גבעתיים: דירה עתידית של קרסו נדל"ן נמכרה בכ-6.1 מיליון שקל - בפרויקט תמ"א שעוד ממתין להיתר רשמי

הפרויקט, ברחוב יבניאלי 28-24 בעיר, קיבל עד כה רק היתר בתנאים • המחיר למ"ר, כ-31,000 שקל, דווקא נמוך יותר מהמחיר הממוצע באזור

שיתוף הכתבה
הדמיית פרויקט יבניאלי, גבעתיים (קרסו נדל"ן)הדמיית פרויקט יבניאלי, גבעתיים (קרסו נדל"ן)

הדיבורים על עליות מחירים לא פוסקים, מדד מחירי הדיור מזנק לכאורה – אך העניין תלוי, במידה רבה, בדרך שבה מנתחים אותו ובזווית שבה מסתכלים על הנתונים – ונראה שהציבור מפנים ומיישם: עוד ועוד דירות עתידיות בפרויקטים, בעיקר פרויקטים להתחדשות עירונית, נמכרות לאחרונה במחירים גבוהים, אפילו גבוהים מאוד, וזאת עוד טרם החלה הבנייה, ולעיתים עוד לפני שהתקבל היתר באופן רשמי. "הבהלה לזהב", או יותר נכון הפחד מעליית מחירים בלתי נשלטת, גורמת כנראה לרוכשים להסכים לסכומים שפעם נשמעו דמיוניים.

לפני כחודש דיווחנו כאן על שלוש דירות בפרויקטים של התחדשות עירונית בתל אביב שנמכרו בסכומים של 11 מיליון שקל במקרה ה"סביר", ושל יותר מ-37 מיליון שקל במקרה ה"קיצוני". הפעם אנחנו מסיטים את המבט מעט מזרחה, ומגלים שסכומים גבוהים – גם אם לא מדובר במחירי תל אביב – מאפיינים גם עסקאות על דירות עתידיות בערים שמסביב.

ברחוב יבניאלי בגבעתיים מתוכנן פרויקט הריסה ובנייה של חברת קרסו נדל"ן – פרויקט שבמסגרתו ייהרסו שלושה מבנים, יבניאלי 24, 26 ו-28, עם 21 יחידות דיור, וייבנו שני בניינים חדשים בני 63 יחידות דיור. בכל בניין יהיו שמונה קומות

ברחוב יבניאלי בגבעתיים מתוכנן פרויקט הריסה ובנייה של חברת קרסו נדל"ן – פרויקט שבמסגרתו ייהרסו שלושה מבנים, יבניאלי 24, 26 ו-28, עם 21 יחידות דיור, וייבנו שני בניינים חדשים בני 63 יחידות דיור. בכל בניין יהיו שמונה קומות. החודש נמכרה בו דירה תמורת 6,125,461 מיליון שקל, המבטאים מחיר של כ-31,000 שקל למ"ר - כך על פי אתר מידע נדל"ן של רשות המיסים.

ראשית נציין כי לפי נתוני מדלן , על סמך 17 דירות שנמכרו באזור בשנה האחרונה, המחיר למ"ר עומד על כ-32,000 שקל. לא צריך להיות מומחים גדולים כדי להבין שכאשר הבניין יהיה מוכן, שוויו של כל מ"ר בבניין יאמיר פלאים, כך שאין להתפלא שהעסקה נסגרה כבר כעת, גם אם במחיר שנראה על פניו גבוה למדי.

הדירה תהיה בקומה החמישית בבניין (כך שדירות בקומות גבוהות יותר צפויות לעלות יותר), ותחלוש על שטח של 197 מ"ר, עם שישה חדרים. הפרט החשוב ביותר הוא שלפרויקט טרם ניתן היתר רשמי, וכי כיום הוא נושא היתר בתנאים – כלומר נדרש עוד פרק זמן מסוים עד שיחלו העבודות.

הדירה תהיה בקומה החמישית בבניין (כך שדירות בקומות גבוהות יותר צפויות לעלות יותר), ותחלוש על שטח של 197 מ"ר, עם שישה חדרים. הפרט החשוב ביותר הוא שלפרויקט טרם ניתן היתר רשמי, וכי כיום הוא נושא היתר בתנאים – כלומר נדרש עוד פרק זמן מסוים עד שיחלו העבודות

העסקה הזו, אחת מיני רבות מסוגה – כפי שהראינו בכתבה מיוני – יכולה להמחיש עד כמה השוק מתמודד עם ביקוש גבוה. דירה כזו, לאחר השלמת הפרויקט, תוסיף למחירה אחוז משמעותי מאוד, ולכן עסקה שכזו היא עסקה משתלמת למדי, על פניו. השאלה היא אם אכן ישנה הצדקה לבהלה אשר מאפיינת, כך נראה, רבים מהרוכשים כיום בענף הנדל"ן למגורים.


כל יום בשעה 17:00- חמש הכתבות החשובות ביותר בתחום הנדל"ן מכל האתרים אצלכם בנייד!
לחצו כאן להצטרפות לתקציר המנהלים של מרכז הנדל"ן!

תגובות

הוספת תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.message }}
{{ comment.writer }}{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.writer }}{{ reply.date_parsed }}
הראה עוד
תגיות:התחדשות עירוניתרשות המיסיםתמ"א 38תמ"א 2/38הריסה ובנייהקרסו נדל"ןמידע נדל"ן
הכתבות הנצפות ביותר

 
מחפש...