ישרוטל רוכשת את המלון הראשון שלה בכינרת: THE SEA OF GALILEE, תמורת כ-225 מיליון שקל

מדובר במלון בן 200 חדרים שהקימה משפחת טל, בסמוך למושבה מגדל שלחופי המערביים של הימה • על פי הערכותיה, המלון יימסר לה – בכפוף להשלמת העסקה כמובן – ברבעון הראשון של 2022

שיתוף הכתבה
מלון THE SEA OF GALILEE (מלון THE SEA OF GALILEE)מלון THE SEA OF GALILEE (מלון THE SEA OF GALILEE)

רשת המלונות ישרוטל הודיעה אתמול (ד') לרשות לניירות ערך כי חתמה על "הסכם מכר מחייב" – הכולל אותה ואת שותפהּ, שאינו קשור לחברה או לבעלי השליטה בה, מצד הקונים – לרכישת 
מלון THE SEA OF GALILEE, מלון בן 200 חדרים השוכן לחופיה המערביים של הכינרת, בסמוך למושבה מגדל. זה יהיה המלון הראשון של הרשת בכינרת.

"בתמורה לרכישת המלון ישלמו החברה והשותף למוכרים סך של כ-225 מיליון שקל", נכתב בהודעת הרשת. "החברה תממן את חלקה ברכישת המלון באמצעות הונה העצמי. השלמת העסקה כפופה לקבלת אישור רשות התחרות".

ראשיתה של העסקה בחודש אוקטובר האחרון, אז הודיעה ישרוטל לרשות לניירות ערך כי נחתם מסמך עקרונות סביב רכישת המלון. "השלמת העסקה כפופה להשלמת בדיקת נאותות לשביעות רצונם של החברה והשותף, חתימה על הסכם מכר מחייב וכן להתקיימות תנאים סטנדרטיים לעסקאות דומות"

ראשיתה של העסקה בחודש אוקטובר האחרון, אז הודיעה ישרוטל לרשות לניירות ערך כי נחתם מסמך עקרונות סביב רכישת המלון. "השלמת העסקה כפופה להשלמת בדיקת נאותות לשביעות רצונם של החברה והשותף", נכתב אז, "חתימה על הסכם מכר מחייב וכן להתקיימות תנאים סטנדרטיים לעסקאות דומות לרבות קבלת האישורים הנדרשים על פי דין, אם יידרשו.

בכפוף להשלמת העסקה, המלון צפוי להימסר לחברה ולשותף במהלך הרבעון הראשון של שנת 2022. בד בבד עם השלמת העסקה תתקשר חברת בת בבעלות החברה עם החברה והשותף בהסכם להשכרת המלון לשם הפעלתו על ידי חברת הבת, בתנאים שיסוכמו ביניהם".

מלון THE SEA OF GALILEE הוקם על ידי משפחת טל, בעלי מלון רסטל בטבריה. האריכל הוא יאיר הרמן, ומעצבי הפנים הם דליה קרמר, יובל הר לב ודורית טל. המלון נפתח באופן רשמי בינואר 2019, כשנה לפני פרוץ משבר הקורונה.

ענף המלונאות עודנו מדמם – אך ישרוטל הציגה גידול של כ-75% בהכנסות

על רקע רכישתה של ישרוטל חשוב לציין כי ענף המלונאות נמצא עדיין במשבר קשה בשל מגפת הקורונה – אומנם המצב השתפר בצורה מסוימת, לכל הפחות מבחינת תיירות הפנים, אך הוא רחוק מאוד ממספרי השיא של 2019, כמו בכל העולם.

על פי נתוני הלשכה המרכזית לסטטיסטיקה שפורסמו לאחרונה, סך הלינות בעשרת החודשים הראשונים של השנה הגיע ל-12.8 מיליון בלבד, לעומת 21.8 מיליון ב-2019. "96% מהלינות היו לינות ישראלים, ותפוסת החדרים הממוצעת הגיעה ל-38% בלבד (לעומת 70% ב-2019)", כך בסקירת אנשי הלמ"ס.

על פי הנתונים, אחוזי התפוסה במלונות בטבריה ובסביבתה עמדו על 37.7% בספטמבר האחרון, ועל 32.5% באוקטובר. באוגוסט עמד אחוז זה על 60.2%, לעומת 61.4% באוגוסט 2020 (שנת הקורונה) ו-66.9% באוגוסט 2019.

כאמור, יהיה זה המלון הראשון של ישרוטל בטבריה רבתי, והוא יצטרף ל-20 מלונות הרשת – בראש פינה, ביערות הכרמל, בירושלים רבתי, בתל אביב, בהרצליה, בים המלח, במצפה רמון, בשדה בוקר ובאילת. לחברה בסך הכול 4,402 חדרים (לא כולל המלון החדש שהיא רוכשת), מתוכם 3,523 חדרים בבעלות מלאה או חלקית.

על אף הנתונים הלא פשוטים שמציגה סקירת הלמ"ס, ישרוטל הציגה תוצאות יפות בתשעת החודשים הראשונים של 2021 – כך על פי הדו"ח המסכם לרבעון השלישי – אם כי יש לזכור שאלו מושוות לנתונים הקשים ב-2020. כך, החברה דיווחה על הכנסות של כ-664 מיליון שקל בין ינואר לספטמבר 2021, עלייה של כ-75% בהשוואה ל-2020; עוד דיווחה החברה על רווח של 273 מיליון שקל באותה תקופה, לעומת כ-35 מיליון שקל בלבד ב-2020.


כל יום בשעה 17:00- חמש הכתבות החשובות ביותר בתחום הנדל"ן מכל האתרים אצלכם בנייד!
לחצו כאן להצטרפות לתקציר המנהלים של מרכז הנדל"ן!

תגובות

הוספת תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.message }}
{{ comment.writer }}{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.writer }}{{ reply.date_parsed }}
הראה עוד
תגיות:ישרוטלמלון THE SEA OF GALILEEהרשות לניירות ערךהלשכה המרכזית לסטטיסטיקהמלונאות
הכתבות הנצפות ביותר

 
מחפש...