ירושלים: הופקדה התוכנית לפינוי-בינוי של אזורים בתלפיות; תציע 182 יח"ד בשני מגדלים בני 22 קומות

התוכנית נמצאת על רחוב שלום יהודה, ותציע גם שטחי מסחר ותעסוקה • במסגרת העבודות ייהרסו ארבעה מבני שיכון שנבנו בשנות ה-50 של המאה הקודמת • התוכנית כוללת גם את הרחבת רחוב דוסטרובסקי שמצפון למתחם

שיתוף הכתבה
רון אבידן, מנכ"ל חברת אזורים (תמר מצפי)רון אבידן, מנכ"ל חברת אזורים (תמר מצפי)

ממשיכים לקדם את התחדשות שכונת תלפיות בירושלים: הוועדה המחוזית לתכנון ובנייה הודיעה לאחרונה על הפקדת תוכנית 101-0783548, היא תוכנית "פינוי-בינוי ברחוב שלום יהודה 20, 22, 24, 26" של חברת אזורים. התוכנית מציעה הקמת 182 יחידות דיור חדשות, בשני מגדלי מגורים בני 22 קומות, שישלבו גם שטחי מסחר ותעסוקה.

מטרת התוכנית היא פינוי והריסה של ארבעה מבני שיכון משנות ה-50 של המאה הקודמת, ובנייה של שני מגדלים חדשים מעל לקומת מסד משותפת שתכלול שטחי מסחר, שטחי תעסוקה, שטחים למבני ציבור ומרתף חניה

מטרת התוכנית היא פינוי והריסה של ארבעה מבני שיכון משנות ה-50 של המאה הקודמת, ובנייה של שני מגדלים חדשים מעל לקומת מסד משותפת שתכלול שטחי מסחר, שטחי תעסוקה, שטחים למבני ציבור ומרתף חניה. המתחם נמצא בין דרך חברון ממערב ורחוב אברהם שלום יהודה ממזרח, בצמוד לרחוב דוסטרובסקי מצפון ובסמיכות לאזור התעשיה תלפיות.

"שני המגדלים יעמדו מעל למסד משותף, אשר יכלול קומת קרקע תחתונה מסחרית במפלס דרך חברון, בהתאם למדיניות הוועדה המחוזית, ומתחתיה 4-3 קומות תת-קרקעיות עבור שימושי חניה, מחסנים ושימושים טכניים", נכתב בדברי ההסבר. "במסגרת התוכנית יורחב רחוב דוסטרובסקי, המקשר בין דרך חברון ורחוב שלום יהודה. הוא יהפוך לרחוב דו-סטרי, אשר ממנו תתאפשר גם כניסה ויציאה מהחניון התת-קרקעי של הפרויקט המוצע.

גג המסד המשותף, בשטח שבין שני המגדלים וסביבם, אשר יהיה במפלס רחוב שלום יהודה, יפותח כשטח פתוח מגונן בחלקו, לרווחת הדיירים במתחם ובשכונה, ויכלול בתוכו גם מעבר רגלי ציבורי אשר יהווה חיבור נוסף בין דרך חברון ובין שכונת תלפיות"

גג המסד המשותף, בשטח שבין שני המגדלים וסביבם, אשר יהיה במפלס רחוב שלום יהודה, יפותח כשטח פתוח מגונן בחלקו, לרווחת הדיירים במתחם ובשכונה, ויכלול בתוכו גם מעבר רגלי ציבורי אשר יהווה חיבור נוסף בין דרך חברון ובין שכונת תלפיות".

הוראות התוכנית כוללות שינוי ייעוד מאזור מגורים 1 לייעוד משולב עבור מגורים, מסחר ומבנים ומוסדות ציבור, דרכים ושצ"פ (בחלקה תלת-ממדית); קביעת שטחי בנייה מותרים והוראות בינוי; קביעת גובה מרבי ומספר קומות מרבי; קביעת מספר יח"ד מרבי במתחם; קביעת שטחים למוסדות ציבור במתחם; קביעת תנאים למתן היתרי בנייה; קביעת תנאים למתן אישורי אכלוס; קביעת שטחים עם זיקת הנאה לציבור למעבר רגלי; קביעת שטחי מסחר בחזיתות הרחוב; קביעת הוראות בגין מבנים וגדרות להריסה; קביעת הוראות בגין איחוד וחלוקה.

התוכנית משתרעת על פני כ-4.5 דונמים. לצד שטחי המגורים (שיסתכמו ב-16,850 מ"ר) יהיו בה גם 500 מ"ר של שטחי מסחר, ועוד 500 מ"ר של שטחי תעסוקה. אזורים היא מגישת התוכנית; העורך הראשי הוא אדריכל אמציה אהרונסון ממשרד אמציה אהרונסון – אדריכל ומתכנן ערים

התוכנית משתרעת על פני כ-4.5 דונמים. לצד שטחי המגורים (שיסתכמו ב-16,850 מ"ר) יהיו בה גם 500 מ"ר של שטחי מסחר, ועוד 500 מ"ר של שטחי תעסוקה. אזורים היא מגישת התוכנית; העורך הראשי הוא אדריכל אמציה אהרונסון ממשרד אמציה אהרונסון – אדריכל ומתכנן ערים; המודד הוא מוטי אליהו ממשרד מדבא – מדידות והנדסה; שמאי המקרקעין הוא יצחק נעים.

לעיון בהוראות התוכנית המלאות לחצו כאן

נזכיר כי עיריית ירושלים מקדמת בתקופה האחרונה מהלך להתחדשות שכונת תלפיות – שכונה שמתאפיינת בעיקר במבני תעשייה ומלאכה. תוכנית האב לשכונה כבר אומצה, בדרך ל-8,600 יחידות דיור חדשות, ובאמצע החודש שעבר הודיעה הוועדה המקומית כי היא ממליצה על הפקדת תוכנית נוספת להתחדשות עירונית בתחומי השכונה – התוכנית למתחם הפרדס, ברחוב פייר קניג, עם 30 קומות ו-150 יחידות דיור.


כל יום בשעה 17:00- חמש הכתבות החשובות ביותר בתחום הנדל"ן מכל האתרים אצלכם בנייד!
לחצו כאן להצטרפות לתקציר המנהלים של מרכז הנדל"ן!

תגובות

הוספת תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.message }}
{{ comment.writer }}{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.writer }}{{ reply.date_parsed }}
הראה עוד
תגיות:עיריית ירושליםהתחדשות עירוניתאזוריםשכונת תלפיות בירושליםאדריכל אמציה אהרונסוןפינוי בינוי
הכתבות הנצפות ביותר

 
מחפש...