ניצן ברכן, אדריכל העיר פתח תקווה: "העיר מתמודדת עם דימוי לא כל כך מוצלח; הוא ניתן לה שלא בצדק"

אדריכל פ"ת, ניצן ברכן, מספר על דרכו אל התפקיד, על העיר עצמה ועל התוכניות העתידיות בעיר: "מקווים שכבר בשנים הקרובות נוכל לנסוע מפתח תקווה ולהגיע לת"א בכמה דקות" • עוד כתבה בסדרת הכתבות "אחד על אחד" עם אדריכלי הערים

שיתוף הכתבה
ניצן ברכן, אדריכל העיר פתח תקווה (מרכז הנדל"ן)ניצן ברכן, אדריכל העיר פתח תקווה (מרכז הנדל"ן)

האם אי פעם הזדמן לכם להתבונן על עיר מנקודת מבט רחבה, מקיפה, מקצועית – כזו שרואה בהתבוננות אחת את כל מרכיבי העיר, את כל ההתפתחויות בה ואת כלל התהליכים שנמצאים בהתהוות? שיחה עם אדריכל עיר היא הדרך הנכונה לעשות זאת, ולקבל הצצה אל מה שמתרחש בעיר בזמן שכולנו עסוקים בניהול חיינו היומיומיים.

הפעם נכיר את אדריכל העיר פתח תקווה, ניצן ברכן: "פתח תקווה היא קודם כול עיר עם היסטוריה, למעשה אחת המושבות הראשונות שהוקמו בארץ ביישוב היהודי הצעיר. כל מרכז העיר של פתח תקווה זה בעצם לב המושבה, ובלב המושבה יש לא מעט מבנים לשימור מהתקופה של הקמת העיר.

העיר פתח תקווה, לא ברור למה, מתמודדת עם דימוי לא כל כך מוצלח, ואת הדימוי הזה צריך לשנות כי הוא ניתן לה שלא בצדק. כחלק מהשינוי שאנחנו רוצים לייצר, האתגר המשמעותי ביותר הוא מרכז העיר. מרכז העיר הוא מרכז ותיק עם תשתיות משנות ה-60, ה-70 וה-50, ואת המרכז הזה צריך לחדש הן באמצעות כלים כבדים של התחדשות עירונית , פינוי-בינוי ותמ"א 38, והן באמצעות כלים רכים יותר שזה התחדשות המרחב הציבורי והחייאה של המרחב הציבורי הקיים".

"הבנייה וההכנה של תשתיות הרכבת נמצאות בעיצומן, וכבר אפשר לראות את כל המתקנים של הרכבת הקלה נמצאים בשטח, ואנחנו מקווים שכבר בשנים הקרובות נוכל לנסוע מפתח תקווה ולהגיע לתל אביב בכמה דקות".

צפו בריאיון המלא:


כל יום בשעה 17:00- חמש הכתבות החשובות ביותר בתחום הנדל"ן מכל האתרים אצלכם בנייד!
לחצו כאן להצטרפות לתקציר המנהלים של מרכז הנדל"ן!

תגובות

הוספת תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.message }}
{{ comment.writer }}{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.writer }}{{ reply.date_parsed }}
הראה עוד
תגיות:התחדשות עירוניתתמ"א 38עיריית פתח תקווהקריית אריה"אחד על אחד" עם אדריכלי העריםאדריכל ניצן ברכן
הכתבות הנצפות ביותר

 
מחפש...