עוד מרכז מסחרי בדרך לצמוח כלפי מעלה: הופקדה תוכנית לתוספת שלושה מגדלים בקניון רננים

מדובר בתוכנית שמקדמת קרן JTLV, מבעלי הקניון כיום, ושתאפשר הקמת מגדלים בני 15 קומות מעל למבנה הקיים של הקניון • כוללת בין היתר הגדלה של זכויות הבנייה הכוללות לכדי 270% משטח המגרש

שיתוף הכתבה
עמיר בירם, מייסד ומנהל קרן JTLV (יח"צ)עמיר בירם, מייסד ומנהל קרן JTLV (יח"צ)

תוכנית קרן JTLV להרחבה ושדרוג של מתחם קניון רננים קורמת עור וגידים: ועדת המשנה לתכנון ובנייה רעננה הודיעה לאחרונה על הפקדת תוכנית מפורטת המאפשרת תוספת זכויות בנייה לקניון, ובמילים אחרות: הקמת שלושה מגדלים מעל המבנה הקיים, בני 15 קומות כל אחד.

התוכנית מחליפה תוכניות קודמות שחלו במקום, כפי שמובא בהסבריה: "תחום התוכנית הינו מגרש 3000 על פי תוכנית רע/מק/363/1, אשר לפי תוכנית המתאר הכוללנית רע/3000 נמצא במתחם 5ב' ומיועד לתעסוקה. בתחום המגרש בנוי כיום מבנה מסחרי, הוא קניון רננים, בן שתי קומות, הכולל זכויות בנייה מאושרות בהיקף זה (על פי תב"ע מאושרת רע/מק/ 363): 54,405 מ"ר עיקרי ועוד 10,463 מ"ר שירות לשימוש מסחרי מעל הכניסה הקובעת, וכן 10,463 מ"ר שטחי שירות מתחת לכניסה הקובעת.

על פי סעיף 16 בתוכנית רע/מק/363/1, השטחים והקומות הבנויות האלה אינם נכללים באחוזי הבנייה ובמניין הקומות, ולפיכך השטחים, הקיימים מתוקף היתר קיים, ייקבעו בתוכנית זו (התוכנית המחליפה) כשטחים נוספים מעבר ל-270% המותרים על פי תוכנית המתאר רע/3000"

המבנה הקיים כולל גם שטחים בנויים עבור חניונים ומבני חניה, מעברים לציבור ומעברי מילוט ושירות, בהיקף זה: מעל הקרקע - 34,420 מ"ר שטחי שירות; מתחת לקרקע - 66,450 מ"ר שטחי שירות. על פי סעיף 16 בתוכנית רע/מק/363/1, השטחים והקומות הבנויות האלה אינם נכללים באחוזי הבנייה ובמניין הקומות, ולפיכך השטחים, הקיימים מתוקף היתר קיים, ייקבעו בתוכנית זו (התוכנית המחליפה) כשטחים נוספים מעבר ל-270% המותרים על פי תוכנית המתאר רע/3000".

בשורה התחתונה, התוכנית מאפשרת תוספת של שלושה מגדלים בצידו הדרומי של המגרש, בחזית לרחוב התעשייה, וכן את הרחבת הקניון הקיים, על ידי הגדלת זכויות הבנייה הכוללות לכדי 270% משטח המגרש; הגדלת מספר הקומות המרבי המותר לבנייה מעל הכניסה הקובעת משש בתוכנית הקודמת, ל-15 קומות בחזית רחוב התעשייה.

התוכנית משתרעת על פני כ-42 דונם, והיא מציעה 59,802 מ"ר שטחי מסחר, 29,011 מ"ר שטחי תעסוקה ו-1,670 מ"ר שטחים למבני ציבור. היזמית והמגישה היא, כאמור, קרן JTLV , מבעלי הקניון כיום; העורך הראשי הוא אדריכל מוטי כסיף ממשרד ברעלי לויצקי כסיף אדריכלים

התוכנית משתרעת על פני כ-42 דונם, והיא מציעה 59,802 מ"ר שטחי מסחר, 29,011 מ"ר שטחי תעסוקה ו-1,670 מ"ר שטחים למבני ציבור. היזמית והמגישה היא, כאמור, קרן JTLV , מבעלי הקניון כיום; העורך הראשי הוא אדריכל מוטי כסיף ממשרד ברעלי לויצקי כסיף אדריכלים; יועצת הסביבה היא מהנדסת רונית טורק ממשרד רונית טורק – איכות הסביבה ותכנון סביבתי; יועץ הנוף הוא אדריכל נוף יורם מילר ממשרד מילר בלום תכנון סביבתי.

נזכיר כי קניון רננים נרכש בשנת 2013 על ידי קבוצת רוכשים שבתוכה נכללת קרן JTLV , וכן מנורה מבטחים, הפניקס ו"עמיתים - קרנות הפנסיה הוותיקות". הקבוצה רכשה את הקניון מחברת מליסרון , תמורת סכום של 844 מיליון שקל.

עוד נציין כי לאחרונה מקודמות כמה וכמה תוכניות בסגנון זה ברחבי הארץ. כך, בתחילת מרץ האחרון אושרה הקמתו של מגדל בן 29 קומות מעל קניון עופר של חברת מליסרון בפתח תקווה; באותו חודש אושרה הקמתו של מגדל בן 21 קומות מעל מתחם G בכפר סבא, של גזית גלוב ; באמצע אפריל אושרה הקמת מגדל בן 39 קומות במתחם Y Center, גם הוא בפתח תקווה.


כל יום בשעה 17:00- חמש הכתבות החשובות ביותר בתחום הנדל"ן מכל האתרים אצלכם בנייד!
לחצו כאן להצטרפות לתקציר המנהלים של מרכז הנדל"ן!

תגובות

הוספת תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.message }}
{{ comment.writer }}{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.writer }}{{ reply.date_parsed }}
הראה עוד
תגיות:גזית גלובמליסרוןהפניקסהוועדה המקומית לתכנון ובנייהקרן JTLVעמיר בירםמשרד ברעלי, לויצקי, כסיף אדריכלים ובוני עריםמנורה מבטחיםאדריכל נוף יורם מילרעמיתים - קרנות הפנסיה הוותיקותאדריכל מוטי כסיףמהנדסת רונית טורקמשרד רונית טורק – איכות הסביבה ותכנון סביבתימשרד מילר בלום תכנון סביבתיקניון רננים
הכתבות הנצפות ביותר

 
מחפש...