שנה לאחר הפקדת תוכנית המתאר החדשה: הוותמ"ל הפקידה תוכנית לשכונת מגורים בג'וליס שבגליל

מדובר בשכונה בדום-מזרח הכפר, שבה יהיו 547 יחידות דיור חדשות, בשטח של כ-165 דונם • לראשונה ייבנו בתחומי הכפר מבני מבוגרים שבהם עד חמש קומות – בתקווה לספק מענה גם לחסרי הדיור בכפר

שיתוף הכתבה
מתכננת הוותמ"ל, אדריכלית סיגי בארי (יח"צ)מתכננת הוותמ"ל, אדריכלית סיגי בארי (יח"צ)

תוכנית המתאר החדשה כבר הופקדה לפני כשנה – וכעת תורה של שכונת מגורים חדשה: הוותמ"ל הודיעה היום (ב') על החלטתה להפקיד תוכנית להקמת שכונת מגורים חדשה בכפר הדרוזי ג'וליס שבגליל. התוכנית משתרעת על שטח של כ-165 דונם וממוקמת בדרום-מזרח הכפר. היא תכלול, כך על פי התכנון, 547 יחידות דיור חדשות. 

התוכנית, תמל/1098, המקודמת על ידי רשות מקרקעי ישראל והמועצה המקומית ג'וליס, כוללת אופי בינוי של 4-2 קומות, הן בקרקעות בבעלות הפרטית והן בקרקעות בבעלות המדינה. "כמו כן, התוכנית כוללת לראשונה בכפר גם בינוי גבוה יחסית, של 5-4 קומות, זאת ביחס לבינוי הקיים כיום ביישוב"

במנהל התכנון מציינים כי כמחצית מקרקעות המתחם נמצאות בבעלות המדינה, וכמחצית בבעלות פרטית של תושבי ג'וליס. התוכנית, תמל/1098, המקודמת על ידי רשות מקרקעי ישראל והמועצה המקומית ג'וליס, כוללת אופי בינוי של 4-2 קומות, הן בקרקעות בבעלות הפרטית והן בקרקעות בבעלות המדינה. "כמו כן, התוכנית כוללת לראשונה בכפר גם בינוי גבוה יחסית, של 5-4 קומות, זאת ביחס לבינוי הקיים כיום ביישוב". מתכנני התוכנית מקווים שבינוי שכזה ייתן מענה גם לחסרי דיור ביישוב. 

"התכנון המוצע משמר את הטופוגרפיה הטבעית, שהינה חלק מהנוף ההיסטורי במרחב", כך בהודעת ההפקדה, "תוך יצירת בינוי מדורג המשתלב במופע הנופי ומאפשר בנייה בשלבים התואמת את אופי הבנייה המסורתית. המתחם כולל שטחים לטובת מוסדות ציבור, שטחים פתוחים, טיילת היקפית לאורך נחל יצהר, שביל אופניים ורשת שבילים להולכי רגל המייצרת קישוריות בין המרחבים הפרטיים לציבוריים והן למרקם הקיים".

התוכנית תואמת את תוכנית המתאר הכוללנית החדשה לכפר, הנמצאת בהכנה בימים אלה בוועדה המחוזית לתכנון ובנייה צפון, והופקדה, כפי שדיווחנו כאן, באוקטובר 2020. התוכנית מיועדת לאפשר את צמיחת אוכלוסיית היישוב עד לכ-12,500 איש.

התוכנית כוללת התייחסות רגישה לסביבה שבה היא מתוכננת, הן על ידי שילוב הנחל והטופוגרפיה בתכנון והן בהקשר של היישוב הקיים. התוכנית קודמה בשיתוף פעולה מלא עם היישוב וכללה שיתוף ציבור נרחב, ומכאן הצלחתה"

מתכננת הוותמ"ל, אדריכלית סיגי בארי, ציינה כי "התוכנית כוללת התייחסות רגישה לסביבה שבה היא מתוכננת, הן על ידי שילוב הנחל והטופוגרפיה בתכנון והן בהקשר של היישוב הקיים. התוכנית קודמה בשיתוף פעולה מלא עם היישוב וכללה שיתוף ציבור נרחב, ומכאן הצלחתה".

הליך שיתוף הציבור לווה על ידי המועצה המקומית, בראשות ראש המועצה עו"ד ויסאם נבואני. התוכנית נערכה על ידי משרד אילה רונאל אדריכלים.


כל יום בשעה 17:00- חמש הכתבות החשובות ביותר בתחום הנדל"ן מכל האתרים אצלכם בנייד!
לחצו כאן להצטרפות לתקציר המנהלים של מרכז הנדל"ן!

תגובות

הוספת תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.message }}
{{ comment.writer }}{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.writer }}{{ reply.date_parsed }}
הראה עוד
תגיות:רשות מקרקעי ישראלאדריכלית סיגי באריותמ"להוועדה המחוזית לתכנון ובנייהאילה רונאל אדריכליםהמועצה המקומית ג'וליסעו"ד ויסאם נבואני
הכתבות הנצפות ביותר

 
מחפש...