בעקבות הסדר פשרה מול רשות המיסים: אפי נכסים תשלם 297 מיליון שקל לרשות בשל צווים ושומות מס

בדו"ח השנתי המסכם ל-2020 ציינה החברה כי היא נמצאת בהליכים משפטיים ובדיוני שומה מול רשות המיסים, במסגרת ערעורים על שומות בסך כולל של 337 מיליון שקל • ההסדר החדש "מהווה סילוק סופי ומוחלט של כל המחלוקות"

שיתוף הכתבה
אבי ברזילי, מנכ"ל אפי נכסים (אירנה קוסטינסקי)אבי ברזילי, מנכ"ל אפי נכסים (אירנה קוסטינסקי)

חברת אפי נכסים תשלם לרשות המיסים סכום כולל של 297 מיליון שקל – זאת בגין צווים ושומות מס שהוצאו לחברה, עבור השנים 2007 עד 2010, ולחברת הבת, עבור השנים 2011, 2014 ו- 2015. כך סוכם בהסדר פשרה בין החברה לבין הרשות, אשר גם מתיר לחברה הפסדים להעברה בגין השומות בשנים הללו, בסך כולל של כ-291 מיליון שקל.

בדו"ח השנתי המסכם לשנת 2020 כי במאי 2015 התקבלו במשרדי החברה צווים לתשלום בגין שומות המס, בסכום כולל של כ-234 מיליון שקל, וכי נכון לסוף 2020 חבות המס עמדה על 281 מיליון שקל; החברה הבת קיבלה באותו מועד אמור צו לתשלום בגין שומת מס, שעמד על כ-46 מילון שקל, ובסוף 2020 עמדה חבות המס על 56 מיליון שקל

ההסדר מגיע על רקע דיונים משפטיים בין החברה לבין הרשות, זאת על רקע שומות מס שהוצאו לאפי נכסים ולחברת הבת שלה, ושעליהן חלקו שתי החברות. בדו"ח השנתי המסכם לשנת 2020 כי במאי 2015 התקבלו במשרדי החברה צווים לתשלום בגין שומות המס, בסכום כולל של כ-234 מיליון שקל, וכי נכון לסוף 2020 חבות המס עמדה על 281 מיליון שקל; החברה הבת קיבלה באותו מועד אמור צו לתשלום בגין שומת מס, שעמד על כ-46 מילון שקל, ובסוף 2020 עמדה חבות המס על 56 מיליון שקל.

לגבי שני החובות הללו ציינה החברה בדו"ח ל-2020 כי היא "חולקת על עמדותיה של רשות המיסים, וסבורה כי יש לה טענות טובות כנגד עמדות אלו, וזאת, בין היתר, בהתבסס על עמדת יועציה המשפטיים. החברה הגישה הודעות ערעור על הצווים בהתאם להוראות הדין, ומתנהל הליך בבית משפט מחוזי בגינם".

כעת, כאמור, נראה כי העניין הגיע לסיומו, עם חתימת הסכם הפשרה. "ההסכם יובא לאישורו של בית המשפט המחוזי בתל אביב לצורך מתן תוקף של פסק דין", נכתב בהודעת החברה לרשות לניירות ערך. "יצוין כי ביצוע תשלום מלוא סכום המס נשוא ההסכם מהווה סילוק סופי ומוחלט של כל המחלוקות בקשר עם שומות המס, ולא תהיינה למי מבין הצדדים תביעות נוספות מכל מין וסוג שהוא כלפי הצד שכנגד  בעניין זה.

יצוין כי ביצוע תשלום מלוא סכום המס נשוא ההסכם מהווה סילוק סופי ומוחלט של כל המחלוקות בקשר עם שומות המס, ולא תהיינה למי מבין הצדדים תביעות נוספות מכל מין וסוג שהוא כלפי הצד שכנגד  בעניין זה. החברה צפויה לרשום בדו"חותיה הכספיים רווח בסכום שאינו מהותי כנגד עדכון ההפרשה שרשמה החברה בעבר בדו"חותיה הכספיים"

בכוונת החברות לבצע את התשלום נשוא ההסכם ממקורותיהן העצמיים. לאור האמור לעיל, החברה צפויה לרשום בדו"חותיה הכספיים רווח בסכום שאינו מהותי כנגד עדכון ההפרשה שרשמה החברה בעבר בדו"חותיה הכספיים".


כל יום בשעה 17:00- חמש הכתבות החשובות ביותר בתחום הנדל"ן מכל האתרים אצלכם בנייד!
לחצו כאן להצטרפות לתקציר המנהלים של מרכז הנדל"ן!

תגובות

הוספת תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.message }}
{{ comment.writer }}{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.writer }}{{ reply.date_parsed }}
הראה עוד
תגיות:הרשות לניירות ערךרשות המיסיםאפי נכסיםאבי ברזיליבית המשפט המחוזי
הכתבות הנצפות ביותר

 
מחפש...