ההתחדשות העירונית ממשיכה להלהיט את שוק המגורים בת"א: דירה במגדל אחימאיר נמכרה בכ-37.4 מיליון שקל

מדובר בדירה בקומה ה-17, ששטחה 100 מ"ר • דירה נוספת, בפרויקט תמ"א 38 ברחוב קרל נטר, נמכרה תמורת 25.5 מיליון שקל • דירה בפרויקט תמ"א 2/38 באיינשטיין נמכרה ב-11 מיליון • כל העסקאות בוצעו במאי האחרון

שיתוף הכתבה
מגדל אחימאיר של אביב גרופ (3Dvision)מגדל אחימאיר של אביב גרופ (3Dvision)

דירות ההתחדשות העירונית בתל אביב – דירות היוקרה של שוק המגורים בעיר הלבנה: כך עולה מנתונים שאספנו לגבי עסקאות רכישה שהתבצעו לאחרונה בעיר, באמצעות אתר מידע נדל"ן של רשות המיסים. על פי נתונים אלו, העסקאות המובילות את השוק בחודש מאי האחרון היו כולן עסקאות רכישה של דירות בבניינים שעברו התחדשות, או שעוברים מהלך שכזה בימים אלו ממש.

מדובר בדירה אשר נמכרה בחודש שעבר תמורת סכום של 37,432,750 שקל. מגדל אחימאיר נמצא בצומת הרחובות אבא אחימאיר ושלמה בן יוסף, והוא מציע 18 קומות ו-66 יחידות דיור

בראש ה"רשימה" ניצבת דירת ארבעה חדרים וחצי בקומה ה-17 בפרויקט "מגדל אחימאיר" של קבוצת אביב בשכונת רמת אביב ג' בתל אביב. מדובר בדירה אשר נמכרה בחודש שעבר תמורת סכום של 37,432,750 שקל. מגדל אחימאיר נמצא בצומת הרחובות אבא אחימאיר ושלמה בן יוסף, והוא מציע 18 קומות ו-66 יחידות דיור, מעל שתי קומות מסחר. מדובר על פרויקט שהוקם במסגרת פינוי-בינוי שמבוצע במקום, והוא כולל גם חניון ציבורי תת-קרקעי.

פרויקט ''מגדל אחימאיר'' (קבוצת אביב)פרויקט ''מגדל אחימאיר'' ( קבוצת אביב )

דירה נוספת שנמכרה לאחרונה במסגרת פרויקט תמ"א 38 – ושעליה דווח לאחרונה גם בדה-מרקר – היא דירה בפרויקט קרל נטר 6 של חברת דרגא גרופ. דירה זו, בשטח של 283 מ"ר ובת ארבעה חדרים בקומה הרביעית בבניין, נמכרה תמורת 25.5 מיליון שקל, כמה ימים לפני מכירת הדירה במגדל אחימאיר, והיא משקפת מחיר "שפוי" יותר של כ-90,000 שקל למ"ר. בבניין זה בסך הכול 12 דירות, בשבע קומות.

שתי הדירות נמצאות באזורים שנחשבים כיום למבוקשים ביותר בתל אביב, ולכאלו שבהם עתודות הקרקע מעטות מאוד, באופן טבעי: מגדל אחימאיר נמצא בקרבת אוניברסיטת תל אביב, בשכונת רמת אביב ג' כאמור; פרויקט קרל נטר 6 נמצא באזור לב העיר תל אביב, בסמוך לרחוב אלנבי ולשדרות רוטשילד

אפשר לראות כי שתי הדירות נמצאות באזורים שנחשבים כיום למבוקשים ביותר בתל אביב, ולכאלו שבהם עתודות הקרקע מעטות מאוד, באופן טבעי: מגדל אחימאיר נמצא בקרבת אוניברסיטת תל אביב, בשכונת רמת אביב ג' כאמור; פרויקט קרל נטר 6 נמצא באזור לב העיר תל אביב, בסמוך לרחוב אלנבי ולשדרות רוטשילד. 

אם כך, נראה כי ההתחדשות העירונית בתל אביב לא רק מסייעת ל"יצירת" היצע חדש באזורים שבהם כמעט לא קיימת עתודת קרקעות לבנייה חדשה, אלא גם יוצרת שוק יוקרה חדש המתקיים בתוך שוק היוקרה הקיים בתחום המגורים התל אביב, ואולי אף במקביל אליו.

נציין כי על פי נתוני אתר מידע נדל"ן של רשות המיסים, בוצעו לאורך חודש מאי לבדו 201 עסקאות למכירת נכסים בתל אביב – החל בדירות חדשות ועד קרקעות. לאורך החודש הנוכחי דווחו עד כה 18 עסקאות בתל אביב, אך מאחר שאנחנו נמצאים עדיין בעיצומו של החודש, יש להניח שמספר זה יתעדכן ויעלה משמעותית בהמשך.


כל יום בשעה 17:00- חמש הכתבות החשובות ביותר בתחום הנדל"ן מכל האתרים אצלכם בנייד!
לחצו כאן להצטרפות לתקציר המנהלים של מרכז הנדל"ן!

תגובות

הוספת תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.message }}
{{ comment.writer }}{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.writer }}{{ reply.date_parsed }}
הראה עוד
תגיות:התחדשות עירוניתרשות המיסיםדירה חדשהבר אוריין אדריכליםמידע נדל"ןתמ"א 38אביב גרופדרגא גרופ
הכתבות הנצפות ביותר

 
מחפש...