אושרה להפקדת תוכנית "שער הכרמל" בעוספייה: 1,600 יח"ד וכ-110,000 מ"ר שטחי תעסוקה

התוכנית תאפשר גם בניית כ-240 חדרי מלון וצימרים בשטח השכונה החדשה • היא תכלול גם קריית חינוך עם שני בתי ספר, ותאפשר את הפיכת "הכיפה הדרוזית" לפארק עירוני

שיתוף הכתבה
הדמיית תוכנית שער הכרמל עוספיא (משרד אבירם אדריכלים)הדמיית תוכנית שער הכרמל עוספיא (משרד אבירם אדריכלים)

הוועדה המחוזית לתכנון ובנייה חיפה אישרה להפקדה תוכנית שתשלב מגורים, מסחר תעסוקה ותיירות ביישוב עוספייה שעל הר הכרמל. התוכנית, "שער הכרמל", כוללת 1,600 יחידות דיור, כ-50,000 מ"ר שטחי מסחר, כ-110,000 מ"ר שטחי תעסוקה, כ-240 חדרי מלון וצימרים וכן קריית חינוך. התוכנית משתרעת על שטח של כ-585 דונם והיא ממוקמת בכניסה המערבית של היישוב. 

התוכנית, שאותה יזמה הוועדה המרחבית רכס כרמל, המקודמת בהובלת האגף לתכנון מקומי במנהל התכנון, כוללת, כאמור, לצד שטחי המגורים, המסחר, התעסוקה והמלונאות, גם קריית חינוך עם בתי ספר יסודי ועל יסודי, שתיתן מענה לשכונה החדשה ולשכונות הסמוכות. 

התוכנית שמה דגש על שמירת השטחים הפתוחים באזור שבו תוקם השכונה החדשה, ומייצרת חיבור שלה לוואדיות ולשטחים הפתוחים הסובבים אותה. עוד על פי התוכנית, "הכיפה הדרוזית" - הנקודה הכי גבוהה ביישוב - תהפוך לפארק עירוני, לטובת רווחת התושבים. כמו כן, ציר 672 שחוצה את היישוב הוגדר במסגרתה כציר עירוני חשוב, והתוכנית מאפשרת בו תוספת זכויות של מסחר ותעסוקה, חזית מסחרית ומדרכה שתאפשר רחוב חי ופעיל.

"התוכנית נמצאת ברובה על קרקע פרטית, ולאור המורכבות בתכנון על קרקעות פרטיות עם ריבוי בעלויות, נערך מהלך מקדים מורכב ויסודי של שיתוף הציבור", נכתב בהודעת מנהל התכנון . "שער הכרמל" נערכה על ידי משרד אבירם אדריכלים.

מדובר בתוכנית חשובה המביאה בשורה לציבור בעוספייה - הגדלת היצע של 1,200 יחידות דיור, שייתנו מענה עבור הזוגות הצעירים ביישוב. תוכנית זו מהווה המשך למגמת הפיתוח ביישובים הדרוזים שמובילים מנהל התכנון ומשרד הפנים"

יו"ר הוועדה המחוזית לתכנון ובנייה חיפה, איתמר בן דוד, ציין כי "מדובר בתוכנית חשובה המביאה בשורה לציבור בעוספייה - הגדלת היצע של 1,200 יחידות דיור, שייתנו מענה עבור הזוגות הצעירים ביישוב. תוכנית זו מהווה המשך למגמת הפיתוח ביישובים הדרוזים שמובילים מנהל התכנון ומשרד הפנים".

כאן, בתקופה האחרונה ניכרת השקעה בקידום תוכניות מגורים ביישובי המגזר הערבי בצפון. נזכיר, מתוך רשימה ארוכה למדי, שלוש תוכניות מהעת האחרונה: אישור הקמת שכונה חדשה ביישוב ערערה שבוואדי ערה, לקראת סוף אפריל; הפקדתה של תוכנית לשכונה חדשה ביאנוח-ג'ת שבגליל המערבי, כמה ימים לאחר מכן; ואישור תוכנית המתאר הכוללנית לשפרעם בשבוע שעבר.


כל יום בשעה 17:00- חמש הכתבות החשובות ביותר בתחום הנדל"ן מכל האתרים אצלכם בנייד!
לחצו כאן להצטרפות לתקציר המנהלים של מרכז הנדל"ן!

תגובות

הוספת תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.message }}
{{ comment.writer }}{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.writer }}{{ reply.date_parsed }}
הראה עוד
תגיות:מנהל התכנוןאיתמר בן דודמשרד הפניםהוועדה המחוזית לתכנון ובניהשכונת שער הכרמל בעוספייהמשרד אבירם אדריכלים
הכתבות הנצפות ביותר

 
מחפש...