מעלות S&P מעלה את דירוג מגה אור לרמה A+; "ה-EBITDA יגדל בשנתיים הבאות לכ-230-200 מיליון שקל"

על רקע הדו"חות המסכמים ל-2020 והרכישה המתממשת של דסק"ש, זכתה מגה אור לבשורה חיובית חשובה • "התחזית משקפת את הערכתנו כי החברה תשמור על מיצוב עסקי ופיננסי דומים לאלו המאפיינים אותה כיום" • ההחלטה במלואה - בכתבה

שיתוף הכתבה
צחי נחמיאס, בעל השליטה במגה אור (מגה אור)צחי נחמיאס, בעל השליטה במגה אור (מגה אור)

חברת דירוג האשראי מעלות S&P הודיעה כי היא מעלה את דירוג חברת מגה אור מרמה A לרמה A+, זאת "בשל צפי לשמירה על רמת המינוף הנוכחית לאורך זמן, תוך המשך ביצועים תפעוליים יציבים של תיק הנכסים והרחבתו; התחזית יציבה".

בשנים האחרונות הגדילה מגה אור החזקות את תיק נכסיה ואת בסיס ה-EBITDA שלה, בעיקר כתוצאה מפתיחתם של נכסים מניבים חדשים שהקימה, תוך שמירה על ביצועים תפעוליים טובים יחסית, גם בצל מגפת הקורונה"

בהודעתה מציינת חברת דירוג האשראי כי "בשנים האחרונות הגדילה מגה אור החזקות את תיק נכסיה ואת בסיס ה-EBITDA שלה, בעיקר כתוצאה מפתיחתם של נכסים מניבים חדשים שהקימה, תוך שמירה על ביצועים תפעוליים טובים יחסית, גם בצל מגפת הקורונה, ותוך שמירה על יחס כיסוי ריבית חזק יחסית וירידה הדרגתית במינוף.

מינוף החברה, כמתבטא ביחס החוב לחוב והון העצמי המתואם, עמד בסוף 2020 על כ-58%, והולם את הדירוג הנוכחי. להערכתנו, בהתאם למדיניות הפיננסית העדכנית של החברה, הרחבה עתידית של תיק הנכסים תבוצע תוך שמירה על יחס מינוף של עד 60%. בהתאם לזאת, אנו מעלים את דירוג המנפיק של חברת מגה אור החזקות מ-A לדירוג A+, וכך גם לגבי דירוג סדרות האג"ח הלא מובטחות, סדרות ד', ו', ז' ו-ט'. תחזית הדירוג היציבה משקפת את הערכתנו כי החברה תשמור על מיצוב עסקי ופיננסי דומים לאלו המאפיינים אותה כיום".

ה-EBITDA בשנת 2020 עמד על 164 מיליון שקל, לעומת כ-142 מיליון שקל ב-2019, ושיעור התפוסה נשאר גבוה ויציב, כ-99%. "אנו צופים שמגמת ההתרחבות תימשך גם בשנתיים הקרובות, בהתבסס על היקף הנכסים הנוכחיים בפיתוח ושיעור ההשכרה מראש בהם"

מעלות מציינת כי בשנים האחרונות הציגה החברה גידול עקבי ב-EBITDA (רווח לפני ריבית, מיסים, הפחתות ופחת), בעיקר בעקבות פתיחת נכסים חדשים ואכלוסם. ה-EBITDA של מגה אור בשנת 2020 עמד על 164 מיליון שקל, לעומת כ-142 מיליון שקל בשנת 2019, כך על פי הדו"ח של מעלות, ושיעור התפוסה של החברה נשאר גבוה ויציב, כ-99%. 

"אנו צופים שמגמת ההתרחבות תימשך גם בשנתיים הקרובות, בהתבסס על היקף הנכסים הנוכחיים בפיתוח ושיעור ההשכרה מראש בהם, כך שה- EBITDAשל החברה יגדל בשנתיים הבאות לכ-230-200 מיליון שקל.

אנו צופים כי הרחבה עתידית של תיק הנכסים והשקעות נוספות יבוצעו תוך שמירה על רמת מינוף של עד 60%, בהתאם למדיניות הפיננסית העדכנית של החברה כפי שנמסרה לנו. אנו צופים כי רווחי הייזום הצפויים מהשלמת פיתוח הנכסים יקזזו השפעה אפשרית של משבר הקורונה על שווי הנכסים המסחריים של החברה"

להערכתנו, החברה תמשיך לשמור על יחסים ההולמים את הדירוג הנוכחי. שיעור המינוף החזוי של החברה תלוי באסטרטגיית ההשקעות העתידית שלה, אך אנו צופים כי הרחבה עתידית של תיק הנכסים והשקעות נוספות יבוצעו תוך שמירה על רמת מינוף של עד 60%, בהתאם למדיניות הפיננסית העדכנית של החברה כפי שנמסרה לנו. אנו צופים כי רווחי הייזום הצפויים מהשלמת פיתוח הנכסים יקזזו השפעה אפשרית של משבר הקורונה על שווי הנכסים המסחריים של החברה".

יש לציין כי תרחיש הבסיס שפרסמה מעלות S&P מסתמך, בין היתר, על השקעה בנכסים בפיתוח ועל רכישת נכסים חדשים בהיקף כולל של עד כ-1.1 מיליארד שקל בשנים 2022-2021, כולל רכישת מניות נוספות של חברת אפי נכסים ורכישת מניות דסק"ש.

לעיון בהחלטת מעלות S&P במלואה לחצו כאן

מגה אור פרסמה לאחרונה את הדו"ח השנתי המסכם שלה ל-2020, וממנו עולה כי סיימה את השנה החולפת עם הכנסות של כ-190 מיליון שקל – 14% יותר מ-2019; ה-NOI הסתכם ב-176 מיליון שקל, עלייה של 14% גם כן; וה-FFO הסתכם ב-142.6 מיליון שקל, עלייה של כ-31% בהשוואה לשנת 2019.


כל יום בשעה 17:00- חמש הכתבות החשובות ביותר בתחום הנדל"ן מכל האתרים אצלכם בנייד!
לחצו כאן להצטרפות לתקציר המנהלים של מרכז הנדל"ן!

תגובות

הוספת תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.message }}
{{ comment.writer }}{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.writer }}{{ reply.date_parsed }}
הראה עוד
תגיות:הרשות לניירות ערךמגה אוראפי נכסיםצחי נחמיאסדסק"ש
הכתבות הנצפות ביותר

 
מחפש...