אושרה תוכנית הפינוי-בינוי ברחוב פארן 1 שבגבעת המבתר בירושלים – פחות משלושה חודשים לאחר הפקדתה

לתוכנית, שתציע 63 יחידות דיור בשני בניינים חדשים, לא הוגשו כל התנגדויות • כפי שפרסמנו בסוף אוגוסט, 50% מדירות היזם יוקצו לשכירות לתקופה של עשר שנים

שיתוף הכתבה
עמיר שקד, יו"ר הוועדה המחוזית (יח"צ)עמיר שקד, יו"ר הוועדה המחוזית (יח"צ)

הוועדה המחוזית לתכנון ובנייה ירושלים הודיעה לאחרונה על אישור תוכנית 101-0901744, היא תוכנית " פינוי בינוי ברחוב פארן 1, ירושלים", תוכנית שעל הפקדתה דיווחנו כאן בסוף אוגוסט. המשמעות: אישורה של התוכנית ניתן בתוך פחות משלושה חודשים מיום הפקדתה. נציין כי לתוכנית לא הוגשו התנגדויות, עובדה שבוודאי לרמה לאישור המהיר.

"מהות הבקשה כוללת שינוי ייעוד המגרש מאזור מגורים 2 לאזור מגורים ד', הגדלת שטחי הבנייה ומספר הקומות וקביעת קווי בניין חדשים עבור הבנינים החדשים ועבור המרפסות הזיזיות", כך בדברי ההסבר. התוכנית מציעה בניין אחד ובו 63 יחידות דיור חדשות.

כפי שציינו בפרסום הקודם, 50% משטח הדירות שיבנה היזם – חברת חוצות ירושלים פארן מגורים - יוצעו להשכרה, זאת בהתאם לחישוב המופיע גם הוא בדברי ההסבר: סך כל שטח הדירות בפרויקט, עיקרי + ממ"ד, הוא 7,286 מ"ר. סה"כ שטח דירות התמורה – 1,736 מ"ר. 

סך כל שטח דירות היזם הוא 5,550 מ"ר, וכמחצית ממנו – 2,775 מ"ר – יוקצה עבור דירות להשכרה. בחישוב כללי, מאחר שממוצע שטח הדירות הוא כ-115.6 מ"ר, יוקצו לשכירות 24 דירות מכלל הדירות במתחם. מדובר בשכירות לתקופה של עשר שנים מקבלת היתר אכלוס למבנה

בהתאם לכך, סך כל שטח דירות היזם הוא 5,550 מ"ר, וכמחצית ממנו – 2,775 מ"ר – יוקצה עבור דירות להשכרה. בחישוב כללי, מאחר שממוצע שטח הדירות הוא כ-115.6 מ"ר, יוקצו לשכירות 24 דירות מכלל הדירות במתחם. מדובר בשכירות לתקופה של עשר שנים מקבלת היתר אכלוס למבנה.

לצד הפרטים שהובאו עד כה, הוראות התוכנית כוללות, בין היתר, הנחיה על קביעת חזית מסחרית בקומת הקרקע לכיוון רחוב פארן ולכיוון רחוב ששת הימים; קביעת שטחים ציבוריים בנויים בקומת הקרקע; קביעת זכויות בנייה תת-קרקעיות עבור חניונים ושטחי שירות; קביעת מספר הקומות - קומת קרקע + תשע קומות מגורים.

המתחם חולש על פני כשני דונמים. כיום בנויות בו 16 דירות, ומספר הדירות החדשות יעמוד על 47, בשני בניינים. התוכנית תציע גם 300 מ"ר שטחים עבור מבני ציבור ו-1,230 מ"ר שטחי מסחר. היזמית היא, כאמור, חברת חוצות ירושלים פארן מגורים, שבראשה עומדים דונט אהרן פנחס אליהו, ליפשיץ יעקב יוסף וצביבל יעקב.

לעיון בהוראות התוכנית במלואן לחצו כאן


כל יום בשעה 17:00- חמש הכתבות החשובות ביותר בתחום הנדל"ן מכל האתרים אצלכם בנייד!
לחצו כאן להצטרפות לתקציר המנהלים של מרכז הנדל"ן!

תגובות

הוספת תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.message }}
{{ comment.writer }}{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.writer }}{{ reply.date_parsed }}
הראה עוד
תגיות:התחדשות עירוניתשכירות ארוכת טווחהוועדה המחוזית לתכנון ובנייהחוצות ירושלים פארן מגוריםפינוי בינוי
הכתבות הנצפות ביותר

 
מחפש...