רמ"י מבהירה – ומזהירה: "הסכמי מכר של קרקעות על החרמון אינם חוקיים"

הרשות יוצאת באזהרה חריגה, וזאת "לאחר שחשפנו פעילות עבריינית של זיוף מסמכי בעלות על קרקעות על הר החרמון, בקנה מידה גדול" • מזכירה כי יש לבצע בדיקה מדוקדקת של הבעלות על קרקעות מול הרשות המקומית

שיתוף הכתבה
מנהל רמ"י, עו"ד יעקב (ינקי) קוינט (יוסי אלטרמן; גיל מגלד)מנהל רמ"י, עו"ד יעקב (ינקי) קוינט (יוסי אלטרמן; גיל מגלד)

רשות מקרקעי ישראל מפרסמת היום (ד') אזהרה חריגה לתושבי מג'דל שמס שבצפון רמת הגולן, בעקבות גל זיופים של מסמכי בעלות על קרקעות באזור הר החרמון, "אשר ככל הנראה משמשים כדי למכור לתושבים תמימים קרקעות שכלל אינן נמצאות בבעלות המוכרים", כך לשון ההודעה.

במסגרת האזהרה שפרסמה רשות מקרקעי ישראל לתושבי מג'דל שמס היא מעדכנת כי כל הסכמי המכר והרכישה של מגרשים הממוקמים באזור הר החרמון (מצפון למג'דל שמס וממערב לה - מחוץ לתחומי תוכנית המתאר), "אינם חוקיים ואינם בעלי ערך כל עוד לא נקבעה עליהם בעלות במסגרת הליכי הסדר מקרקעין. 

לידיעתכם, רשות מקרקעי ישראל לא תכיר בהסכמים אלה גם אם המגרשים יכללו בתוכנית מתאר עתידית", נכתב בנוסח שפרסמה הרשות. "הסכמי מכר בקרקעות שעברו הליכי הסדר מקרקעין ונרשמו בבעלות מדינת ישראל אינם חוקיים, בטלים ומבזבזים את כספי הרוכשים".

"מדובר באזהרה חריגה שנאלצנו לפרסם לאחר שחשפנו פעילות עבריינית של זיוף מסמכי בעלות על קרקעות על הר החרמון, בקנה מידה גדול", מסביר ערן ליבנה, מנהל יחידת השמירה על הקרקע במרחב צפון של רשות מקרקעי ישראל

"הזיופים הללו משמשים לכאורה עבריינים המרמים תושבים תמימים ומוכרים להם קרקעות אשר כלל אינן שלהם, תוך כדי שימוש במסמכים המזויפים. לכן אנחנו מזהירים את הציבור להימנע מרכישת קרקעות באזור הר החרמון ללא ביצוע בדיקה מדוקדקת של הבעלות עליהן מול הרשויות, כדי לא לשים את כספו על קרן הצבי".

זוהי לא הפעם הראשונה שבה יוצרת הרשות באזהרה כזו המיועדת לציבור הרחב: בנובמבר 2019, למשל, לפני כשנתיים כמעט, הוציאה אזהרה דומה באשר לעסקאות פיקטיביות באזור סכנין ועראבה שבגליל העליון.


כל יום בשעה 17:00- חמש הכתבות החשובות ביותר בתחום הנדל"ן מכל האתרים אצלכם בנייד!
לחצו כאן להצטרפות לתקציר המנהלים של מרכז הנדל"ן!

תגובות

הוספת תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.message }}
{{ comment.writer }}{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.writer }}{{ reply.date_parsed }}
הראה עוד
תגיות:רשות מקרקעי ישראלינקי קוינטמג'דל שמסעסקאות פיקטיביותערן ליבנה
הכתבות הנצפות ביותר

 
מחפש...