אפקט אווגרנד הופך מאזהרות למציאות? המסחר בדולרים בבורסות אסיה כמעט לא התקיים; הורדת דירוג לשורה של חברות

על פי הדיווחים, המשקיעים כמעט לא פעלו בימים האחרונים בבורסות השונות במזרח • S&P Global, פיץ' ומודי הורידו דירוגים ל-Sinic Holdings, ל- Xinyuan Real Estateולחברות נדל"ן סיניות רבות אחרות

שיתוף הכתבה
משרדי אוורגרנד (שאטרסטוק)משרדי אוורגרנד (שאטרסטוק)

קריסתה המפתיעה של חברת אוורגרנד, חברת הנדל"ן הסינית הענקית, גרמה לרבים לחשוש מאפקט דומינו: "בור" גדול כל כך, גם אם נפער בלב הכלכלה הסינית ולא קשור ישירות לכלכלה המערבית, עלול למשוך איתו מטה גורמים רבים, בתהליך מתמשך שבסופו של דבר ישפיע גם על הכלכלה המערבית, ויביא למיתון עולמי.

היום, כמה ימים טובים לאחר הקריסה, אפשר לומר כמעט בוודאות שהתרחיש הקיצוני של מיתון בכל העולם רחוק מלהתממש, ונדרשים עוד כמה תרחישי בדרך כדי שדווקא התרחיש הזה יקרה – אבל ישנם כבר כמה סימנים שמראים על המשך המפולת, אם לא באופן עולמי, באופן מקומי, וגם זה צריך להדאיג רבים.

המשקיעים נבהלו – ו"הורידו פרופיל" באסיה

על פי דיווח במגזין Global Capital Asia, בימים האחרונים נעצר כמעט לגמרי המסחר באגרות חוב דולריות – כלומר המשקיעים משכו את ידיהם מהבורסות האסייתיות. אפקט אוורגרנד הוא, הלכה למעשה, כבר ביטוי של ממש, שגורם לנזקים משמעותיים.

מנייתה של חברת Sinic Holdings ירדה בחודש האחרון בחדות – ביותר מ-87%. הדירוגים של החברה הורדו משמעותית על ידי חברות הדירוג השונות: S&P Global, למשל, הורידה את הדירוג של החברה ל-CCC+

כך למשל אפשר לציין את חברת Sinic Holdings, אשר בחודש האחרון מנייתה ירדה בחדות – ביותר מ-87%. במגזין האסייתי מציינים כי הדירוגים של החברה הורדו משמעותית על ידי חברות הדירוג השונות: S&P Global, למשל, הורידה את הדירוג של החברה ל-CCC+. 

משמעות דירוג CCC, על פי אתר מעלות S&P היא שהחברה המדורגת "פגיעה כרגע לכשל פירעון" וכי "בקיומן של נסיבות עסקיות, פיננסיות או כלכליות שליליות, אנו צופים כי לחייב לא תהיה היכולת לפרוע את מחויבויותיו הפיננסיות בקשר עם ההתחייבות". ב-The Marker הישראלי יודעים לספר כי אגרות חוב של החברה נסחרו בשלישי האחרון בשווי של 25 סנט לדולר, בעוד בשבוע שעבר שוויין היה 90 סנט.

S&P Global הורידה גם את הדירוג של חברת Xinyuan Real Estate, לדירוג CCC (נמוך אף מזה של סיניק); חברת הדירוג פיץ' הורידה את דירוגה של חברת Ronshine China Holdings ל-B+; מודי הורידה את הדירוג של Fantasia ל-B3; Sunac China כבר ביקשה עזרה מהממשל הסיני בגין מצבה הכלכלי הבעייתי

Sinic Holdings אינה לבד: S&P Global הורידה גם את הדירוג של חברת Xinyuan Real Estate, לדירוג CCC (נמוך אף מזה של סיניק); חברת הדירוג פיץ' הורידה את דירוגה של חברת Ronshine China Holdings ל-B+; מודי הורידה את הדירוג של Fantasia ל-B3; Sunac China כבר ביקשה עזרה מהממשל הסיני בגין מצבה הכלכלי הבעייתי.

כפי שאפשר להבין, בכל המקרים מדובר על חברות נדל"ן סיניות – אך הדיווח על מסחר רדום באג"ח דולריות במקרה הטוב, ומסחר לא קיים במקרה הרע, משקף את הנעשה בכל בורסות אסיה: נדמה שהמשקיעים פשוט מפחדים, ומעדיפים להפנות את כספם לשוק יציב יותר ו-ודאי יותר. השאלה הנשאלת היא אם רשימת החברות שציינו כעת עוד תגדל, ואם תהיה לכך השפעה על העולם כולו – שכן הסינים, כידוע, פועלים במרץ רב בשנים האחרונות ומקימים אינספור פרויקטים, בעזרת שלל חברות נדל"ן, בכל רחבי העול, כולל בישראל.


כל יום בשעה 17:00- חמש הכתבות החשובות ביותר בתחום הנדל"ן מכל האתרים אצלכם בנייד!
לחצו כאן להצטרפות לתקציר המנהלים של מרכז הנדל"ן!

תגובות

הוספת תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.message }}
{{ comment.writer }}{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.writer }}{{ reply.date_parsed }}
הראה עוד
תגיות:נדל"ן בחו"לאוורגרנדThe MarkerGlobal Capital Asia
הכתבות הנצפות ביותר

 
מחפש...