חדשות הנדל"ן: נמל עכו ישופץ ב-30 מיליון שקל; גבאי מניבים השלימה בהצלחה הנפקת אג"ח

שיפוץ הנמל – ביוזמת העירייה, החברה לפיתוח עכו העתיקה ומשרד התיירות • השלב המוסדי בהנפקת גבאי מניבים נסגר עם ביקושים של כ-170 מיליון שקל • החלו העבודות בפרויקט תמ"א 2/38 של בית וגג בצפון ת"א

שיתוף הכתבה
אלי גבאי, מבעלי קבוצת גבאי (יח"צ)אלי גבאי, מבעלי קבוצת גבאי (יח"צ)

• על רקע המתיחות הרבה בעיר עכו, הודיעו השבוע העירייה, החברה לפיתוח עכו העתיקה ומשרד התיירות על תחילת שיפוץ נמל עכו והטיילת, בהשקעה של כ-30 מיליון שקל. בהודעה נמסר כי השיפוץ יחל בקרוב, ויארך כשנתיים. מדובר בשיפוץ של כל אזור הנמל, אזור התיירות והדייג המרכזי בעיר, שכולל תכנון מקיף ויצירת מרחב ציבורי חדש ופתוח, שיהווה אתר מרכזי בעיר. התכנון יכלול את הנמל, את כיכר הדייגים, את חאן אל עומדן, את רחבת המגדלור, את הטיילת המקיפה את הנמל, את מסלעת שובר הגלים, את מחסן הדייגים, את דוכני הממכר ועוד. התנועה באזור הנמל תוסדר וייווצרו מרחבים נוחים ונגישים למטיילים. השיפוץ תוכנן על ידי משרד אדריכלים מייזליץ, כסיף רויטמן אדריכלים.

• חברת גבאי מניבים הודיעה השבוע כי השלימה בהצלחה את השלב המוסדי של הנפקת סדרה חדשה של איגרות חוב. בהנפקת איגרות החוב נרשמו ביקושים של כ-170 מיליון שקל, והחברה בחרה לגייס מתוכם סכום של כ-80 מיליון שקל, מהם כ-78 מיליון שקל מגופים מוסדיים. את ההנפקה הובילה חברת החיתום אוריון , לצד חברת החיתום איפקס הנפקות. איגרות החוב המונפקות הינן שקליות, ועומדות לפדיון בחמישה תשלומים שנתיים שווים של כ-20% מהקרן. מהחברה נמסר כי בעקבות הביקושים הגבוהים נקבע שיעור הריבית השנתית שיישאו האג"ח על 4.19%, לעומת ריבית מקסימלית בשיעור של כ-5.5% שהציעה החברה למשקיעים. שיעור ההקצאה בריבית הסגירה עמד על כ-30.5%.

• חברת בית וגג הודיעה השבוע כי החלה בהקמתו של פרויקט רמז 16-14 ברובע 4 בתל אביב. במסגרת הפרויקט, פרויקט תמ"א 2/38, ייבנו במקום 26 דירות ותיקות 50 דירות חדשות. עבודות ההריסה כבר החלו במקום, ולאחר השלמת הריסתם של שני הבניינים הוותיקים תקים בית וגג את הפרויקט החדש, בתכנון האדריכל גל מרום.  הפרויקט נמצא בקרבת בית הספר גימנסיה הרצליה, מרחק קצר מכיכר המדינה ומרחוב אבן גבירול, בקרבת מוזיאון תל אביב ובית החולים איכילוב. קווי הרכבת הקלה - הקו הירוק והסגול - צפויים לעבור בקרבתו.

קבוצת אלמוג עדכנה השבוע כי החלה את עבודות העפר בשלב השלישי והאחרון של פרויקט אלמוג שוהם A-LA-PARK. מדובר בפרויקט בשכונת הדרים בעיר, ובחברה מציינים כי ערכו שינוי בתכנון בשלב זה ( מגרש 105) ביחס להיצע הדירות בשלבים הקודמים, והוא כולל 72 דירות עם אחוז גבוה יותר של דירות קטנות. עוד מדווחת החברה כי סיימה את שלב הפריסייל בשלב ג' של הפרויקט, וכי במהלכו נמכרו 22 יחידות דיור, בסכום כולל של כ-57 מיליון שקל.

• חברת מישורים מעדכנת, בהמשך לדיווח שהוציאה באמצע אפריל, כי ההסכם למכירת מלוא זכויות הבעלות במרכז המסחרי Hickory Hollow בסמוך לנאשוויל, טנסי, הושלם, זאת לאחר ששולמה לחברה יתרת התמורה. חברה בת של מישורים מכרה את הנכס לצד שלישי תמורת 18 מיליון דולר.


כל יום בשעה 17:00- חמש הכתבות החשובות ביותר בתחום הנדל"ן מכל האתרים אצלכם בנייד!
לחצו כאן להצטרפות לתקציר המנהלים של מרכז הנדל"ן!

תגובות

הוספת תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.message }}
{{ comment.writer }}{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.writer }}{{ reply.date_parsed }}
הראה עוד
תגיות:הרשות לניירות ערךתמ"א 2/38גבאי מניביםבית וגגמישוריםקבוצת אלמוגמשרד התיירותאלי גבאיעיריית עכותמ"א 38
הכתבות הנצפות ביותר

 
מחפש...