עוד מקטע של תוכנית המטרו מאושר בוות"ל: העבירה את החלק הדרומי של קו M1 לאישור הממשלה

הקו, M1S, יכלול 31 תחנות שיתפרסו על פני כ-45 ק"מ – מלוד ועד חולון • יו"ר הוות"ל, עו"ד שלומי הייזלר: "נדבך נוסף בהקמת מערכת המטרו המקודמת במטרופולין תל אביב"

שיתוף הכתבה
עו"ד שלומי הייזלר, יו"ר הוות"ל ויו"ר מטה התכנון הלאומי (יוסי אלטרמן, גיל מגלד)עו"ד שלומי הייזלר, יו"ר הוות"ל ויו"ר מטה התכנון הלאומי (יוסי אלטרמן, גיל מגלד)

הוועדה לתשתיות לאומיות (הוות"ל) החליטה רשמית על אישור חלקו הדרומי של קו המטרו M1 ועל העברתו לאישור הממשלה. מדובר באישור השני של הוות"ל בתוכנית המטרו, לאחר שבאפריל האחרון העבירה לאישור הממשלה את קו M3. באותו דיון באפריל החליטה כי המקטע הדרומי של קו M1, הוא M1S, יעבור הליך פרסום נוסף – וכעת הוא אושר.

אורכו של החלק הדרומי של קו מטרו M1S הוא כ- 45 ק"מ, והוא מתוכנן לכלול 31 תחנות. הקו צפוי לשרת את חולון, ראשון לציון, נס ציונה, רחובות, באר יעקב, רמלה ולוד. הקו עודכן כך שייתן מענה למרכזים משמעותיים במטרופולין - בית החולים אסף הרופא, בית חולים קפלן ומכון ויצמן, וכן לאזורי התעסוקה מע"ר בן צבי, פארק המדע ברחובות וצומת ביל"ו, ולתוכניות התחדשות עירונית בהיקפים גדולים, בהן תל גיבורים, ציר יוספטל, שכונת ג'סי כהן בחולון, כפר גבירול ברחובות, מרכז ראשון לציון, שכונת גיורא ברמלה, מרכז העיר, העיר העתיקה וצפון לוד.

קו M1S יהיה בממשק עם קווי מערכת תחבורה ציבורית נוספים - קו מטרו 3M, למשל, בחולון; תחנות רכבת ישראל – יוספטל, חולון, רמלה, באר יעקב (תחנה חדשה),לוד גני אביב, הראשונים, רחובות; תחנות של קווי הרכבת קלה: הקו הירוק - צומת חולון ומנחם בגין בחולון"

קו M1S יהיה בממשק עם קווי מערכת תחבורה ציבורית נוספים - קו מטרו 3M, למשל, בחולון; תחנות רכבת ישראל – יוספטל, חולון, רמלה, באר יעקב (תחנה חדשה),לוד גני אביב, הראשונים, רחובות; תחנות של קווי הרכבת קלה: הקו הירוק - צומת חולון ומנחם בגין בחולון.

"בעקבות השגות רבות שהוגשו לתוכנית החליטה הוות"ל על כמה שינויים", נכתב בהודעת מנהל התכנון , "לרבות שינוי במיקום הפתחים, צמצום הריסת מבנים, צמצום ושינוי מיקום אתרי התארגנות ומתקני תשתית, וזאת על מנת  להקטין ככל הניתן את הפגיעה הקניינית. כמו כן, התקיים הליך של פרסום נוסף (כפי שצוין לעיל) שבמהלכו נשמעו מתנגדים נוספים".

יו"ר הוות"ל ויו"ר מטה התכנון הלאומי, שלומי היילזר: "אישור חלקו הדרומי לקו M1 מהווה נדבך נוסף בהקמת מערכת המטרו המקודמת במטרופולין תל אביב אשר תהיה לה תרומה רבה על השימוש בתחבורה ציבורית במטרופולין ולבעיות הגודש בדרכים, אני מבקש להודות מקרב לב לצוות המטרו במינהל התכנון ולכל הגורמים העוסקים במלאכה". 

כאמור, בחודש אפריל 2021 המליצה הוועדה לאשר את קו M3. אורכו הכולל של קו M3 הינו 40 ק"מ והוא כולל 25 תחנות. הקו מתחיל בהרצליה, עובר ברמת השרון, בתל אביב, בפתח תקווה, בגבעת שמואל, בקריית אונו, ברמת גן, באור יהודה, באזור, בחולון - ומסתיים בבת ים. הקו כולל גם שלוחה לנתב"ג, מאזור התעסוקה הדרומי המתוכנן באור יהודה.

מערכת קווי המטרו עתידה לחבר את כלל מטרופולין תל אביב. היא תהווה מענה נוסף ועיקרי להקלת הגודש בכבישים ולהגדלת ההשקעה בתחבורה הציבורית, ותקצר את מרחקי הנסיעה למרכזי התעסוקה במטרופולין"

"מערכת קווי המטרו עתידה לחבר את כלל מטרופולין תל אביב", נכתב בהודעה, "החל בלוד, ברמלה וברחובות בדרום, ועד לרעננה ולכפר סבא בצפון ופתח תקווה במזרח. היא תהווה מענה נוסף ועיקרי להקלת הגודש בכבישים ולהגדלת ההשקעה בתחבורה הציבורית, ותקצר את מרחקי הנסיעה למרכזי התעסוקה במטרופולין".


כל יום בשעה 17:00- חמש הכתבות החשובות ביותר בתחום הנדל"ן מכל האתרים אצלכם בנייד!
לחצו כאן להצטרפות לתקציר המנהלים של מרכז הנדל"ן!

תגובות

הוספת תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.message }}
{{ comment.writer }}{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.writer }}{{ reply.date_parsed }}
הראה עוד
תגיות:מנהל התכנוןעו"ד שלומי הייזלרמטרוות"להרכבת הקלהמטה התכנון הלאומי
הכתבות הנצפות ביותר

 
מחפש...