יאיר פינס: "פרשת קריית שחקים בהרצליה – מהלך בריוני; מי שלא יעמוד בהסכמים חתומים, יקבל סנקציות"

מנכ"ל משרד הבינוי והשיכון נשמע תקיף במיוחד בכל הנוגע לקריאה של עיריית הרצליה ליזמים למשוך את ידם מהמכרז המדובר • לגבי הטענות כי המשרד פעל בצורה סקטוריאלית אמר פינס: "קשקוש מוחלט"

שיתוף הכתבה
מנכ"ל משרד הבינוי והשיכון, יאיר פינס (יח"צ)מנכ"ל משרד הבינוי והשיכון, יאיר פינס (יח"צ)

מנכ"ל משרד הבינוי והשיכון נשמע תקיף במיוחד היום (ה') בפאנל "העתיד הנדל"ן" שנערך במסגרת ועידת פסגת הנדל"ן 2021 של מרכז הנדל"ן – זאת בכל הקשור לפרשת קריית שחקים בהרצליה: " הרשויות המקומיות חתומות על הסכמי גג מול הממשלה, והסכמים צריך לכבד", הוא אמר. "מי שלא יכבד אותם – הממשלה תתקשה לבצע את ההסכמים האלה. פרשת המרכז בקריית שחקים היא מהלך בריוני שלא צריך לקרות. הממשלה תהיה נחושה מאוד בעניין הזה: מי שלא יעמוד בהסכמים חתומים, יקבל סנקציות".

ענף הנדל"ן הוא כמו נמר שעומד על קו הזינוק – ברגע שיהיה לנו אישור לתוכניות הממתינות, יש בשוק אפשרות 'להפציץ' את המשק ביחידות דיור נוספות. התוכניות כבר מוכנות, זה אומר שלא נצטרך, אחרי שיאושרו, תקציב לגבש תוכניות: אנחנו יודעים איפה לשווק, יש הסכמי גג שאולי צריך לשדרג, אבל זה שם"

באשר למצוקת הדיור אמר פינס בפאנל: "מדינת ישראל ייחודית בשני דברים: אנחנו גם בעלים על הקרקע, וגם גדלים בקצב מסחרר. אין אף מדינה מערבית שצומחת בקצב שבו צומחת ישראל. ענף הנדל"ן הוא כמו נמר שעומד על קו הזינוק – ברגע שיהיה לנו אישור לתוכניות הממתינות, יש בשוק אפשרות 'להפציץ' את המשק ביחידות דיור נוספות. התוכניות כבר מוכנות, זה אומר שלא נצטרך, אחרי שיאושרו, תקציב לגבש תוכניות: אנחנו יודעים איפה לשווק, יש הסכמי גג שאולי צריך לשדרג, אבל זה שם".

במהלך הפאנל נשאל פינס באשר לטענה כי המשרד סקטוריאלי ופועל למען סקטורים ספציפיים, ואמר: "מדובר בקשקוש מוחלט. הדרך באמת להביא בשורה לציבור היא להעלות את כל נושא המשבר לסדר היום שוב. כשאתה משקיע בתשתיות לדיור אתה מרוויח שלוש פעמים: יש כאן אפשרות להגדלת היצע הדיור, להגדלת פריון ולצמצום פקקים ולהגדלת הרווחה במשק".


כל יום בשעה 17:00- חמש הכתבות החשובות ביותר בתחום הנדל"ן מכל האתרים אצלכם בנייד!
לחצו כאן להצטרפות לתקציר המנהלים של מרכז הנדל"ן!

תגובות

הוספת תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.message }}
{{ comment.writer }}{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.writer }}{{ reply.date_parsed }}
הראה עוד
תגיות:משרד הבינוי והשיכוןעיריית הרצליהיאיר פינסדן קצ'נובסקיקריית שחקיםמיכאל אסף
הכתבות הנצפות ביותר

 
מחפש...