חבל הצלה לקבוצת הרכישה של אלדד פרי במודיעין: ברקת תעמיד מימון של כ-100 מיליון שקל לפרויקט

מדובר בפרויקט מגורים בשכונת נופים בעיר, שנמצא כבר בשלב השלד ואמור לכלול 112 יחידות דיור ב-13 בניינים • המימון ישמש לביצוע תשלומים דחופים וכהלוואות פרטניות ללווים, חברי קבוצת הרכישה

שיתוף הכתבה
עדי גזית, מנכ"ל חברת ברקת קפיטל (יח"צ)עדי גזית, מנכ"ל חברת ברקת קפיטל (יח"צ)

לאחר התפוצצות פרשת אלדד פרי, והקשיים שבוודאי הגיעו בעקבותיה – חבל הצלה לקבוצת רכישה בפרויקט בשכונת נופים במודיעין, קבוצה אשר נוהלה עד לא מזמן על ידי קבוצת פרי נדל"ן: חברת המימון ברקת קפיטל הודיעה היום (ג') כי תעניק מימון בסך של כ-100 מיליון שקל לקבוצת הרכישה, אשר מנוהלת כיום על ידי הנאמנים של קבוצת פרי נדל"ן מטעם בית המשפט - עוה"ד גונן קסטנבאום ואהוד גינדס. 

המדובר הוא בפרויקט מגורים עם תקציב כולל צפוי של כ-247 מיליון שקל, אשר נמצא כעת בשלב השלד ואשר יכלול, על פי התכנון, 112 יחידות דיור ב-13 בניינים חדשים בשכונת נופים בעיר מודיעים. הפרויקט צפוי להתאכלס עד סוף 2023.

המימון מורכב משני חלקים: הראשון ישמש לביצוע תשלומים דחופים הנדרשים להתנעת תהליך הקמת הפרויקט. סכום זה יועמד כנגד שיעבוד מקרקעי הפרויקט לטובת ברקת, ובכפוף לתנאים שהוגדרו בהסכם; השני - הלוואות פרטניות לחברי קבוצת הלווים, שיועמדו בכפוף לתנאים שהוגדרו בהסכם. סכומי הלוואות אלו יועמדו כנגד שיעבודים, ביטחונות וחיתום פרטני של הלווים, כמקובל בעסקאות מימון מסוג זה של החברה.

נזכיר כי חברת פרי נדל"ן נכנסה לתהליך של הקפאת הליכים לקראת סוף השנה החולפת, ובעקבות כך בוצעו כמה מהלכים מצד גורמים שונים, בין היתר במטרה להגן על כספם של הרוכשים ושל חברי קבוצות הרכישה שהובילה החברה. אחד המהלכים הראשונים היה פתיחת הליך מנהלי מצד משרד הבינוי והשיכון, בחשד להפרות חוק המכר בפרויקט "פרי הורייזן" בבת ים.

חברת ברקת קפיטל הודיעה לאחרונה כי היא מרחיבה את פעילותה בתחום מימון ליווי בנייה ליזמים, וכחלק מצעד זה הודיעה שתעמיד הלוואות לשני פרויקטי ייזום, בסך כ-47 מיליון שקל: הפרויקט הראשון יוקם ברחוב הירקון 86-80 בבני ברק, ויכלול 70 דירות בשלושה בניינים, שייבנו במקום בניין של 24 דירות שייהרס. הפרויקט שני, שלו תעמיד החברה הלוואת גישור, נמצא בשכונת כרם התימנים בתל אביב, ובמסגרתו נהרס בניין קיים ברחוב יונה הנביא – שבמקומו נבנה בניין בוטיק חדש בן חמשה קומות ועשר יחידות דיור.

אנו רואים תנופה אדירה בתחום הנדל"ן, הן בתחום הייזום והן בתחום קבוצות בעלי הקרקע, ובהתאם הביקוש הגובר להעמדת הלוואות לצורך קידום פרויקטי מגורים. כל העוסקים בענף הנדל"ן מבינים את הצורך ההולך וגובר בגיוון מקורות האשראי"

עדי גזית, מנכ"ל ברקת קפיטל: "אנו רואים תנופה אדירה בתחום הנדל"ן, הן בתחום הייזום והן בתחום קבוצות בעלי הקרקע, ובהתאם הביקוש הגובר להעמדת הלוואות לצורך קידום פרויקטי מגורים. כל העוסקים בענף הנדל"ן מבינים את הצורך ההולך וגובר בגיוון מקורות האשראי. ברקת תמשיך לפתח את הכלים והשירותים הדרושים על מנת להעניק את המימון הדרוש לקהל הלקוחות שלה, בתנאים אופטימליים, על פי צורכיהם ועל פי מדיניות החברה".


כל יום בשעה 17:00- חמש הכתבות החשובות ביותר בתחום הנדל"ן מכל האתרים אצלכם בנייד!
לחצו כאן להצטרפות לתקציר המנהלים של מרכז הנדל"ן!

תגובות

הוספת תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.message }}
{{ comment.writer }}{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.writer }}{{ reply.date_parsed }}
הראה עוד
תגיות:ברקתעדי גזיתאלדד פריפרי נדל"ןמימון חוץ בנקאישכונת נופים
הכתבות הנצפות ביותר

 
מחפש...