שרת הפנים איילת שקד בפסגת הנדל"ן: "אני מאמינה בעיקר בגידול ההיצע, פחות במשחקים עם הביקוש"

"מקווה שחלופת שקד לתמ"א 38 תעלה היום לקריאה ראשונה בכנסת. נחלק מחדש את אזורי הוועדות המחוזיות ונוסיף וועדה מחוזית חדשה, כדי להגביר את קצב התכנון בישראל", אמרה שקד.

שיתוף הכתבה
השרה שקד בכנס פסגת הנדל"ן (יוסי אלתרמן)השרה שקד בכנס פסגת הנדל"ן (יוסי אלתרמן)

שרת הפנים התארחה הבוקר לשיחה "אחד על אחד" עם דני קושמרו, בכנס פסגת הנדל"ן, ואמרה כי היא מאמינה שפתרון משבר הדיור הוא באמצעות גידול ההיצע ולא באמצעות השליטה על הביקוש. לדברי שקד, "המצב בשוק הנדל"ן רע, בעיקר בגלל שההיצע נמוך מהביקוש. היו שנתיים של שיתוק פוליטי שבהן לא הייתה כמעט בנייה או בנייה מועטה ושיווקו 50 אלף יחידות דיור בשנה במקום 80 אלף. מאז שקמה הממשלה אנחנו עושים צעדים שישנו את התמונה - כבר השנה נצליח לשווק 80 אלף יחידות, הוותמ"ל חזר לעבוד". 


השרה שקד הוסיפה, כי על מנת להגדיל את ההיצע, קיימת תוכנית להסבת תכנון מבני משרדים לטובת מבני מגורים, כמו גם משרדים קיימים לטובת מגורים. המנחה דני קומרו שאל אם ניתן להכריח ראשי ערים לעשות זאת? השרה השיבה, כי התוכנית אינה בסמכותם של ראשי הערים. בכלל, השרה שקד סבורה, שראשי הערים אינם המכשול בהתפתחות הבנייה העירונית, "הרשויות מתומרצות, בין היתר, באמצעות הסכמי הגג, גם חלופת שקד לתמ"א 38 שתוגש היום לקריאה ראשונה בכנסת, מגדילה את ההטבות לרשויות, אם יש מכשול, הוא נוגע להליך התכנון המסורבל במדינת ישראל, לא ברשויות" 


"אנחנו מפשטים את הליכי התכנון והרישוי ומגדילים את כמות הוועדות, אנחנו נחלק מחדש את אזורי הוועדות המחוזיות ונוסיף וועדה חדשה לזירוז הליכי התכנון בישראל". עוד הוסיפה, כי היא תגדיל את מכסת עובדי הבנייה ב-30 אלף עובדים חדשים.


השרה שקד התייחסה לביקורת על המחירים הגבוהים בהם נסגרים מכרזי רמ"י: "השיטה של המכרזים של מינהל מקרקעי ישראל גורמת למחירים לעלות במחקרה הרע, או לא לרדת במקרה הטוב. אבל אין כרגע שיטה אחרת לעשות את זה". 


השרה נשאלה אם היא תומכת בפיקוח על מחירי השכירות או העלאת מס רכישה למשקיעים. השרה השיבה כי במדינה של שוק חופשי, אין צורך להגביל את הביקוש. לדבריה, ההתחדשות עירונית והגדלת השיווק של רמ"י שיגדילו את ההיצע, יבלמו את מחירי הדיור גם בלי צמצום הביקוש. עוד אמרה השרה, כי פתרון משבר הדיור צריך לבוא גם באמצעות גידול הבנייה בנגב. "אנחנו מקימים עיר חרדית חדשה בנגב, יש התיישבות חרדית כבר היום בערד, אפשר לבנות עוד בערד וביישובי הסביבה". 


לסיום השרה שקד התייחסה לצפי במחירי הדיור לאור הפעילות הממשלתית בתחום הדיור: "למרות שלא ניתן להתחייב על מחירי הדיור, אני מניחה שבשנה הקרובה נראה כבר השפעה של תוכניות הממשלה על מחירי הדיור בישראל".
 


כל יום בשעה 17:00- חמש הכתבות החשובות ביותר בתחום הנדל"ן מכל האתרים אצלכם בנייד!
לחצו כאן להצטרפות לתקציר המנהלים של מרכז הנדל"ן!

תגובות

הוספת תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.message }}
{{ comment.writer }}{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.writer }}{{ reply.date_parsed }}
הראה עוד
תגיות:התחדשות עירוניתאיילת שקדדני קושמרורמ"יוועדה מחוזית
הכתבות הנצפות ביותר

 
מחפש...