חדשות הנדל"ן: KKR האמריקאית תקים חוות שרתים בפ"ת; סאמיט רוכשת עוד 440 יח"ד בניו יורק

החברה האמריקאית תקים בפתח תקווה חווה תת-קרקעית בשטח של 4,800 מ"ר • הרכישה של סאמיט – תמורת 83 מיליון דולר • אשטרום חתמה על הסכם לרכישת בניין משרדים בבירמינגהאם

שיתוף הכתבה
זוהר לוי, יו"ר ובעלי סאמיט (סאמיט)זוהר לוי, יו"ר ובעלי סאמיט (סאמיט)

• הוועדה המחוזית לתכנון ובנייה חיפה החליטה השבוע לאשר את התוכנית להקמת אזור תעסוקה חדש בעתלית. התוכנית, המקודמת על ידי רשות מקרקעי ישראל , ושנערכה על ידי משרד תיק פרויקטים, חלה על שטח של כ-80 דונם בכניסה הצפונית ליישוב. היא כוללת כ-80,000 מ"ר עבור שטחי תעסוקה, וכ-5,000 עבור שטחי מסחר. כמו כן, התוכנית תאפשר מענה לצורכי היישוב השונים בתחום הפנאי, המסחר והנופש, כולל הקצאת שטח פתוח ושטח ציבורי פתוח של כ-20 דונם.

קרדיט: Depositphotosקרדיט: Depositphotos

• ענקית ההשקעות האמריקאית KKR תקים בישראל חוות שרתים, שתמוקם בפתח תקווה. עבור KKR  זוהי ההשקעה הפיזית הראשונה בישראל, וחוות השרתים שתקים בפתח תקווה היא השנייה שתקים באזור EMEA (אירופה, המזרח התיכון ואפריקה) אחרי אנגליה. חוות השרתים שתוקם בפתח תקווה תהיה תת-קרקעית, תתפרס על פני 4,800 מ"ר בשתי קומות, ותפעל בעוצמה של 10.5 מגה-ואט. היא תוכל בעתיד להתרחב עד לעוצמה של 21 מגה-ואט. חוות השרתים תופעל בשני שלבים, והשלב הראשון צפוי להתרחש עד הרבעון השני של 2023. ההקמה תיעשה בעזרת זרוע ההשקעות של KKR, חברת GTR.

קרדיט: שאטרסטוקקרדיט: שאטרסטוק

• חברת "בריזה בגבעה" מקבוצת אתגר נדל"ן הודיעה השבוע כי רכשה שטח של תשעה דונמים לבניית 36 קוטג'ים דו-משפחתיים בשכונת גבעת טל שבאלפי מנשה. הצפי להיתר בנייה ולתחילת עבודה הוא בעוד כמה חודשים, ואכלוס הפרויקט מתוכנן להתבצע לאחר 28 חודשים מתחילת מועד הביצוע.

• חברת ישרס עדכנה השבוע כי הושלמה העסקה למכירת הקרקע שהחזיקה ברמת גן. המדובר הוא בשטח של 1.2 דונמים ברחוב החולה בעיר – עסקה שעליה דיווחנו כאן בספטמבר האחרון. התמורה עבור הקרקע הנמכרת: כ-58 מיליון שקל.

• חברת סאמיט עדכנה השבוע את הרשות לניירות ערך כי חברה בת זרה שלה התקשרה בעסקאות לרכישה של 440 יחידות דיור להשכרה בעיר ניו יורק, תמורת סך כ-83 מיליון דולר. בעסקאות האמורות יירכשו עשרה בניינים בשטח כולל להשכרה של כ-406,000 רגל רבוע, ומחיר הרכישה הממוצע לרגל רבוע הוא 204 דולר. "ההכנסה נטו, בניכוי הוצאות תפעול ותחזוקה, היא כ-4.54 מיליון דולר, המשקפת תשואה ממוצעת של כ-5.48%", צוין בהודעת החברה. "לאחר השלמת הרכישות האמורות וכלל העסקאות הקודמות שדווחו, החברה תחזיק בכ-1,360 יחידות דיור בניו יורק, והיא מנהלת מו"מ לרכישת בנייני מגורים נוספים בעיר".

• חברת אשטרום הודיעה השבוע כי בתום מו"מ נחתמה עסקה לרכישת בניין משרדים בבירמינגהאם, אנגליה, וזאת תמורת 42.2 מיליון ליש"ט. מדובר בבניין בשטח של כ-16,000 מ"ר, והחברה מעדכנת כי השלמת העסקה צפויה במהלך הרבעון הרביעי של 2021, וכפופה להתקיימות תנאים מתלים הקשורים לרישום הנכס.

• בהמשך להודעתה של חברת מישורים מהחודש שעבר, לפיה היא מנהלת משא ומתן לרכישת פורטפוליו נכסי נדל"ן מניב הכולל מסחר, משרדים ולוגיסטיקה בהונגריה, בסלובקיה או בשתיהן – החברה מעדכנת כי המשא ומתן לא הבשיל לכדי הבנות או הסכם מחייבים.


כל יום בשעה 17:00- חמש הכתבות החשובות ביותר בתחום הנדל"ן מכל האתרים אצלכם בנייד!
לחצו כאן להצטרפות לתקציר המנהלים של מרכז הנדל"ן!

תגובות

הוספת תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.message }}
{{ comment.writer }}{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.writer }}{{ reply.date_parsed }}
הראה עוד
תגיות:הוועדה המחוזית לתכנון ובניהKKRGTRפרנק סודזאויזניבריזה בגבעהאתגר נדל"ןישרססאמיטזוהר לויאשטרוםמישוריםהרשות לניירות ערך
הכתבות הנצפות ביותר

 
מחפש...