שש שנים לאחר שאושרה: תוכנית דפנה-ארלוזורוב של נכסים ובנין בתל אביב עדיין תקועה

החברה עדכנה בדו"ח המסכם לרבעון הראשון כי רק בשני מתחמים הושגו יותר מ-80% מהחתימות, וכי בשניים אחרים נדרש חידוש ההסכם והחתימות – שש שנים לאחר אישור התוכנית בוועדה המקומית

שיתוף הכתבה
הדמיית מתחם דפנה-ארלוזורוב בתל אביב (נכסים ובנין מגורים - נוה)הדמיית מתחם דפנה-ארלוזורוב בתל אביב (נכסים ובנין מגורים - נוה)

אחת מתוכניות ההתחדשות העירונית הראשונות שקודמו בתל אביב, ואחת הגדולות שבהן עד היום -  תקועה: תוכנית דפנה-ארלוזורוב, הסמוכה למתחם תחנת הרכבת סבידור מרכז, לא מצליחה להתקדם למרות שעברו כבר כשש שנים מאז אישורה בוועדה המקומית. כך עולה מפרטי הדו"ח המסכם של הרבעון הראשון לשנת 2021 של חברת נכסים ובנין. 

החברה מקדמת את התוכנית בשנים האחרונות, ומחזיקה ב-65% מהזכויות בחמשת המתחמים המרכזיים בה. בדו"ח היא דווקא מבשרת על צעדים חיוביים באשר לתוכנית, ובעיקרם מתן תוקף לתב"ע המתייחסת לשטח התוכנית, ואישור תוכנית עיצוב אדריכלית לכלל המתחמים.

אלא שהבעיה נעוצה בהיקף החתימות בפרויקט. בדו"ח מפרטת החברה באילו מתחמים הושגו יותר מ-80% מהחתימות ובאילו לא – ומתברר שרק בשניים מתוך החמישה הושג הרוב הדרוש (והגיע עד ל-91%),במתחמים 502 ו-505, שבהם יוקמו 433 יחידות דיור חדשות. לעומת זאת, במתחם 501 – שבו מתוכננות לקום 391 יחידות דיור חדשות, הושגו עד כה רק 45% מהחתימות הנדרשות. 

לחברה היו חתימות בשיעור של 58% אשר מועדן חלף, וכיום מתנהל מו"מ (טרם חוזי) עם נציגות מתחם 504 לחידוש ההסכם והחתימות. המשא ומתן עם נציגות מתחם 503 הסתיים ללא סיכום סופי ונציגות המתחם כרגע בוחנת את כל האופציות העומדות בפניה"

הבעיה הנרחבת יותר היא במתחמים 503 ו-504 – שבהם מתוכננות להיבנות 402 יחידות דיור חדשות – אשר שם, למעשה, נדרש לבצע את התהליך מחדש. על פי המצוין בדו"ח הרבעוני של נכסים ובנין, "לחברה היו חתימות בשיעור של 58% אשר מועדן חלף, וכיום מתנהל מו"מ (טרם חוזי) עם נציגות מתחם 504 לחידוש ההסכם והחתימות. המשא ומתן עם נציגות מתחם 503 הסתיים ללא סיכום סופי ונציגות המתחם כרגע בוחנת את כל האופציות העומדות בפניה".

בטבלה זו, הלקוחה מתוך הדו"ח, ניתן לראות את מצב העניינים בכל מתחם מבחינת שיעור החתימות בו (האחוזים המצוינים משקפים את ממוצע שיעור החתימות במתחמים):

שיעור החתימות בכל מתחםשיעור החתימות בכל מתחם

נציין כי מתחם דפנה-ארלוזורוב הוכרז עוד בסוף שנת 2008, על ידי הוועדה הממשלתית להתחדשות עירונית שפעלה אז, כמתחם לפינוי-בינוי, וב-2015 אושרה התוכנית על ידי הוועדה המקומית לתכנון ובנייה. הוא אמור להציע 1,000 יחידות דיור נוסף על 471 יחידות הדיור הקיימות במקום כיום, שייהרסו במסגרת הפרויקט, כמובן. התכנון הוא להקים שישה מתחמים בסך הכול, עם בינוי של עד 30 קומות, בשטח בנוי עיקרי של 145,000 מ"ר.


כל יום בשעה 17:00- חמש הכתבות החשובות ביותר בתחום הנדל"ן מכל האתרים אצלכם בנייד!
לחצו כאן להצטרפות לתקציר המנהלים של מרכז הנדל"ן!

תגובות

הוספת תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.message }}
{{ comment.writer }}{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.writer }}{{ reply.date_parsed }}
הראה עוד
תגיות:התחדשות עירוניתהוועדה המקומית לתכנון ובנייהנכסים ובנייןתב"עמתחם דפנה-ארלוזורוב בתל אביב
הכתבות הנצפות ביותר

 
מחפש...