ב-50 מיליון שקל: סלע קפיטל נדל"ן רוכשת 50% מקרקע בבורסה בר"ג; שווי הפרויקט העתידי: כ-600 מיליון שקל

מדובר בפרויקט ברחוב תובל, אשר יכלול יותר מ-90,000 מ"ר שטחי משרדים, מסחר ועוד • החברה צופה רווחיות גבוהה מהפרויקט בשל היותה קרן ריט, אשר נהנית מעלויות מימון נמוכות

שיתוף הכתבה
גדי אליקם, מנכ"ל סלע קפיטל נדל"ן (אבישי פינקלשטין)גדי אליקם, מנכ"ל סלע קפיטל נדל"ן (אבישי פינקלשטין)

קרן הריט סלע קפיטל נדל"ן נכנסת לראשונה לתחום היזמות, ורוכשת 50% מהזכויות בקרקע ברחוב תובל שבמתחם הבורסה ברמת גן, תמורת סכום של 50 מיליון שקל. העסקה בוצעה על ידי רכישת זכויות בעלות מכמה בעלי קרקעות, וכוללת את כל זכויות הבנייה הקיימות במחצית מהקרקע.  החברה מוסרת כי במסגרת הרכישה נחתם הסכם שיתוף לתכנון מימון, בינוי, השכרה וניהול משותף של כל המבנה. 

הקרקע המדוברת מוגדרת לפי תוכנית מתאר למתחם הבורסה כקרקע המיועדת לבנייה גבוהה למשרדים ולמסחר, עם פוטנציאל להשבחה נוספת. לקרקע זכויות בנייה מאושרות בהיקף כולל של כ-46,100 מ"ר, מהם 33,900 מ"ר למשרדים, 1,044 מ"ר למסחר, 9,200 מ"ר לחניה ולשטחי שירות ו-1,945 מ"ר לטובת הציבור.

סלע קפיטל מוסרת כי שווי הפרויקט הבנוי צפוי להסתכם בכ-600 מיליון שקל (חלקה של סלע נדל"ן, כאמור, הוא כ-50%), וכי הרווח היזמי צפוי לעמוד על כ-18% מעלויות הפרויקט. הכנסות החברה משכר הדירה השנתי צפוי להסתכם בכ-21 מיליון שקל, והתשואה הצפויה היא כ-7% (נוסף על הרווח היזמי שצוין). החברה צופה כי הפרויקט אף יספק לה רווחיות גבוהה נוספת עקב עלויות מימון נמוכות, בהיותה קרן ריט. הרכישה תמומן באמצעות מזומנים שבקופת החברה. 

גדי אליקם, מנכ"ל סלע קפיטל נדל"ן: "אנו שמחים להציף ערך נוסף בחברה על ידי כניסה לתחום היזמות, עם רכישת הקרקע ברמת גן. זוהי הפעם הראשונה שסלע נדל"ן מנצלת את ניסיונה ואת ויכולותיה בתחומי הנדל"ן והפיננסיים ונכנסת לתחום זה, במקום מרכזי עם פוטנציאל השבחה משמעותי".

סלע קפיטל נדל"ו הייתה בחודשים האחרונים במוקד "התרחשות" מעניינת, שבמסגרתה ביקשה קבוצת מבנה לרכוש את החברה – אך נתקלה בהתנגדות ראשיה, ולאחר מכן גם בהתנגדות רוב בעלי המניות של סלע קפיטל. בסופו של דבר הרכישה ירדה מהפרק, ובמאי האחרון מכרה מבנה את מניותיה בסלע קפיטל – ומאז איננה עוד בעלת עניין בחברה.

נזכיר כי מתחם הבורסה הוא אחד המוקדים המרכזיים של ההתפתחות הנדל"נית ברמת גן. בינואר האחרון אושרה למתן תוקף התוכנית למתחם, על ידי הוועדה המחוזית לתכנון ובנייה תל אביב, והיא כוללת 1,750 יחידות דיור, 1,500 חדרי מלון, 400 יחידות דיור עבור דיור מוגן ו-500 חדרי מעונות סטודנטים. שטח התוכנית הינו 343 דונם, והיא תכלול בינוי בהיקף 3.7 מיליון מ"ר.

בריאיון מיוחד למרכז הנדל"ן שנערך במרץ האחרון דיברה מהנדסת העיר, סיגל חורש, על מתחם הבורסה ואמרה: "העיר רמת גן מבססת את איתנותה הפיננסית על שטחי התעסוקה. לכן, בין היתר, אנחנו מקדמים כעת את תוכנית המתאר למתחם הבורסה, ומרבעים את פוטנציאל שטחי התעסוקה והמסחר בו, עם 3,000-2,000% תוספת בנייה על מגרשי תעסוקה".


כל יום בשעה 17:00- חמש הכתבות החשובות ביותר בתחום הנדל"ן מכל האתרים אצלכם בנייד!
לחצו כאן להצטרפות לתקציר המנהלים של מרכז הנדל"ן!

תגובות

הוספת תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.message }}
{{ comment.writer }}{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.writer }}{{ reply.date_parsed }}
הראה עוד
תגיות:סלע קפיטל נדל"ןמתחם הבורסה ברמת גןקרן ריטגדי אליקםסיגל חורשקבוצת מבנה
הכתבות הנצפות ביותר

 
מחפש...