ק. ביאליק: בניין המגורים "דורך" על קרקע בייעוד שצ"פ; מה עושים? חילופי שטחים עם העירייה

העירייה גילתה כי הבניין, שנבנה כבר לפני כמה עשורים, נבנה בסטייה – ולכן אי-אפשר לרשום את הנכסים בו על שם החוכרים, כנדרש על פי חוק • הפתרון: החלפה של 220 מ"ר בין היזמית לעירייה

שיתוף הכתבה
מרכז סביניה בקריית ביאליק (החברה הכלכלית ביאליק)מרכז סביניה בקריית ביאליק (החברה הכלכלית ביאליק)

הוועדה המחוזית לתכנון ובנייה אישרה לאחרונה תוכנית מתאר מקומית אשר כותרתה "חילופי שטחים במרכז מסחרי 'סביניה' בקריית ביאליק". מאחורי השם מסתתר סיפור קצת משונה, שנפתר בסופו של דבר בזכות האפשרות לחילופי שטחים.

מטרת התוכנית היא "הסדרת גבולות בין המגרש המיועד למרכז מסחרי ולמגורים לבין השטח הציבורי הפתוח, על פי המצב הקיים". ומדוע נדרשת הסדרה? דברי ההסבר מפזרים את הערפל: "חברת רסקו להתיישבות חקלאית ועירונית, לצד הוועדה המקומית קריות, מגישים תוכנית לחילופי שטחים במרכז מסחרי הידוע כ'מרכז סביניה' בקריית ביאליק. 

בניין המגורים נבנה, והוא קיים זה עשרות שנים, אולם התברר כי הוא נבנה בסטייה - כך שחלק מהבניין חודר לתחום השטח הציבורי הפתוח, שנמצא בבעלות העירייה. כתוצאה מכך, לא ניתן לרשום את דירות המגורים ואת שטחי המסחר על שם הדיירים החוכרים"

תוכנית 171א החלה על השטח ייעדה שני מגרשים סמוכים - המגרש הצפוני יועד לבניין מגורים ומסחר, והמגרש הגובל איתו מדרום יועד ל'שטח ציבורי פתוח'. בניין המגורים נבנה, והוא קיים זה עשרות שנים, אולם התברר כי הוא נבנה בסטייה - כך שחלק מהבניין חודר לתחום השטח הציבורי הפתוח, שנמצא בבעלות העירייה. כתוצאה מכך, לא ניתן לרשום את דירות המגורים ואת שטחי המסחר על שם הדיירים החוכרים. 

מטרת התוכנית החדשה היא לבצע חילופי שטחים, כך שהעירייה תעביר לחברת רסקו את שטח הקרקע שבבעלותה, אשר עליו נמצא חלק מהבניין החורג, ומאידך חברת רסקו תעביר לרשות העירייה חלק מהקרקע הזהה בגודלו, אשר מיועד ל"מסחר", אך בפועל משמש כמדרכה ציבורית. גודל השטח המוחלף הוא 220 מ"ר. כתוצאה מחילופי שטחים אלו, הבניין יהיה בתחום מגרש למגורים ומסחר, וניתן יהיה לבצע את הרישום האמור על שם הדיירים".

עוד קובעת התוכנית כי במסגרת חילופי השטחים יורחב גם שטח מגרש הבנייה כלפי דרום וכלפי צפון, "כך שתתאפשר גם תוספת מרפסות לדירות המגורים (תאי שטח 100, 101 ו- 202, 201)". עוד מסדירה התוכנית מעבר בין שני מבנים (תא שטח 203) והפקעתו לטובת הרשות, והסדרת ייעוד תא שטח 301 למסחר ולמגורים. "התוכנית הוגשה כתוכנית איחוד וחלוקה בהסכמה, וצורפה לה טבלת הקצאה", מציינים בדברי ההסבר.

מרכז סביניה נמצא במרכז קריית ביאליק, מעט דרומית מ"הקריון" המפורסם. המרכז הוקם לפני עשרות שנים, ומתמודד עם ירידה משמעותית במספר המבקרים בו ובהיקף המסחר, מאז נפתח הקריון. לפני כמה שנים יזמה החברה הכלכלית ביאליק את שדרוגו של המרכז, בניסיון להחיותו ולמשוך אליו אוכלוסייה רבה יותר

מרכז סביניה נמצא במרכז קריית ביאליק, מעט דרומית מ"הקריון" המפורסם. המרכז הוקם לפני עשרות שנים, ומתמודד עם ירידה משמעותית במספר המבקרים בו ובהיקף המסחר, מאז נפתח הקריון. לפני כמה שנים יזמה החברה הכלכלית ביאליק את שדרוגו של המרכז, בניסיון להחיותו ולמשוך אליו אוכלוסייה רבה יותר. השדרוג כולל שיקום מעטפת המבנים הקיימים, שיפור ושדרוג חזיתות ודרכי ציבור, גינון והסדרת צירי תנועה.


כל יום בשעה 17:00- חמש הכתבות החשובות ביותר בתחום הנדל"ן מכל האתרים אצלכם בנייד!
לחצו כאן להצטרפות לתקציר המנהלים של מרכז הנדל"ן!

תגובות

הוספת תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.message }}
{{ comment.writer }}{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.writer }}{{ reply.date_parsed }}
הראה עוד
תגיות:הוועדה המקומית לתכנון ובנייהרסקו להתיישבות חקלאית ועירוניתמרכז סביניהחילופי שטחים
הכתבות הנצפות ביותר

 
מחפש...