בחזרה לשגרה? רואי זרנצ'נסקי מרשות המיסים; בימים הקרובים נפרסם את תזכיר החוק להארכת הטבות המס בתמ"א 38

הסיכויים לאישור החוק: "אנחנו לא רואים סיבה שהחוק לא יעבור". בהתייחס להודעה של רשות המיסים מתחילת השבוע שיצרה בהלה: "זו הייתה החלטה מטיבה. אולי היינו צריכים לנסח כותרת אחרת להודעה, עניין של יחסי ציבור"

שיתוף הכתבה
רואי זרנצ'נסקי, מנהל מחלקה מקצועית מקרקעין וקבלנים ברשות המיסים (מרכז נדל"ן)רואי זרנצ'נסקי, מנהל מחלקה מקצועית מקרקעין וקבלנים ברשות המיסים (מרכז נדל"ן)

עו"ד רואי זרצ'נסקי מנהל מחלקה מקצועית מקרקעין וקבלנים ברשות המיסים אישר היום בפורום השולחן העגול לעורכי דין במרכז הנדל"ן כי היום או מחר רשות המיסים הולכת להפיץ את תזכיר החוק שמאריך את הטבות המס בתמ"א 38. כזכור, בתחילת השבוע פרסמנו כאן כי יוגש תזכיר חוק חדש שיאריך את התוקף להטבות המס בתמ"א 38, כעת רשות המיסים מאשרת את הידיעה. 

את הדברים אמר זרנצ'נסקי בעקבות ההודעה שהוציאה השבוע רשות המיסים המודיעה על סיום התוקף להטבות המס בעוד ימים ספורים בסוף השנה האזרחית. ההודעה שהוציאה רשות המיסים בתחילת השבוע, גרמה לבהלה בקרב היזמים ובעלי הדירות במתחמים המיועדים לתמ"א 38. בלשון ההודעה נאמר כי יזמים שהודיעו כי הגיעו לחתימה על מול הדיירים, יוכלו ליהנות מהטבות במס שבח גם אם לא התקיימו התנאים המתלים למכירה עד סוף השנה. כאמור, המסר בהודעת רשות המיסים לא הובן וגרם לבהלה בקרב היזמים. כעת רואי זרנצ'נסקי מסביר מדוע ההודעה דווקא מיטיבה עם היזמים ומה עמד מאוחרי ההחלטה.

"בסופו של דבר החקיקה להארכת הוראות של תמ"א 38 לא קודמה, והחוק הקיים מסתיים ב-31 לדצמבר 2021. כעת אנחנו עומדים לפני סוף השנה, והצטברו הרבה פניות מצד היזמים, חלקן הגיעו למשרדים , חלקן הגיעו לחטיבה המקצועית, וחלקן הגיעו ללשכת מנהל. באים יזמים ואומרים מצד אחד החתמנו כבר את הדיירים שלנו והוצאנו על זה הודעות. מצד שני עוד לא התקיימו התנאים המתלים, ואין סיכוי שהתנאים המתלים יתקיימו לפני סוף השנה האזרחית. היזמים שאלו מה עושים במצה הזה". 

נציין, כי סדר הפעולות בחוזים בפרויקטים לתמ"א 38 הוא לפי האופן הבא: קודם חותמים על ההסכם, אחר כך מגישים הודעה ודוחים את יום המכירה. למעשה, לעניין הטבות המס יום המכירה הוא הקובע. אם כן, גם יזם שחתם על הסכם והוציא הודעה לפני סיום השנה, לא יוכל להנות מההטבה משום שיום המכירה יתקיים בשנה הבאה כאשר כבר פג התוקף של החוק. 
לצורך כך רשות המיסים יצאה בהחלטה: "ההחלטה הזו באה לתת פתרון לאותם יזמים. היא אומרת שמי שחתם והגיש לנו את ההודעה גם אם יום המכירה מתקיים אחרי, הוא יהיה זכאי לקבל את הפטור מהמס ולא נגיד לו שביום המכירה החוק בוטל".

בהתייחס לבהלה הציבורית שנגמרה, הוא אומר "זו החלטה מטיבה. זו החלטה שהייתה צריכה כותרת אולי אחרת, עניין של יחסי ציבור. אבל זו כל המטרה של ההחלטה" (הארכת הטבות המס גם אם יום המכירה נדחה אחרי מועד סיום תוקף החוק).

אם לא היינו עושים את זה היזמים היו מכינים נספח להסכם ומחתימים על זה את הדיירים. הדיירים מוותרים על התנאים המתלים והיו סוגרים עסקה לפני סוף השנה ללא התנאים המתלים. היה יזם שהגיע עם 15 פרויקטים שאמר אני אסגור את כל העסקאות עכשיו, ההחלטה באה למנוע את המצב הזה. אל תרוצו ותוותרו על התנאים המתלים

בשלב הזה מציג זרנצ'נסקי מה היה קורה אם רשות המסים לא הייתה מקבלת את ההחלטה, "אם לא היינו עושים את זה היזמים היו מכינים נספח להסכם ומחתימים על זה את הדיירים. הדיירים מוותרים על התנאים המתלים והיו סוגרים עסקה לפני סוף השנה ללא התנאים המתלים. היה יזם שהגיע עם 15 פרויקטים שאמר אני אסגור את כל העסקאות עכשיו, ההחלטה באה למנוע את המצב הזה. אל תרוצו ותוותרו על התנאים המתלים".

בתוך כך, הוא אומר שכעת אין פתרון ליזמים שטרם חתמו על ההסכם והוציאו הודעה, רק שימתינו לחוק החדש: מי שלא החתים, אין לי איך לתת לו את זה, אין לי שום פרשנות משפטית להחיל עליו את החוק הזה כמו שעישנו למי שכן החתים והוציא כבר הודעה. 
לגבי הסיכויים שהחוק יעבור, זרנצ'נסקי משוכנע שהחוק עומד לעבור: "אנחנו פועלים כדי לקדם את החקיקה הזאת. אנחנו בעד החקיקה. אנחנו לא רוצים שיווצר וואקום בין אוקטובר 22 לעכשיו. אני מקווה שהיום או מחר או בימים הקרובים אנחנו כבר מגישים תזכיר בחקיקה שתחול מהראשון לינואר 22. אני לא רואה סיבה שלא יעבור", הוא מסכם.


כל יום בשעה 17:00- חמש הכתבות החשובות ביותר בתחום הנדל"ן מכל האתרים אצלכם בנייד!
לחצו כאן להצטרפות לתקציר המנהלים של מרכז הנדל"ן!

תגובות

הוספת תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.message }}
{{ comment.writer }}{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.writer }}{{ reply.date_parsed }}
הראה עוד
תגיות:רשות המיסיםתמ"א 38רואי זרצ'נסקי
הכתבות הנצפות ביותר

 
מחפש...