ירושלים: הופקדה תוכנית "דרום מזרח ארנונה" – 450 יח"ד חדשות בין קיבוץ רמת רחל וצור באהר

התוכנית תאפשר את "המשך הרצף האורבני" של שכונת מורדות ארנונה שמצפון • מדובר במתחם בשטח של כ-57.5 דונם, שיכלול בין היתר 19,960 מ"ר שטחים עבור מבני ציבור – ובינוי עד 18 קומות

שיתוף הכתבה
שכונת מורדות ארנונה (רשות מקרקעי ישראל)שכונת מורדות ארנונה (רשות מקרקעי ישראל)

בדרך לשכונה חדשה נוספת בדרום ירושלים - בצמוד לקיבוץ רמת רחל ולשכונת צור באהר, בסמוך לקו הירוק: הוועדה המחוזית לתכנון ובנייה ירושלים הפקידה לאחרונה את תוכנית המתאר המקומית ברמה מפורטת 151-0795013, "שכונת מגורים - דרום מזרח ארנונה", שמציעה 450 יחידות דיור חדשות, וכן שטחי מסחר, שטחים עבור מבני ציבור ושטחי תעסוקה.

התוכנית נמצאת מדרום לרחוב אשר וינר בעיר הבירה, מצפון לקיבוץ רמת רחל וממערב לשכונת צור באהר. השטח נמצא בתחום שיפוט מועצה אזורית מטה יהודה, וחולש על כ-57.5 דונם - מול שכונת מורדות ארנונה, זאת במטרה להמשיך את הרצף האורבני של השכונה, "הן מבחינת בינוי והן מבחינת הקשרים התפקודיים", כך בדברי הסבר.

"התכנית המוצעת יוצרת תשתית תכנונית לבניית מבני מגורים עבור 450 יח"ד. בחלק מהמבנים תשולב חזית מסחרית. כמו כן יוקצה מגרש לבית ספר יסודי, המכיל 12 כיתות, לשלוש כיתות גני ילדים ולשלוש כיתות מעון, ולכל השטחים הציבוריים הפתוחים הדרושים. נוסף על כך ייבנו שתי כיתות גן ושני בתי כנסת, במסגרת הפרשה מבונה במגרש 102. בקצה המזרחי של התוכנית קיימת נקבה עתיקה לשימור".

התוכנית התקבלה במוסדות התוכנית על ידי המגישה, רשות מקרקעי ישראל , בינואר 2020. העורך הראשי שלה הוא אדריכל ארי כהן ממשרד ארי כהן אדריכלות ובינוי ערים; יועץ התחבורה הוא מהנדס התחבורה אייל קראוס ממשרד קראוס הנדסת כבישים ותנועה; יועצת הנוף היא אדריכלית הנוף רקפת סיני ממשרד ארא אדריכלות נוף .

בהחלטת הוועדה המקומית מינואר השנה נקבע כי "לא יוּתר לרכז את כל יחידות הדיור הקטנות בבניין אחד", וכי בכל בניין שיעור יחידות הדיור הקטנות יהיה 20% מכלל הדירות בו. עוד קובעת התוכנית כי בכל בניין יהיו לפחות שתי קומות מסד לשימושי מסחר ותעסוקה, וכי הבינוי יגיע עד לגובה של 18 קומות

התוכנית מציעה 1,000 מ"ר שטחי מסחר, 1,350 מ"ר שטחי תעסוקה ועוד 19,960 מ"ר שטחים עבור מבני ציבור. מתוך כלל יחידות הדיור בתוכנית, 90 יהיו דירות קטנות - עד 80 מ"ר שטחן. בהחלטת הוועדה המקומית מינואר השנה נקבע כי "לא יוּתר לרכז את כל יחידות הדיור הקטנות בבניין אחד", וכי בכל בניין שיעור יחידות הדיור הקטנות יהיה 20% מכלל הדירות בו. עוד קובעת התוכנית כי בכל בניין יהיו לפחות שתי קומות מסד לשימושי מסחר ותעסוקה, וכי הבינוי יגיע עד לגובה של 18 קומות.

לעיון בהוראות התוכנית לחצו כאן

אימוץ חלופת בינוי חדשה - ויצירת חיץ בין השכונה החדשה לבין הקיבוץ

בדיון מינואר השנה, שבו הכריזה הוועדה המחוזית על הפקדת התוכנית – בכפוף לתנאים שונים – ניתנו עוד כמה החלטות מעניינות. כך למשל החליטה הוועדה, בראשות עמיר שקד, לאמץ את ההמלצה מצד הוועדה המקומית לתכנון ובנייה ירושלים בעניין חלופת הבינוי, המציעה בחלק הדרומי של התכנית שצ"פ מערבי, מבני ציבור ומגורים, ובחלק הצפוני של התכנית מגורים ושצ"פ וכן מתחם מערבי הכולל מגורים מסחר ותעסוקה.

"הוועדה השתכנעה כי קיימת עדיפות במיקום המתחם המיועד למבני ציבור בחלק הדרומי של התוכנית, תוך הרחקת המתחם מדרך אשר וינר והפחתת ההשפעות הסביבתיות של הכביש על השימושים הציבוריים. נוסף על כך, הוועדה סבורה כי קיים יתרון בהרחקת השצ"פ מצומת הכניסה לשכונה ומדרך אשר וינר".

התוכנית תציע חיץ של מרחב פתוח בינה ובין קיבוץ רמת רחל, תוך תיאום עם התוכנית המקודמת בשטח המצוי דרומית
לתוכנית זו, ובהנחיית לשכת התכנון"

עוד קיבלה הוועדה המחוזית את המלצת הוועדה המקומית מטה יהודה: "התוכנית תציע חיץ של מרחב פתוח בינה ובין קיבוץ רמת רחל, תוך תיאום עם התוכנית המקודמת בשטח המצוי דרומית
לתוכנית זו, ובהנחיית לשכת התכנון".

לעיון בהחלטה במלואה, לחצו כאן


כל יום בשעה 17:00- חמש הכתבות החשובות ביותר בתחום הנדל"ן מכל האתרים אצלכם בנייד!
לחצו כאן להצטרפות לתקציר המנהלים של מרכז הנדל"ן!

תגובות

הוספת תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.message }}
{{ comment.writer }}{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.writer }}{{ reply.date_parsed }}
הראה עוד
תגיות:רשות מקרקעי ישראלשכונת מורדות ארנונההוועדה המקומית לתכנון ובנייהאדריכל ארי כהןמשרד ארי כהן אדריכלות ובינוי עריםהוועדה המחוזית לתכנון ובנייהשכונת דרום מזרח ארנונה ירושלים
הכתבות הנצפות ביותר

 
מחפש...