקי, "שטחי משרדים של כ-22,000 מ"ר (עיקרי) וכ-1,250 מ"ר (עיקרי) למסחר וחניון, וכן שטחים תת-קרקעיים לטובת הקמת חניון. כמו כן, למיטב ידיעת החברה לפרויקט קיים היתר חפירה ודיפון".

• חברת מגדלי הים התיכון עדכנה השבוע, בהמשך לזכייה במכרז לדיור מוגן באור יהודה באוקטובר האחרון, כי החברה הבת שלה השלימה את החתימה על החוזה לביצוע תשתיות ציבוריות (הסכם הפיתוח),חתמה על הסכם החכירה מול רשות מקרקעי ישראל והעבירה את מלוא תשלום התמורה בגין המקרקעין, "וזאת באמצעות מקורותיה העצמיים של החברה", כך בהודעה.

• חברת מניבים ריט הודיעה השבוע – בהמשך להודעתה על משא ומתן לרכישת נכס בשרון הצפוני – כי התקשרה במערך הסכמים במסגרת עסקה משולבת עם צדדים שלישיים שאינם קשורים לחברה הן לרכישת זכויות במתחם תעשייה, תעשיית הייטק, משרדים ואחסנה בקיסריה והן לקבלת אופציה לרכישת זכויות באזור תעשיה 'אילנות' בפרדס חנה. אם שתי העסקאות יתממשו, כולל האופציה, תשלם החברה 87.85 מיליון שקל.

• חברת רותם שני יזמות והשקעות מדווחת, בהמשך להודעתה מאוגוסט האחרון, כי התקיימו התנאים המתלים לכניסתו לתוקף של הסכם המייסדים שעליו חתמה סביב פרויקט הפינוי-בינוי בשכונת נווה כפיר בדרום תל אביב. בהודעתה לרשות לניירות ערך עדכנה החברה כי התנאים המתלים קוימו "לרבות בדרך של מימוש זכותה של החברה לוותר על כל אחד מבין התנאים המתלים, שאז יראו אותו כתנאי מתלה שהתקיים". להערכת רותם שני הפרויקט יכלול הריסה של שמונה בניינים קיימים והקמת שני בניינים חדשים ומבנה מרקמי, אשר צפויים לכלול בין 279 לכ-345 יחידות דיור בסך הכול. תמורת בעלי הזכויות והמחזיקים, יחדיו, תסתכם בכ-71 יחידות.

• חברת גב-ים הודיעה השבוע כי חתמה על שלושה הסכמים שונים עם חברות טכנולוגיה מובילות בינלאומיות, בגין שטח כולל של כ-30,000 מ"ר, חלק מהם בפרויקט בהקמה וחלק מהם בנכסים קיימים, אשר יניבו לחברה הכנסות בסך כולל של כ-290 מיליון שקל (בגין כל תקופת השכירות). נוסף על כך, חתמה החברה על הסכם עם חברת לוגיסטיקה מובילה, לשכירות המרלו"ג הרביעי בפארק " גב-ים מפרץ חיפה", בשטח של כ-20,000 מ"ר, אשר יניב לחברה הכנסות בסך כולל של כ-50 מיליון שקל (בגין כל תקופת השכירות).

צים בהרי נדל"ן מקבוצת עדי צים אחזקות דיווחה השבוע על עסקה חדשה - רכישת משרדים חדשים בהיקף כספי של 18 מיליון שקלים במתחם BSR CITY ( ב.ס.ר סיטי) בפתח תקווה. מדובר בקומת משרדים שנרכשה מבעלים פרטיים עבור הקבוצה, שאוחדה וגדלה ונזקקת כעת למשרדים גדולים הרבה יותר.  קומת המשרדים (קומה 29 מתוך 30) מציעה שטח של 1,320 מ"ר בתוספת 50 מ"ר מרפסות ו-17 חניות בחניון התת-קרקעי במגדל. נכון להיום משרדי החברה בב.ס.ר 3 בבני ברק כוללים כ-500 מ"ר בלבד. BSR CITY, לשעבר מתחם אוסם, תוכנן על ידי האדריכל אבנר ישר ומשתרע על כ-30 דונם בצומת הרחובות ז'בוטינסקי ודרך יצחק רבין בפתח-תקווה. המתחם כולל ארבעה מגדלים בני 30 קומות כל אחד וכ-2,500 חניות.

עדי צים. יחצעדי צים. יחצ

• פרויקט המגורים 'ויצמן פנקס' בתל אביב של קבוצת רוזיו וצמח המרמן יצא השבוע לדרך: החברות הודיעו כי החלו בעבודות ההריסה והבנייה של הפרויקט, הממוקם בסמוך לכיכר המדינה ופארק הירקון. הפרויקט כולל הריסה ופינוי של 41 דירות בשלושה בניינים ישנים (ויצמן 97-95-93) ובמקומם הקמה של קומפלקס מגורים הכולל שלושה בנייני מגורים עם 73 יח"ד. אירוע ההריסה נערך בנוכחות יובל ויניב רוזיו מקבוצת רוזיו, חיים פייגלין, בעלים ומנכ"ל של חברת צמח המרמן , רן בן אברהם, בעלים ומשנה למנכ"ל צמח המרמן, האדריכל גידי בר אוריין והדיירים.

פרויקט ויצמן פנקס לפני הריסה. L-Studioפרויקט ויצמן פנקס לפני הריסה. L-Studio

• החברות אשלי-לירן מקבוצת אשר אלון ורונן בריק דיווחו השבוע על תחילת השלב האחרון בפרויקט בפרויקט ME בורוכוב ברעננה, הכולל פינוי 30 דירות ובמקומן בניית שלושה בניינים בגובה של תשע ועשר קומות. על פי התב"ע, היזם התחייב ל-20% דירות קטנות גם בשלב ג', האחרון, שכעת נכנס גם הוא לשלב השיווק שלו. מדובר בפרויקט הראשון בעיר שנבנה בהתחדשות העירונית בשיטה המשלבת פינוי-בינוי, בינוי-פינוי וקומבינציה, בשכונת קריית אליהו, בסמוך למשכן העירוני למוזיקה ולאומנויות ולתיכון מור (המטרו ווסט). הפרויקט כולל הריסת שלושה בנייני רכבת עם 48 יחידות דיור, וכן את מסעדת "בורוכוב 88" המיתולוגית שפעלה במקום. במקומם נבנים שישה בניינים הכוללים 173 יחידות דיור.

הדמיית פרויקט ME בורוכוב ברעננה. VIEWPOINTהדמיית פרויקט ME בורוכוב ברעננה. VIEWPOINT

• חברת גרופית מודיעה על פרויקט חדש - 100 יח"ד בשכונת פסגת הדר בפתח תקווה, בסמוך למתחם הקריה האקדמית פתח תקווה. במסגרת הפרויקט החברה תבנה שני בניינים, הראשון בן 13 קומות ובו 48 יח"ד, והשני בן 14 קומות ובו 52 יח"ד. החברה זכתה במכרז של עיריית פתח תקווה על הקרקע, בדצמבר 2020. הצעתה עמדה על 84.5 מיליון שקל בעסקת מזומן.

הדמיית פרויקט גרופית בפסגה בפתח תקווה. עדי בואנוהדמיית פרויקט גרופית בפסגה בפתח תקווה. עדי בואנו

• חברת אב-גד עדכנה השבוע כי חברה בת שלה התקשרה בהסכם תמ"א 2/38 הריסה ובנייה עם יותר מ-80% מבעלי הזכויות במקרקעין הידועים כחלקה 414 בגוש 6579, ברחוב החי"ל 28 ברעננה. "במסגרת הסכם התמ"א התחייבה חברת הפרויקט למתן שירותי בנייה לבעלי הזכויות במקרקעין להריסת שני מבני מגורים בני שלוש קומות ובהם 24 יחידות דיור, והקמת שלושה מבני מגורים חדשים, אשר כל אחד מהם יכיל עד שמונה קומות מעל קומת כניסה, בתוספת מרתפי חנייה הכוללים מחסנים", כך החברה בהודעתה לרשות לניירות ערך, "אשר על פי התכנון צפויים לכלול סה"כ כ-65 יחידות דיור (מתוכן 24 יחידות דיור שייכות לבעלי הזכויות במקרקעין ויתרת 41 הדירות לשיווק על ידי חברת הפרויקט). בהתאם להערכות ראשוניות של החברה, היקף ההכנסות הצפוי מהפרויקט הוא כ-95 מיליון שקל, והיקף ההוצאות הצפויות של החברה הוא כ-78 מיליון שקל".

• חברת גשם הודיעה השבוע כי חתמה על הסכם תמ"א 2/38 ברחוב יהודה המכבי 93-95. במסגרת ההסכם, החברה תקדם הריסת 38 יח"ד בשני המבנים הקיימים, ותבנה במקומם 60 יחידות דיור חדשות. הפרויקט נמצא בצפון העיר, בין דרך נמיר לנתיבי איילון, ובסמוך לבית הספר עירוני ד'.

מימין לשמאל - שמגר ואקנין, עוד אלעד זוסמנוביץ, רונאל ביבי ויוסי מזרחימימין לשמאל - שמגר ואקנין, עוד אלעד זוסמנוביץ, רונאל ביבי ויוסי מזרחי

• משרד ישר אדריכלים , המציין השנה 65 שנים להקמתו, הודיע השבוע על צירופן של שלוש שותפות חדשות לשורותיו ועל קידומים נרחבים נוספים בפירמה. האדריכל אבנר ישר, שעומד בראש המשרד, הכריז על המבנה הארגוני החדש, על פתיחת דרג חדש של שותפים ועל קידומים נרחבים בפירמה. כאמור, למשרד צורפו שלוש שותפות חדשות, וזאת לצד שלוש עמיתות (אסוסייט) וחמישה ראשי צוותים. כל הקידומים הבכירים הינם של נשים. השותפות החדשות הן רוני שימל, דנה לאונר ושירלי אדיב; העמיתות (אסוסייט): מיכל אורן, עדי ויזאן, נדיה דוחובניקוב וניצן שרון; ראשי צוותים חדשים: אלעד ברוכים, ישי קריגר, אלעד יאהנה, אוהד פררה ועמרי בדש; השותפים הבכירים הנוכחים: אלעד יהודה (המשמש גם כמנכ"ל המשרד),יוני גרוסוסר, יואב מיכאל, אביב אלנבוגן ועדי דוידוב.

השותפות החדשות והשותפים הקיימים במשרד ישר אדריכלים. רפי דלויההשותפות החדשות והשותפים הקיימים במשרד ישר אדריכלים . רפי דלויה

כל יום בשעה 17:00- חמש הכתבות החשובות ביותר בתחום הנדל"ן מכל האתרים אצלכם בנייד!
לחצו כאן להצטרפות לתקציר המנהלים של מרכז הנדל"ן!

תגובות

הוספת תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.message }}
{{ comment.writer }}{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.writer }}{{ reply.date_parsed }}
הראה עוד
תגיות:רשות מקרקעי ישראלהרשות לניירות ערךהתחדשות עירוניתאיילת שקדגב-ים קרקעות בע"מפרשקובסקימניבים ריטצמח המרמןדיור מוגןאלדד פריישר אדריכליםמגדלי הים התיכוןהכנסתאדריכל אבנר ישרחיים פייגליןעדי ציםתמ"א 38רותם שני יזמות והשקעותפרי נדל"ןמתחם הקריה האקדמית בפתח תקווהצים בהריקבוצת רוזיויובל רוזיוזאב אלקיןפינוי בינוי חרישהוועדה המחוזית לתכנון ובנייה צפוןהמועצה המקומית כפר כנאBSR CITYקבוצת אשר אלון ורונן בריקאשלי-לירןאב-גדגשםחברת גרופית
הכתבות הנצפות ביותר

 
מחפש...