עינת גנון: "כן, זה יקרה בקרוב: באוקטובר 2022 תסתיים תמ"א 38"

על רקע הצהרתה של שרת הפנים בנושא החלופה לתמ"א – וכולל הארכתה בשנה אם החקיקה החדשה לא תושלם עד סוף נובמבר – אנחנו חוזרים לפרק הראשון בפודקאסט "החזית העירונית" עם עינת גנון, שדיברה בעניין זה בדיוק: החלופה לתמ"א

שיתוף הכתבה
אילי בר ועינת גנון (מרכז הנדל"ן)אילי בר ועינת גנון (מרכז הנדל"ן)

הצהרתה של שרת הפנים, איילת שקד, אתמול (ב'), על הכנת חלופה חדשה לתמ"א 38 – "חלופת שקד" – עוררה עניין רב והדים רבים בענף הנדל"ן, באופן טבעי. השינויים שמציעה החלופה, וההצהרה כי החקיקה תסתיים עד סוף נובמבר 2021, אחרת תוארך התמ"א בשנה, מעוררים עניין רב, סביב חוסר הוודאות הגדול בנושא בתקופה האחרונה.

לטעמנו, זהו בדיוק הזמן לחזור אל פרק הבכורה של פודקאסט "החזית העירונית", שבו ראיין אילי בר, מנכ"ל משותף בחברת הנדל"ן 'EcoCity', את סמנכ"לית הרשות להתחדשות עירונית , עינת גנון, על עניין זה בדיוק: החלופה לתמ"א 38 ועתידה של התוכנית, שתוקפה אמור לפוג באוקטובר 2022. האזינו:
 

"הרעיון העומד מאחורי החלופה הוא לתת מקום גדול יותר לפרויקטים של הריסה – עם מכפיל של 350% לצד הוספה של עד 15% משטח הציבור לפי תכליות ציבוריות – מרפאות, גני ילדים, בתי כנסת ושאר מתקנים ציבוריים שונים שנכללים ברשימה המתגבשת בימים אלו.

תוכנית 'התחדשות בניינית', שלא כמו תמ"א 38 , תאפשר עירוב שימושים ללא מגבלה על היקף המגורים או המסחר. במסגרת התוכנית תהיינה מגבלת בנייה לגובה של עד 29 קומות, תלוי באזור המגורים. גם כאן מדובר בסעיף משמעותי שאינו נכלל בתוכנית הקודמת. אציין כי בתוכנית החדשה אין מגבלות צפיפות וגם אין מגבלות של קווי בניין".

"היינו מאוד מופתעים מהמספרים המועטים של בקשות לפרויקטים והיתרי בנייה לתמ"א 38. אנחנו בכלל ציפינו לעלייה בהגשת הבקשות לפרויקטים של תמ"א 38 , אולם בפועל זה לא קרה. אין ספק שיש ירידה ברצון לביצוע תמ"א 38 בחלק גדול מהערים בישראל. וכן, זה היה מפתיע".


כל יום בשעה 17:00- חמש הכתבות החשובות ביותר בתחום הנדל"ן מכל האתרים אצלכם בנייד!
לחצו כאן להצטרפות לתקציר המנהלים של מרכז הנדל"ן!

תגובות

הוספת תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.message }}
{{ comment.writer }}{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.writer }}{{ reply.date_parsed }}
הראה עוד
תגיות:התחדשות עירוניתהרשות הממשלתית להתחדשות עירוניתתמ"א 38איילת שקדעינת גנוןאילי ברפודקאסטהחזית העירונית
הכתבות הנצפות ביותר

 
מחפש...